Gå til innhold

BH-størrelse

Fremhevede innlegg

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg spør igjen jeg, for jeg skjønner ikke dette. Du, Kate, og andre som er 60 cm under bysten, må nødvendigvis ha enda smalere midje. Dette er jo ingenting, bare som på en spinkel 7-åring kanskje. At dere da har bryster i "gigastørrelse" høres for meg nesten grotesk. Jeg mener ikke dette fornærmelig, altså. Selv er jeg normalt slank, bruker størrelse 40-42 litt ettersom, er ca. 88 cm under bysten og ca. 106 over, bruker C i cupstørrelse. Jeg har ikke fett, ikke på overkroppen i det minste :fnise: , (lårene kunne vært smalere) bare ribbein og muskler.

Tenker nøyaktig det samme som deg. 65 E, D og F er jo SYKE størrelser. Kan med hånda på hjertet si at hvis jeg er på et kjøpesenter (f.eks midt i julerushet med masse folk), så ser jeg ingen, absolutt ingen som kunne vært en 65 E... Så jeg lurer på hvor disse kvinnene finnes! Sitter dere inne hele dagen?? Jeg er slank og høy, men er 81 cm under bysten.. Bruker str.38 som oftest, av og til 40. I overdeler bruker jeg S og M, og puppene mine var en B cup før operasjonen. Jeg har heller ikke fett på overkroppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker 70D. Naturlige pupper.

Helt ok fornøyd med det. Pent i undertøy og riktige klær, men vanskelig å finne noe som sitter pent både over brystet og rundt midjen.

Er helt normalt slank. 165 høy og veier rett under 54 kg. Er 69 cm under brystet og har en midje på 64 cm. Har så og si ikke noe fett over ribbene. Det har ingen av kvinnene i min familie. Så er trolig en arvelig greie.

Vil si jeg har litt større pupper en normalen, men det passer fint til min kropp (balanseres ut av hoftene). Ser på ingen måte grotesk ut :sjenert:

Skrevet (endret)

Tenker nøyaktig det samme som deg. 65 E, D og F er jo SYKE størrelser. Kan med hånda på hjertet si at hvis jeg er på et kjøpesenter (f.eks midt i julerushet med masse folk), så ser jeg ingen, absolutt ingen som kunne vært en 65 E... Så jeg lurer på hvor disse kvinnene finnes! Sitter dere inne hele dagen?? Jeg er slank og høy, men er 81 cm under bysten.. Bruker str.38 som oftest, av og til 40. I overdeler bruker jeg S og M, og puppene mine var en B cup før operasjonen. Jeg har heller ikke fett på overkroppen.

Men 65E og 65D er jo ikke så stort som det høres ut som da. En som bruker 65, er en ganske liten smal person. Tror man må skrive atter en gang at 65E=70D=75C=80B=85A.

Da ser man at 65E slettes ikke er så digert som man skal ha det til.

En må også huske på at alle ikke går rundt og viser fram puppene sine.

Forresten så er det slik at selv om man bruker 65 i bh, så trenger man ikke være så smal under brystene.

Jeg bruker 70, men målebåndet viser 74. Husk at man skal trekke litt ifra siden en bh er elastisk.

Endret av Rødtoppen86
Skrevet

Jeg spør igjen jeg, for jeg skjønner ikke dette. Du, Kate, og andre som er 60 cm under bysten, må nødvendigvis ha enda smalere midje. Dette er jo ingenting, bare som på en spinkel 7-åring kanskje. At dere da har bryster i "gigastørrelse" høres for meg nesten grotesk. Jeg mener ikke dette fornærmelig, altså. Selv er jeg normalt slank, bruker størrelse 40-42 litt ettersom, er ca. 88 cm under bysten og ca. 106 over, bruker C i cupstørrelse. Jeg har ikke fett, ikke på overkroppen i det minste :fnise: , (lårene kunne vært smalere) bare ribbein og muskler.

