Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter:)

Hvordan opplevde dere egguttaket??? Kjente dere det godt når legen stakk nålen inn i eggstokken?? Var det veldig vondt??

Det blir egguttak i neste uke for meg, så jeg er litt nervøs for det. Hadde vært deilig å få vite hvordan dere hadde det!! Setter pris på svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter:)

Hvordan opplevde dere egguttaket??? Kjente dere det godt når legen stakk nålen inn i eggstokken?? Var det veldig vondt??

Det blir egguttak i neste uke for meg, så jeg er litt nervøs for det. Hadde vært deilig å få vite hvordan dere hadde det!! Setter pris på svar..

stiller meg under her å venter på svar jeg og.. bestilt i uke 49 her, om alt går etter planen

Skrevet

Dette er veldig inviduelt. Hvordan eggstokkene ligger og hvor mye smertestillende du får.

Jeg hadde mitt første uttak på Ullevåll, og der ga de ikke annen smertelindring enn lokalbedøvelse i skjeden og paracet. Det gjorde helt forferdelig vondt! Kan egentlig ikke beskrives. Jeg gråt og rykket til ved hver stikk, lå og vridde meg, helt grusomt.

Jeg var jo livende redd ved neste forsøk, så da byttet jeg til Porsgrunn. Og der fikk jeg beroligende, paracet, lokalbedøvelse og det beste Petidin (morfin). Da var det mye bedre, fortsatt ubehagelig og til tider vondt, men helt overkommelig.

Så basert på mine to siste forsøk med morfin så er det helt greit. Du kan bli ganske støl i magen neste dag, bare vær forberedt.

Hos meg så var faktisk den ene innsettingen verre pga en litt kronglete livmorhals.

Lykke til!

Skrevet

jeg skal på riksen jeg.

vet jeg får paracet, og morfin. så håper på det beste, men må være forberedt på skikkelig smerte

Skrevet

Jeg hadde uttak på riksen, og fikk beroligende og smertestillende rett i veneflonen i armen. Det beroligende må ha vært bra greier, for jeg ble helt susete med én gang. :tongue:

Sykepleieren sa fra når de skulle stikke gjennom skjedeveggen begge gangene, og det gjorde absolutt ikke vondt. Vi så på ultralydskjermen når nåla nærma seg hver eggpose, men dette kjente jeg ikke engang. Var vondt nok til at jeg rynka brynene én gang, tror det var når de stakk inn i den andre eggstokken.

Senere den dagen var jeg litt øm i magen og beveget meg litt forsiktig, men dette ga seg fort. Dagen etter var jeg like fin.

Det trenger med andre ord ikke å være noe å grue seg for!! Du kan jo være like heldig som meg. Det blir uansett ikke noe bedre om du gruer deg og spenner deg helt når det skal skje. Det går an å tenke på hva som kan bli resultatet og glede seg til det i stedet... :babysmokk:

Lykke til, det går sikkert fint! :klem:

Skrevet

Jeg var også på Riksen, og fikk rett i åra. Kjente ingen smerte, kun ubehag fordi jeg var så stimulert og litt " øm" i området. Fikk en påfylling av sykepleier når jeg rynket bryna visstnok(mannen fortalte det etterpå). Jeg grudde meg voldsomt, men tror jeg vil grue meg litt mindre neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...