AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Jeg er nettopp blitt aleneforelder og er student. Er det noen andre som er/har vært det her? Er det mulig å motta både overgangsstønad osv fra nav + lån/stipend fra lånekassa (er klar over at mye blir omgjort til lån pga nav) + motta bostøtte? Jeg har hørt noe om at om man har mulighet til å få støtte fra lånekassa (uansett om man benytter seg av det, og uansett om det er lån eller hva det er) så regnes dette som en inntekt hos Husbanken. Og overgangsstønaden regnes jo også som inntekt? Så da blir det vanskelig å få bostøtte så lenge man er student og kan motta lån fra lånekassen? Leser så mange forskjellig erfaringer på nettet at jeg ikke vet hva jeg skal tro.. Noen som vet her?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Nå ligger dette litt tilbake i tid da, men jeg fikk overgangsstønad, bostøtte og lån fra Lånekassa. Det jeg først ville ha gjort var å finne ut hva Husbanken regner som inntekt. Sjekk nettsidene deres eller ring boligkontoret i din kommune.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå