Gå til innhold

Hvor lite mat kan man spise hver dag uten at det er farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er i en veldig stressende og følelsesmessig periode for tiden, noe som har ført til at jeg har mistet matlysten...

Tenkte ikke så mye over det først, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt slapp og sliten...

Så, hvor lite kan man egentlig spise om dagen uten at det er skadelig...?

I dag har jeg bare spist et pizza stykke, og et eple...

Jeg vet det er altfor lite, men har ikke klart å trykke i meg mer..

Har drukket masse vann, og prøver også å drikke noen sånne nutrilett-shakes ting som mamma har, som hun bruker egentlig for å gå ned i vekt da.. Men det er masse vitaminer og sånn i dem, så tenkte kanskje det var bra...

Jeg er 20 år gammel, jente, 1.74 høy og veier 77 kg, så egentlig burde jeg nesten gå litt ned i vekt..

Takknemlig for synspunkter og meninger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når livet går i motbakke her, spiser jeg etter klokken. Enten jeg vil ha eller ikke. Og stort sett blir jeg kvalm av tenken, men livet blir ikke bedre av å ikke spise, så da blir det med tvang. Litt. Flere ganger om dagen. Så blir det ikke riktig så ille.

Smoothies, frukt og salater av ymse slag fungerer. Friske ting :)

Lykke til :)

Skrevet

Uansett om du "burde" gå ned i vekt så ikke bruk dette som en unnskyldning for et sykelig lavt kaloriinntak. Kroppen din vil uansett gå i sparebluss selv om det ser ut til å virke helt i starten.

Jeg vil påstå at alt under 13-1400 kalorier (når du ikke prøver å komme i form til å stå på en scene i bikini eller slikt) er alt for lite på en vanlig dag. Ett eple er ikke engang 100 kcal.

Du sier du allerede føler deg slapp og sliten. Der har du svaret! Kroppen din får ingenting å hente energi og overskudd ut av. Prøv med mat du liker, mat som ikke krever så mye å lage. Får du et innfall om noe mat du har lyst på, spis det med en gang! Ikke bytt ut maten med godteri selv om det virker som en enkel måte å få i deg masse kcal, for det består som regel av sukker og fett.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...