AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Har litt lyst å ta en uformell spørreundersøkelser, da jeg er nysgjerrig på hvor mye folk bruker på ferie: Selv har jeg et feriebudsjett på 75 ooo for 2011. Har tenkt å brke dette på 3 kortere (mellom 7 til 10 dager) ferier i Europa, og en 2 ukers ferie på et annet kontinent. Jeg synes selv at dette virker unormalt høyt, men det inkluderer kennelopphold for hunden min (men ekskluderer spennepenger). I tillegg bor jeg i Nord-Norge der fly billett prisene er vanvittige! Jeg er ikke spesielt kravstor i ferievanene mine, men liker å bo på sentrale hotell med eget bad. Jeg tjener ganske gjennomsnittlig (rundt 350 i året), men reising er min store lidenskap (og jeg lever ganske nøysomt foruten dette)
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Det varierer fra år til år. I år har vi bare brukt rundt 50.000 på ferie (tre kortere ferier i Europa). For to år siden brukte vi omtrent 100.000 (en kort ferie i Europa, en lang ferie på et annet kontinent). Neste år vil det vel gå omtrent 250.000, men da har vi spart en del penger i år (to lange ferier på et annet kontinent, en kort ferie i Europa). Og reising er vel den største utgitsposten her i huset også, vi bruker mer på reising enn på å bo og leve her i Norge. Normal lønn her også. Jeg tjener ca 400.000, og mannen min tjener ca. 350.000.
Nynaeve Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Brukte 50 000 i år, men reise ikke på ferie i fjor, og skal ikke på ferie neste år. Jeg er alenemor og betaler derfor for to voksne ( de fleste tilbud for barn gjelder med to fullt betalende voksne). Har ei lønn på ca 350 000. gjennomsnittlig blir det 25 000kr pr år.
Vibi Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Jeg og mannen min har sikkert brukt over 100 000 kr i året på reising de årene vi har vært sammen (da har vi hatt én lengre tur utenfor Europa og kanskje tre storbyweekender). nå har vi små barn, så de siste to årene har vi bare vært på en storbyferie og en sydenferie i året, og da er beløpet halvvert tenker jeg. Ser for meg at vi kommer til å ha reisebudsjett på 100 000 kr når barna har blitt litt større. jeg tjener 400 og han tjener 500, men kommer til å tjene en del mer om noen få år.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Feriebudsjettet mitt er på 0 kr og det har det vært de siste årene. Nå går jeg på AAP og har ikke økonomi til det. Da jeg jobbet så var vel budsjettet på 5-8000 kr. Var i samme bås som en annen her. Aleneforsørger og med to barn som man etterhvert måtte betale voksenbillett for så ble det ikke rare greiene. Pengene gikk vel egentlig til å sørge for at ungene fikk opplevelser. Hadde jeg hatt anledning så hadde jeg gladelig svidd av 50 - 100 000 på ferie. Jeg foretrekker å bruke penger på opplevelser framfor materielle ting.
Anglofil Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 (endret) Det varierer veldig. Sparer ganske mye, følger en detaljert spareplan, så i 2010 så har jeg vel brukt omkring 40 000 kr på ferie. I 2011 blir det et feriebudsjett på 22 517 kr (tur til London og Amsterdam) for å være helt eksakt. I 2012 skal vi ha vår kombinerte bryllupsreise/sommerferie (som jeg forøvrig har spart i flere år til), og feriebudsjettet er på 100 000 kr (cruise i Karibien, tur til Florida og New York). Skal sies, tror nok ikke vi bruker så mye penger, men for oss er dette en reise vi kanskje bare gjør en gang i livet, og da er det deilig å slippe å tenke på penger når man først reiser. Pengene som blir til overs går til boligsparing. I 2013 er feriebudsjettet på 24 583 kr. Mvh Yvonne Endret 9. desember 2010 av Yvonne
Ember Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Maks 5000 for 2010. Var på en biltur med et par overnattinger. Kjempekoselig
Gjest Xelle Skrevet 9. desember 2010 #8 Skrevet 9. desember 2010 Brukt ca 40 000 på to turer til usa, var der 3 måneder tilsammen. Og før det...tja, kr 0. Første ferien jeg har hatt på 10 år.
