Gå til innhold

Feil dag?

Anbefalte innlegg

Gjest .:These79:.
Skrevet

Jeg syns ikke forslaget med fredagen i Himmelsprett helga var så bra. Da "ødelelegger" man jo en langhelg som mange reiser bort i. (Misforstå meg rett, et bryllup kan vanskelig ødelegge noe som helst.) I stedet for å ha en langhelg man kan få utnyttet godt (ordne med båten, male huset, dra på ferie, fikse hagen, dra på hytta osv.), blir den "forstyrret" av et arrangement midt i med det resultat at man egentlig ikke får utført noe.

Jeg kan derimot være enig i at den fredagen er en bra dag dersom veldig mange kommer langveisfra, da får de jo en "ferie" uansett.

Ikke ment som kritikk eller som en sur kommentar, kun ment som en annen vinkling. Så får dere være enig eller uenig...

.:These79:.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ender kanskje også på en fredag fordi det ikke er borgelig vielser i oslo den lørdagen vi gjerne vil gifte oss. Regner ikke med at det blir noe problem. Har også vært i bryllup på fredag 2 ganger selv, gikk helt greit det (ene bryllupet var i fellesferien).

Skrevet

Hallo? At man gifter seg borgerlig betyr jo ikke nødvendigvis at man skal ha et minibryllup?? Eneste forskjellen for meg er at jeg skal gifte meg på tinghuset istedet for i kirken.... Jeg trodde vi som hang inne på dette forumet var opplyste nok til å vite at det faktisk ikke er så stor forskjell på kirkebryllup og borgerlig vielse når det kommer til festivitas.

Gjest Anonymous
Skrevet

Syntes fredag er helt greit jeg. Jeg ville tatt meg fri fra jobben for å komme i bryllup.

Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Kanskje det er litt mer "vanlig" med fredagsbryllup enn jeg trodde??

Vi har et sterkt ønske (drøm....)å vies i Akershus slottskirke. Pågangen der er tydeligvis svært stor; det er som sagt ikke ledig lørdager neste sommer. De har ingen vielser fra oktober til april, derfor er det stort press på sommermånedene.

Har alltid hatt en tanke om at jeg skulle gifte meg en lørdag! Kjenner at jeg bekymrer meg litt for at så mange må ta seg fri, men jeg tror (og håper) at dersom de vil være sammen med oss klarer de fleste å ta seg fri. Særlig hvis vi sender ut invitasjonene ekstra tidlig.

Vi må nok drøfte dette litt nærmere igjen , men jeg har nok en følelse av at vi kommer til å velge slottskirken... (og fredagsvielse!) - vi blir hvertfall litt annerledes :blunke:

Igjen...takk til dere! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...