Gå til innhold

Feil dag?

Måne

Anbefalte innlegg

JENTER; HJELP!

Jeg og min samboer skal gifte oss neste år (Mai - september). Vi har fått beskjed om at alle lørdagene er opptatt fra mai til september!!!!UÆÆÆÆÆ! :grine:

Alternativet (hvis vi ikke må velge en annen kirke!) er å ha bryllupet på en fredag. Hva synes dere om det ? Hadde dere tatt dere fri en dag for å komme i bryllup? Hvis vi lander på å faktisk velge en fredag kommer vi til å sende ut invitasjonene tidlig....

Det er så godt å ha noen å spørre om råd. Familien/venner skal ikke få vite noe om bryllupet før vi har satt dato! Vi gleder oss som unger til å fortelle alle sammen - de kommer til å bli elleville :D

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg blitt invitert i et bryllup på en fredag hadde jeg selvsagt tatt fri. Det tror jeg da de fleste ville.

Det er jo ikke så lenge siden at de som giftet seg borgelig bare hadde ukedagene å velge mellom. Det kom vel gjester i disse bryllupene også?

Så jeg er helt sikker på at alle vil komme på deres store dag. Lykke til. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit venepar av oss hadde fredagsbryllaup i fjor sommar, faktisk, og dete var svært vellukka. Høyrde heller ikkje om gjester som takka nei på grunn av dagen... Gå for ein fredag de - så vert det litt spesielt òg! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig god venninne av meg giftet seg en fredag. SELVSAGT tok jeg fri fra jobben!! (eller..tror jeg var på jobb frem til 11-tiden, og så stakk jeg hjem og skiftet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

De fleste tar seg nok fri for å komme i bryppupet, men du kan også risikere at ikke alle kan gjøre det. Slik at du er forberdt på den, men jeg hadde ikke hatt noen problemer med å tatt meg fri for en slik dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maja04-ulogget

Jeg tror jeg ville være litt betenkt med en fredag hvis dere regner med å invitere folk langsveisfra. (Da må man fort ta fri enda en dag...litt mer komplisert for noen)

Jeg hadde nok kommet tror jeg uansett hvilken dag det var.

(Hvis dere kjenner mange studenter og vil invitere dem så er jo mai en ganske hektisk periode...)

Lykke til! Det ordner seg helt sikkert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke noe problem det, men det er viktig å huske på å sende ut invitasjoner i veldig god tid, det er ikke like lett å få fri for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss en fredag :D , det har vært planen hele tiden! Vi regner med at de som blir innviterte og ønsker å være sammen med oss på denne fantastiske dagen kommer uansett!

Det blir nok bra skal du se :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære giftet oss på en fredag.(8.aug. i år) Vi var 80 stk., kun tre takket nei til å komme så for oss var det ikke noe problem. Tvertimot var det kjekt fordi vi da hadde bedre valgmuligheter med hotell, fotograf, blomster og frisør. De er langt mindre opptatte på fredager enn på lørdager som regel. Men, vi valgte å ha ettermiddagsbryllup (startet kl.1515) for at de som ønsket å jobbe noe først skulle ha muligheten til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hatt noen problemer med å dukke opp på en fredag :D

Bare morsomt med noe litt utenom det vanlige. Men jeg tror det er viktig med god tid i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hatt noen problemer med å dukke opp på en fredag :D

Bare morsomt med noe litt utenom det vanlige. Men jeg tror det er viktig med god tid i forveien.

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det veldig klart i invitasjonen at det er snakk om en fredag. Og ta en inneklemt fredag. Til neste år er det bare en slik, Kristi himmelfart fredagen (21.mai).

Da starter dere uka med 17. mai, har 2 dager på jobb (evt 1, mange steder kan man få 1 dags permisjon, ulønnet i forbindelse m/ bryllup) Så er det himmelsprett, bryllup og 2 hele dager før hverdagen er tilbake igjen..

Ved å invitere til denne fredagen, vil flere (tror jeg) ta fri/få fri, og det blir lettere å komme for evt langveisfarende. To vesentlige argumenter for å velge fredag, fremfor lørdag spør du meg :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan jeg spørre hvilken kirke det var som var så fullbooket?

Bare nysgjerrig og håper at det ikke er en av kirkene jeg håper å gifte meg i neste sommer. Har heller ikke booket ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tror det går greit å ha det på en fredag, men i alle tilfeller bør dere kanskje ikke ta middagen sånn kjempetidlig, sånn at hvis noen ikkke har hatt mulighet til å ta hele dagen fri, så rekker de i hvert fall middag og fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er best med lørdag om du skal ha et veldig tradisjonelt bryllup, men fredag går jo fint for de som bor i området (verre med de som skal reise)

syntes tipset om himmelspretthelga var en bra ide.. da er det mange som tar seg langhelg uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor SKAL et bryllup være på en lørdag? Hovedpoenget er jo at man skal bli gift, og det blir man jo uansett!

Syns også at kr.himmelfarts var en god idè, men hvis kirken er fullbooket alle lørdager allerede så er nok det den dagen som fler vil vurdere som andre valg - nå gjelder det å bestemme seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Man kan vel gifte seg på en hvilken som helst dag

klart det..

men det er stor forskjell på type brullup.. stikker du til sorenskriveren med et par venner, er mandag like bra som noe annet.. men skal du ha hele familien tilreisende fra rundt om i landet derimot.. så er lørdag klart bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...