Stor cup er ikke automatisk det samme som gigapupper. Liten omkrets + stor cup = mindre plass for brystene i bredden, noe som begrenser hvor stort det egentlig kan bli. Så kan det se større eller mindre ut ved hjelp av tiksing og miksing som silikon, innnlegg i BH, sports-BH, og ikke minst om man har slappe eller faste bryster.

Det du gjør feil er å bare knytte selve cupen til størrelse på brystene, når det er differansen på omkrets rundt brystene og omkrets under brystene som avgjør størrelsen. Ei som bruker B-cup kan fint ha store bryster om omkretsen under brystene er stor. Nå er ikke jeg så smal som Kate, men som jeg jeg har nevnt før er det ingen som har gjettet riktig på størrelsen min (de gjetter 4 cupstørrelser mindre), men det er mange som ser for seg at jeg trenger trillebår for å få med meg brystene når jeg skal ut og gå, når de hører "H-cup". Det synes godt at jeg har former, og jeg har bryster som ser litt større ut enn gjennomsnittet, men de er ikke voldsomme på noen måte.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det du gjør feil er å bare knytte selve cupen til størrelse på brystene, når det er differansen på omkrets rundt brystene og omkrets under brystene som avgjør størrelsen. Ei som bruker B-cup kan fint ha store bryster om omkretsen under brystene er stor. Nå er ikke jeg så smal som Kate, men som jeg jeg har nevnt før er det ingen som har gjettet riktig på størrelsen min (de gjetter 4 cupstørrelser mindre), men det er mange som ser for seg at jeg trenger trillebår for å få med meg brystene når jeg skal ut og gå, når de hører "H-cup". Det synes godt at jeg har former, og jeg har bryster som ser litt større ut enn gjennomsnittet, men de er ikke voldsomme på noen måte.

Jeg er klar over at det er differansen under brystene og tvers over som er bestemmende for cup-størrelsen. Det jeg har problemer med å forstå, er hvordan voksne, utvokste kvinner kan være så smale som 60 cm under brystene.

Skrevet

Jeg bruker 80b/c. Varierer litt med vekta. Puppene er det stedet jeg først går ned i vekt, har brede hofter og lår. Men så har jeg den fordelen at jeg godt kan gå uten bh så sant toppen ikke er for gjennomsiktig. Ikke verst når man er 44 år, og har født og ammet to barn!

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Har som regel 70G, noen ganger H-cup. :sjenert:

Skulle gjerne hatt mindre.

Noe sånt skulle jeg også hatt, bare jeg får tak i det!

hvor finner du den str?

Skrevet

Jeg er klar over at det er differansen under brystene og tvers over som er bestemmende for cup-størrelsen. Det jeg har problemer med å forstå, er hvordan voksne, utvokste kvinner kan være så smale som 60 cm under brystene.

Ja, det har jeg lurt på selv også, men kanskje det er litt av samme greia som med cupstørrelse? Det høres ekstremt ut, men ser ganske normalt ut?

Jeg skjønner selvsagt at du vet hvordan man måler størrelse, men du sa at det var groteskt med gigapupper på så liten omkrets. Det jeg mente var at man ofte fokuserer på bokstaven som indikator for størrelse, når en B eller F-cup kan være så mangt, omkrets tatt i betraktning. Selv jeg som er veldig klar over at en H-cup ikke trenger å være så ekstrem, ser automatisk for meg store bryster når jeg hører D-cup. Det henger vel litt igjen fra tiden der folk ikke hadde så mye greie på størrelse, og cupen var langt viktigere enn omkretsen. A-cup var liten, B-cup var medium, C-cup var stor, og D var ekstremt stor. Større enn D-cup var forbeholdt bestemødre med bryster ned til knærne. :fnise:

Skrevet

Noe sånt skulle jeg også hatt, bare jeg får tak i det!

hvor finner du den str?

Jeg pleier å handle på Change.

