Independent_ Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Så var på'an igjen med julegaver. Selv om at jeg og samboer sniker oss bort i julen til syden, må jeg nok kjøpe julegaver likevel. Jeg aner ikke hva jeg skal gi mine foreldre, og da spesielt min far. Han har ALT. Jeg trenger gode tips fra dere om hva jeg kan gi han. Han liker fisking, naturen, matlaging, og familien sin (han har flere barn). Han bor sammen med en kvinne, og det hadde sikkert vært lurt å kjøpt noe de begge kunne hatt nytte av. Noen idèer? Hva gir dere deres foreldre?
Fanta Exotic Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 mamma er alltid den jeg sliter mest med! I år skal hun få et sånt skjæresett med noen salatkniver. Kjempepraktiske greier, og man kan lage en salat på null komma niks :D Pluss ett maleri
Margrethe86 Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Jeg syns foreldre alltid er de vanskeligste å gi til! I år får mamma en hjemmebrodert juleduk (foreldre liker vel ting barna har laget selv? ) Pappa har bursdag den 27. desember, så han er ekstra vanskelig.. Mannen min mener en dab-radio eller ekstern harddisk er midt i blinken, men jeg er litt usikker selv. Jeg tenker at det enkleste er vel en flaske god vin eller konjakk, hvis det blir drukket Ellers er jo hjemmelaget jule-godt en suksess kanskje? Sjokoladeboller eller konfekt av noe slag? (min pappa er iallefall en skikkelig søtmons!)
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 En årskalender med naturbilder/bilder av dere/andre i familien/koselige stunder osv (japanfoto fks) Fenalår Gode kokkekniver Vilmarksliv abonoment Ponduskalender/bok/blader Trådløse hodetelefoner MP3 til musikk GPS (kan bli veldig dyrt) De klassiske; kinobilletter, konsertbilletter, middag for to på resturant osv De typiske; tøffler, undertøy, morgenkåpe, sengesett, dørmatte, familieskilt på husveggen, ny steikepanne, vaffeljern, steiketakke, brødbakemeskin osv De sitter ofte pris på verktøy, ny snømåke osv. En kurv med et pledd, noe god spekemat og vin er jo også koselig. Eller noe litt eksklusivt som man til vanlig ikke unner seg. Pappa ble helt vill et år han fikk en stor og kraftig "lommelykt".
Gjest Blubberella Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Til mor og/eller far som har alt kan man jo satse på dette: http://www.gimedhjertet.no/epages/RodeKors.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/RodeKors/Products/10035/SubProducts/10035-0002 Da støtter man jo en god sak samtidig som gaven er litt morsom og garantert minneverdig
Gjest Adera Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Hodelykt. Vin/cognac/baileys eller annen litt "finere" alkohol. Konfekt. Matgave (det skal eg gi til mine foreldre og besteforeldre i år). Skikkelig jaktkniv eller ryggsekk. Kokebøker. Kaffe eller te. Bøker. Mp3-spiller. Kamera. Kikkert. Tjukke sokker. Smykke/armbånd.
Miss moneypenny Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Jeg gir kinobiletter, og gavekort til big horn steakhouse, tror det er midt i blinken for mine foreldre som sitter veldig mye hjemme
Kladd Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Jeg stemmer for en litt eksotisk, god kokebok. Dersom den inneholder en del "uvanlige" eller "vanskelige" krydder, kan de jo ligge med, sånn at alt er klart til å sette igang! Den kan jo både han og samboeren få glede av?!
Gjest Iah Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 Billetter til et eller annet. F.eks teater, show eller konsert.
Fantomina Skrevet 28. november 2010 #10 Skrevet 28. november 2010 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Independent_ Skrevet 28. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 28. november 2010 Masse gode tips, tusen takk Fenalår var et veldig bra forslag!! Kanskje jeg skulle gi det sammen med en god fin som passer til fenalår.
Grønt blad Skrevet 28. november 2010 #12 Skrevet 28. november 2010 Jeg gir ofte opplevelser, f.eks. billetter til teater/opera/konsert/musikaler. Det pleier å falle i smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå