Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg jobber i butikk og fungerer som sjefens høyre hånd. Når sjefen er borte er jeg stedfortreder. Jeg tjener ikke mye i bedriften jeg jobber, men overlever. Sjefen min har nettopp hvert borte i ca 2 mnd, sykemeldt. Da har alt ansvaret falt på meg. Personale, kontorarbeid, butikken og alt som følger med. Har man rett på høyere lønn den perioden man fungere som stedforsteder? Syns det virker litt rart at sjefen skal ha høyere lønn, men ikke andre som må ta ansvaret i perioder hvor sjefen er borte. Er flere som har nevnt at jeg burde har rett på mer betaling.

Takker på forhånd for alle tips og råd ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

er det ingen som vet NOE om dette?

Skrevet

Hei...

Jeg jobber i butikk og fungerer som sjefens høyre hånd. Når sjefen er borte er jeg stedfortreder. Jeg tjener ikke mye i bedriften jeg jobber, men overlever. Sjefen min har nettopp hvert borte i ca 2 mnd, sykemeldt. Da har alt ansvaret falt på meg. Personale, kontorarbeid, butikken og alt som følger med. Har man rett på høyere lønn den perioden man fungere som stedforsteder? Syns det virker litt rart at sjefen skal ha høyere lønn, men ikke andre som må ta ansvaret i perioder hvor sjefen er borte. Er flere som har nevnt at jeg burde har rett på mer betaling.

Takker på forhånd for alle tips og råd ;)

Blir litt oppgitt over folk som klager over sånne ting på forhånd. Dette burde du definitivt tatt stilling til før du tok ansvaret.

Skrevet

Du har trolig ikke rett på noe, men det hadde jo vært mye forlangt at du ble økonomisk kompensert for merarbeidet.

Selv så var jeg i en tidsperiode stedfortreder for en kollega, i tillegg til min egen jobb. Jeg fikk 7500,- ekstra i måneden og frie tøyler når det gjaldt overtid for å få det til å gå opp.

Skrevet

.., men det hadde jo ikke vært mye forlangt at du ble økonomisk kompensert for merarbeidet.

Skrevet

Ærlig talt, TS, hvorfor har du ikke avtalt dette før du tok på deg oppgavene? Og hvorfor prøver du ikke å søke opp informasjonen selv? Fagforeninger etc. Nei - du har neppe krav på noe, men du kan fint spørre om du kan få ekstra betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...