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja, det har jeg lurt på selv også, men kanskje det er litt av samme greia som med cupstørrelse? Det høres ekstremt ut, men ser ganske normalt ut?

Jeg skjønner selvsagt at du vet hvordan man måler størrelse, men du sa at det var groteskt med gigapupper på så liten omkrets. Det jeg mente var at man ofte fokuserer på bokstaven som indikator for størrelse, når en B eller F-cup kan være så mangt, omkrets tatt i betraktning. Selv jeg som er veldig klar over at en H-cup ikke trenger å være så ekstrem, ser automatisk for meg store bryster når jeg hører D-cup. Det henger vel litt igjen fra tiden der folk ikke hadde så mye greie på størrelse, og cupen var langt viktigere enn omkretsen. A-cup var liten, B-cup var medium, C-cup var stor, og D var ekstremt stor. Større enn D-cup var forbeholdt bestemødre med bryster ned til knærne. :fnise:

Her må jeg korrigere deg. Det var ikke jeg som først snakket om gigastørrelser. Jeg satte ordet i anførselstegn, jeg skrev (tar etter hukommelsen) at det hørtes nesten grotesk ut å ha bryster i "gigastørrelse" når man er supersmal rundt kroppen. For meg betyr det cup-størrelse fra D/E og oppover.

Noe annet jeg også lurer på, er om forholdet mellom under og over brystene er det samme i alle størrelser, samme betegnelse på cupen. Hvis vi sier at en forskjell på 10 cm er A-cup for en som er smal, er det også A-cup for en som er bredere rundt kroppen?

Skrevet

De fleste BHene jeg har er 80D, men de er for små. Og i følge BHkalkulatoren er min størrelse 85A, hva faen?

Skrevet (endret)

Her må jeg korrigere deg. Det var ikke jeg som først snakket om gigastørrelser. Jeg satte ordet i anførselstegn, jeg skrev (tar etter hukommelsen) at det hørtes nesten grotesk ut å ha bryster i "gigastørrelse" når man er supersmal rundt kroppen. For meg betyr det cup-størrelse fra D/E og oppover.

Noe annet jeg også lurer på, er om forholdet mellom under og over brystene er det samme i alle størrelser, samme betegnelse på cupen. Hvis vi sier at en forskjell på 10 cm er A-cup for en som er smal, er det også A-cup for en som er bredere rundt kroppen?

Meningen var absolutt ikke å anklage deg for å ha sagt noe ufint - det var tydelig at du ikke mente det sånn - så jeg siterte bare fra hukommelsen jeg også. Det du sa var: "At dere da har bryster i "gigastørrelse" høres for meg nesten grotesk.". Da svarte jeg bare på at det ikke trenger å se så stort ut som det høres, nettopp fordi det virket som om du trodde det måtte se stort ut, gigastørrelse i anførselstegn eller ikke ;)

Differanse = cupstørrelse, og det er likt for alle, men det er selvsagt snakk om variasjoner i hva man foretrekker, og hva som sitter best på akkurat din kropp. Kan ta med en tabell for å illustrere (garanterer ikke at tallene er korrekte, men prinsippet stemmer):

Differanse Cup

->11 cm AA

12-13 cm A

14-15 cm B

16-17 cm C

18-19 cm D

20-21 cm DD

22-23 cm E

Endret av Antlers
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Meningen var absolutt ikke å anklage deg for å ha sagt noe ufint - det var tydelig at du ikke mente det sånn - så jeg siterte bare fra hukommelsen jeg også. Det du sa var: "At dere da har bryster i "gigastørrelse" høres for meg nesten grotesk.". Da svarte jeg bare på at det ikke trenger å se så stort ut som det høres, nettopp fordi det virket som om du trodde det måtte se stort ut, gigastørrelse i anførselstegn eller ikke ;)

Differanse = cupstørrelse, og det er likt for alle, men det er selvsagt snakk om variasjoner i hva man foretrekker, og hva som sitter best på akkurat din kropp. Kan ta med en tabell for å illustrere (garanterer ikke at tallene er korrekte, men prinsippet stemmer):

Differanse Cup

->11 cm AA

12-13 cm A

14-15 cm B

16-17 cm C

18-19 cm D

20-21 cm DD

22-23 cm E

Dette var oppklarende, takk skal du ha. Jeg forsøkte å finne ut om dette, men er nok ikke flink nok. Så har jeg den ulykksalige egenskap at uansett nesten hva jeg begynner å fundere over, MÅ jeg finne ut av det, ellers får jeg en søvnløs natt :ler: .

Endret av Belladonna
Skrevet (endret)

Dette var oppklarende, takk skal du ha. Jeg forsøkte å finne ut om dette, men er nok ikke flink nok. Så har jeg den ulykksalige egenskap at uansett nesten hva jeg begynner å fundere over, MÅ jeg finne ut av det, ellers får jeg en søvnløs natt :ler: .

Her kan du lese litt mer om BH-størrelser hos den engelske nettbutikken Figleaves

Tabellen viser blant annet hvilke cup-størrelser som tilsvarer hverandre.

Det samme firmaet har også en video som viser hvordan en BH skal sitte på kroppen: Bra fit video

Endret av Perelandra
Skrevet

Bella og Hunter.

(og nei jeg er ikke fornærmet :ler:)

Hadde faktisk en lignende diskusjon med ei dame i USA i sommer, hvis datter var DD cup eller noe sånn, og hun var helt sikker på at jeg ikke hadde så store pupper som jeg trodde.(Hvordan vi kom inn på dette husker jeg ikke helt, noe vin innvolvert.... :fnise:)

Uansett, til slutt måtte jeg finne fram en BH, og vise. Mine BH'er er mye smalere bak enn foran. Altså, skålene begynner bak på ryggen/under armene, og det som er av selve ryggdelen på BH'en er kanskje tjue cm. BH'skåla passer fint på hodet mitt. For å si det sånn.

Dog er jeg ikke absurd utseende (Ikke veldig, iallefall)som jeg skrev tidligere både høyde og fasong er "tilpasset"

Jeg er vel i overkant av 60 cm rundt midja, 65? Og omkretsen rundt bysten er vel 110/115? Er sånn ca str 40 i klær og 178 høy.

Så da har dere de vitale målene. :wink:

Skrevet

Jeg bruker garantert feil str....bruker nå 75B med halvskål, og puppene tyter ut over kanten, så jeg må sikkert opp en str. Tror jeg kanskje skal spandere på meg en tur til Netty, slik at de kan hjelpe meg med å finne riktig str. Men jeg har virkelig ikke store pupper, så jeg skjønner ikke helt at jeg kan være en C-cup.....

Skrevet (endret)

Jeg er som sagt et av 65E-menneskene, og synes det høres mye mer ekstremt ut enn det egentlig ser ut til å være. Er dessuten rett under 70cm under bysten, så har alltid trodd at jeg burde bruke 70noe, men det ser ut til at så lenge båndet rundt ryggen er litt elastisk sitter det mye bedre om jeg går ned til 65.

Har nå den interessante kombinasjonen av at jeg har arvet generell kroppsstørrelse fra morssiden, hvor alle er relativt små og spinkle, men tydeligvis arvet noe fettansamlings-greier fra farssiden, hvor de fleste av damene har endt opp med brystreduksjon før eller siden. Så ja, det er kontrast nok til at jeg ser rå ut i bikini ( :lur: ), men under hverdagsklær antar de fleste at jeg er en til to cupstørrelser mindre enn jeg faktisk bruker. Det er nok flere enn meg som henger fast i troen på at

A-cup var liten, B-cup var medium, C-cup var stor, og D var ekstremt stor. Større enn D-cup var forbeholdt bestemødre med bryster ned til knærne.

som Antlers så fint sa det.:fnise: Og når det gjelder omkretsen under så er vel det mer avhengig av brystkassen/ribbeina enn hvor mye underhudsfett man har? Jeg vet at 80cm omkrets er ganske vanlig, men med resten av benbygningen min hadde det nok sett mer unormalt ut på meg enn det 69cm gjør nå.

Endret av Estë
Gjest HunterLady
Skrevet

Bella og Hunter.

(og nei jeg er ikke fornærmet :ler:)

Hadde faktisk en lignende diskusjon med ei dame i USA i sommer, hvis datter var DD cup eller noe sånn, og hun var helt sikker på at jeg ikke hadde så store pupper som jeg trodde.(Hvordan vi kom inn på dette husker jeg ikke helt, noe vin innvolvert.... :fnise:)

Uansett, til slutt måtte jeg finne fram en BH, og vise. Mine BH'er er mye smalere bak enn foran. Altså, skålene begynner bak på ryggen/under armene, og det som er av selve ryggdelen på BH'en er kanskje tjue cm. BH'skåla passer fint på hodet mitt. For å si det sånn.

Dog er jeg ikke absurd utseende (Ikke veldig, iallefall)som jeg skrev tidligere både høyde og fasong er "tilpasset"

Jeg er vel i overkant av 60 cm rundt midja, 65? Og omkretsen rundt bysten er vel 110/115? Er sånn ca str 40 i klær og 178 høy.

Så da har dere de vitale målene. :wink:

Hehe, disse størrelsene er jo til å bli gal av!!

Igår var jeg på skikkelig bh-shopping. Endte opp med noen i 80 D (den riktige størrelsen) og en i 80 C. De i C gir meg finest kløft, selv om brystvortene popper utfor. Derfor har smarte meg funnet ut at jeg kan bruke den lille under og den riktige størrelsen over. Får enormt fine pupper på den måten. Helt vilt! ;)

Takk for at du har oppklart en del ting for meg.. Nå har jeg skjønt at cupene også varierer veldig fra omkrets til omrkets. 80 B er jo f.eks større i cup en 75 C.. Ihvertfall på de butikkene jeg var på igår... SYK BH-VERDEN!!

Skrevet

Må bare legge til en liten ting her ;) Ofte er ikke omkretsen på bhen i stil med resten av kroppen (i teori) fordi den avgjøres i stor grad av benbygning og ikke i like stor grad av fett. Mange kan gå opp flere kg og måtte gå opp i klesstørrelser, mens omkretsen på bhen er den samme eller endre bare litt, de må bare endre cup. Selv er jeg overvektig og bruker 42-46 i klær (veldig avhengi av hvilket plagg!), men er fortsatt 72cm under brystene, dette har ikke endret seg siden jeg var tenåring og brukte (en feil) 75b (som burde vært 70c).

Derfor kan mange være mye smalere i bhstørrelsen enn man skulle tro :)

Skrevet

Jeg bruker garantert feil str....bruker nå 75B med halvskål, og puppene tyter ut over kanten, så jeg må sikkert opp en str. Tror jeg kanskje skal spandere på meg en tur til Netty, slik at de kan hjelpe meg med å finne riktig str. Men jeg har virkelig ikke store pupper, så jeg skjønner ikke helt at jeg kan være en C-cup.....

Jeg forstår ikke at du (eller andre) kjøper BH der halve puppen tyter ut... :sjenert: Det kan da umulig være behagelig å gå sånn. Om puppene dine tyter ut i b-cup så er jo BH`en helt klart i feil størrelse.

Jeg bruker neppe helt korrekt størrelse selv, jeg kan gå inn på f.eks Kappahl og ta med 5-6-7 BH`er i ymse størrelser uten å finne noe som passer. Problemet mitt er at spilene ikke ligger inntill kroppen foran. Tror kanskje jeg prøver for små cup-størrelser. Men når det største jeg har funnet er DD, så er det ikke så enkelt. Det hender seg en yderst sjelden gang at jeg kommer over en E-cup. Må få kommet meg til en skikkelig undertøysbutikk en gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...