Gå til innhold

mate fuglene i vinter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i 2. etasje i et leilighetskompleks, og har så lyst til å gi fuglene sånn fettkule/korn ol. Har ikke noe fellesareal å sette ut til. Men kan jeg henge det utenfor vinduet mitt?

Blir det bare dumt for fuglene sin del? At de kommer til å fly på vinduet? Kommer de til å finne fettkulen?

Får helt vondt av å se de stakkars små..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen trær i nærheten du kan henge noen meiseboller e.l i då?

Skrevet

Det er bare å henge en krok på veggen utenfor vinduet og henge dem opp der. Har naboer som henger dem i vindushaspen også, og fuglene ser ut til å bry seg lite om hva de henger i. Fugler i vinduet er vi lite plaget av, det kan jo komme et og annet dunk, men sjeldent veldig hardt - for de ønsker jo i utgangspunktet å fly til maten, så farten er jo lav!

Skrevet

Takk for svar! Skal pønske ut noe lurt i dag :)

Er det forresten fettkuler som er best nå når det er -15 grader ute?

Skrevet

Jeg bor i blokk og her får vi ikke lov til å mate småfugler fra leiligheten vår. Det synes jeg er veldig greit for fuglene driter og ikke bare hos deg, men hos naboen også. Hadde heller funnet meg et tre i nærheten og hengt opp mat der.

Skrevet

Takk for svar! Skal pønske ut noe lurt i dag :)

Er det forresten fettkuler som er best nå når det er -15 grader ute?

Du kan gjerne henge ut meiseboller. I tillegg til meiseboller gir vi fuglene solsikkefrø, jordnøtter, Go dag fruktmusli og brød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...