Hotbots Skrevet 9. desember 2010 #9 Skrevet 9. desember 2010 Et par turer til Nederland i løpet av året sammen med svigerfamilien.. Disse turene betaler jeg ikke selv, men taper faktisk penger alikevel fordi jeg må ta fri fra jobben. Ellers er budskjettet på hva det koster å ta buss til nærmeste by eller toget til oslo.. Pff.. Har alltid drømt om Afghanistan- Kabul, det virker så spennende og fantastisk..
Mermaid Blues Skrevet 11. desember 2010 #10 Skrevet 11. desember 2010 I 2011 blir det et feriebudsjett på 22 517 kr (tur til London og Amsterdam) for å være helt eksakt. Er det inkludert lommepenger? I år har jeg brukt ca 9.000,- på fire ukesturer; Vilnius, Edinburgh/Glasgow, Dublin/Belfast og London. I prisen ligger da fly, hotell og leiebil, for en person. Lommepenger utenom.
Anglofil Skrevet 12. desember 2010 #11 Skrevet 12. desember 2010 (endret) Er det inkludert lommepenger? I år har jeg brukt ca 9.000,- på fire ukesturer; Vilnius, Edinburgh/Glasgow, Dublin/Belfast og London. I prisen ligger da fly, hotell og leiebil, for en person. Lommepenger utenom. Ja, det er det. Men skal sies at turen for Amsterdam på 5700 kr ligger under et kombinert ferie- og bryllupsbudsjett for 2010/11, da turen ble bestilt i høst som en del av bryllupsplanlegging (det er kombinert bryllupsreise/sommerferie for sommeren 2011). Ellers er summen for 2011 med fly-, hotell, lommepenger osv. Mvh Yvonne Endret 12. desember 2010 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #12 Skrevet 12. desember 2010 Et par turer til Nederland i løpet av året sammen med svigerfamilien.. Disse turene betaler jeg ikke selv, men taper faktisk penger alikevel fordi jeg må ta fri fra jobben. Ellers er budskjettet på hva det koster å ta buss til nærmeste by eller toget til oslo.. Pff.. Har alltid drømt om Afghanistan- Kabul, det virker så spennende og fantastisk.. Ferie i Afghanistan??? Tenker du virkelig på det? Det er jo ikke akkurat noe feriested. Landet er i krig, så det kan sikkert bli spennende nok, for å si det sånn. Fantastisk hvis du liker å se mye elendighet.
Mermaid Blues Skrevet 12. desember 2010 #13 Skrevet 12. desember 2010 (endret) Ja, det er det. Men skal sies at turen for Amsterdam på 5700 kr ligger under et kombinert ferie- og bryllupsbudsjett for 2010/11, da turen ble bestilt i høst som en del av bryllupsplanlegging (det er kombinert bryllupsreise/sommerferie for sommeren 2011). Ellers er summen for 2011 med fly-, hotell, lommepenger osv. Mvh Yvonne Ah, da var det jo ikke ille i det hele tatt Hørtes husji dyrt ut om det bare skulle vært reisen. Fornuftig med et dedikert spareopplegg! Endret 12. desember 2010 av Mermaid Blues
Vindmølle Skrevet 13. desember 2010 #14 Skrevet 13. desember 2010 Det varierer litt fra år til år, men +/- 50.000,- for to voksne er nok i snitt ganske nærme. Da har vi som regel en lengre tur utenlandstur og ellers en helg eller tre i Norge eller utlandet. Da reiser vi på alt fra teltturer via backpacking til fancy hotellferier. Alt avhengig av hvor vi skal og hvilken type opplevelse vi ønsker. Alt er like herlig
momo Skrevet 14. desember 2010 #15 Skrevet 14. desember 2010 Det året her så har det vel blitt ca 25000, det er med lommepenger og alt. Er da to sydenturer for meg og mine to barn. Jeg er flink til å finne billige reiser. Og jeg kan ikke si noe om neste åre, for kommer helt an på økonomi. Så blir vel alt fra en hyttetur til to sydenturer og storbyferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå