Gå til innhold

BH-størrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det ville ikke jeg heller, har alltid trodd at du var en mann jeg, Antlers :P

Jeg bruker 75b

Du er ikke den første som har trodd det :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror sånne myter om f.eks. Dolly Partons BH-størrelse kommer av at de som skriver artikkelen synes 90 høres ut som en enorm puppestørrelse, og den største cupen de har sett i vanlig butikk er DD. Dermed finner en eller annen på at hun sikkert må bruke 90 DD. Også sprer det seg som en sannhet.

Skrevet

Usikker på om jeg hart svart her før, men men...

70J eller 75I avhengi av modellen.

Skrevet

Jeg brukte 75B før barn, 75D mellom barna, og bruker 75E nå når jeg ammer.

Men jeg har kjøpt billige BH'er på kjedebutikk i 75F som passer perfekt i Cup-størrelse og er ALTFOR trange rundt... Så det er nok variasjon mellom de forskjellige, ja.

Har ikke fått målt meg ordentlig, men synes selv at det ser veldig riktig ut med størrelsen jeg bruker nå.

Og jeg føler ikke jeg har enormt store pupper. De føltes store de første ammedagene, men etterpå har de føltes ganske "normale".

Og BH-størrelsen er den samme, de var bare "fullere" da enn nå.

Skrevet

65 og 70 J, avhengig av modell. Det er slitsomt, litt for "oppmerksomhetsskapende" og dyrt, men det er nå engang sånn jeg er skapt!

I Norge er det kun LaLina på St.Hanshaugen jeg har klart å finne noe ålreit i. Der er det til gjengjeld veldig bra!

På Change foreslo de at jeg skulle ha en helt annen størrelse (80 F eller noe), damen syntes ikke det gjorde så mye at det var NULL hold og veldig slitsomt å ha på, for det "så jo så bra ut"! Aldri mer! (Det var bare fordi de ikke fant noe som passa, hun var skikkelig overivrig på salg. Jeg hørte at hun innrømte for sin medarbeider at den var altfor liten da jeg var på vei ut av butikken... Hehe!)

Kjøpte 4 stk på Bravissimo i London nå i høst, der har de også andre typer klær som er tilpasset liten omkrets og stor cup. (Dog ikke singletter opp til min størrelse. Synd, for hvis noen burde ha det, så skulle man tro det var dem...)

Jeg tror at mange kvinner som har store pupper er helt nødt til å gå til litt ordentlige undertøysforretninger, og da er ofte enden på visa at man får endret størrelsen sin til noe som høres uvant stort ut. Men det er egentlig bare et tegn på at puppene, ryggen og nakken blir tatt vare på, spør du meg! :)

Pemille! Strålende strålende og så enig med du! LaLina gav meg nytt liv. Og ja, jeg spanderer på meg noen tusenlapper i BH'er i året. Som oftest holder det å kjøpe tre annenhvert år, av og til hvert år, det er invistering i framtid.

Virkelig!

Hør på BM, damer!

Skrevet

Jeg synes hverken den BH-kalkulatoren til Underverker.no eller målingene til Change alltid helt pålitelige. I begge tilfeller blir omkretsen altfor stor, var slik iallefall for meg. Har kjøpt BH'er på Change som har vist seg å være helt ubrukelige fordi jeg ikke får noe støtte siden den glir opp i ryggen.

Når en måler seg selv med målebånd rundt overkroppen bør en trekke fra 5-10 cm i BH-størrelse fordi båndet rundt ryggen er elastisk. Dette tar ikke BH-kalkulatoren hensyn til, og så vidt jeg vet heller ikke Change. Derfor får mange også helt feil mål i kalkulatoren når de oppgir sitt eget mål uten å trekke i fra.

Skrevet

Jeg har hatt akkurat samme opplevelse på Change som Pernille! Håpløst ivrig selger, som skulle ha meg til å kjøpe 75F, selv om den slang rundt ryggen på meg. Bruker og har i mange år brukt 65GG, men det hadde de vel ikke på Change.

Kjøper BHer på Bravissimo, jeg. Billig og koselig betjening! Alltids noen som skal til London, meg selv eller venninner :)

Skrevet

Jeg bruker litt forskjellig jeg !

Kommer ann på hvor mange bh'er og hvor mye jeg stapper oppi ;)

Idag har jeg "bare" 75b;p Som er den naturlige ;p Har ingenting oppi ;)

• Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg synes hverken den BH-kalkulatoren til Underverker.no eller målingene til Change alltid helt pålitelige. I begge tilfeller blir omkretsen altfor stor, var slik iallefall for meg. Har kjøpt BH'er på Change som har vist seg å være helt ubrukelige fordi jeg ikke får noe støtte siden den glir opp i ryggen.

Når en måler seg selv med målebånd rundt overkroppen bør en trekke fra 5-10 cm i BH-størrelse fordi båndet rundt ryggen er elastisk. Dette tar ikke BH-kalkulatoren hensyn til, og så vidt jeg vet heller ikke Change. Derfor får mange også helt feil mål i kalkulatoren når de oppgir sitt eget mål uten å trekke i fra.

Ja hvis jeg tar utgangspunkt i str 95E som jeg får forslag om i disse kalkulatorene og trekker fra 10 cm, blir det rett. Jeg bruker jo mest 85E. Men det høres jo ut som at de fleste får rett resultat når de legger inn målene sine, så jeg skjønner ikke hvorfor mine resultater blir så riv ruskende gale...

Skrevet

Ja hvis jeg tar utgangspunkt i str 95E som jeg får forslag om i disse kalkulatorene og trekker fra 10 cm, blir det rett. Jeg bruker jo mest 85E. Men det høres jo ut som at de fleste får rett resultat når de legger inn målene sine, så jeg skjønner ikke hvorfor mine resultater blir så riv ruskende gale...

Så rart. Om jeg trekker fra 10 cm på det faktiske målet, har jeg ikke sjans til å få på meg BH'n engang. Mitt faktiske mål er 74 cm, og en BH med omkrets på 70 stopper blodsirkulasjonen min. En med omkrets på 65 får jeg rett og slett ikke på meg. 75 sitter godt etter, og holder seg der den skal være. Dette gjelder når jeg prøver BH med rett cup-størrelse, da. For å bruke DD-cup, må jeg opp i 85 i omkrets, og da sitter det stramt, men det er jo fordi brystene plutselig blir en del av omkretsen når cupen er for liten.

Man skal ikke trekke fra så og så mange cm for å finne ut hvilken BH-størrelse man skal bruke, men havner man mellom to størrelser må man vurdere selv hva man synes passer best. Det vanligste er å runde av (opp eller ned) til nærmeste størrelse. En BH i 95E er jo laget for de med 95E, men det er ikke dermed sagt at den sitter som den skal på akkurat deg. Modell, tøyelighet og lengde på stropper kan variere litt, og man må også tenke på ting ved egen kropp som kan gjøre det litt vanskeligere å finne rett BH. Om man har mye løs hud eller ryggfett (i mangel av bedre ord), er man helt nødt til å prøve seg frem, for å unngå at BH'n blir for løs rundt, eller at den er så stram at den graver seg inn i huden og lager store valker over og under BH'n. Fylde på brystene har også mye å si. Ikke mål omkrets rundt brystene i en sports-BH som klemmer brystene flate, og ikke mål dem i en som er full av innlegg. Husk også på at en ny BH skal sitte godt på det ytterste hakket, slik at man gradvis kan jobbe seg inn til innerste hakk etterhvert.

Jeg er med på at man kan måtte gå ned eller opp en størrelse i enkelte BH-typer, men når du sier at det blir riktig når du trekker fra 10 cm, lurer jeg på om du rett og slett har målt litt høyere opp på ryggen enn der BH'n faktisk skal sitte? Da kan man fort få et høyere tall :)

Gjest Blubberella
Skrevet

Man skulle nesten tro jeg gjorde noe galt når jeg måler, men jeg måler rett under puppene (eller evt bittelitt lenger ned). Jeg er kort i overkroppen og synes BH'en sitter best når den sitter rett under puppene eller bittelitt lenger ned (varierer med BH-modell). Hadde jeg målt lenger ned hadde det ikke blitt særlig mye mindre omkrets, så jeg hadde antakelig ikke fått mindre resultat av det. Puppene måler jeg i en normal BH uten innlegg eller altfor tykk polstring. Jeg følger alle råd til punkt og prikke, men får altså forslag om for stor omkrets og for liten cup. Jeg er 93 cm rett under puppene og da høres jo forsåvidt 95 høvelig passende ut, men jeg har prøvd BH'er i 90-størrelse og de kan jeg lett ha på innerste hakk og likevel slite med at de sklir oppover ryggen etter ei stund. 85-størrelse sitter godt på ytterste hakk uten å gi valker eller sitte for stramt. Noen ganger må jeg ned i 80-størrelse for å finne rette passform. Da sier det seg jo selv at 95 blir altfor stort :)

Men kanskje jeg har en rar kropp eller noe... :P En gang skal jeg dra til BH-forretningen i byen og bli målt, så får jeg se om de finner ut det samme som nettkalkulatorene eller om de finner ut en mer rett størrelse til meg. Inntil da tror jeg at mine 80E/85E/85F-BH'er er svært så gode alternativer :)

Skrevet

90DD og hater det også. Ville gjerne hatt myyye mindre.

Skrevet (endret)

Når youlookslashy sier at hun aldri legger merke til så mange damer med store bryster kan det være mange grunner til det - Det er ikke så stort som det høres ut som. Mange av oss bruker feil størrelse, og dytter brystene ned i en for liten cup. Noen bruker minimizer, andre sports-BH. En person med 95B kan fint ha større bryster enn meg med 75H. Dette går den andre veien også. Jeg har sett jenter med f.eks D-cup hvor jeg ville gjettet på A-cup.

Nettopp! Når jeg sier hvor store skåler jeg har får folk et bilde av noen gigapupper som kommer gående et par minutter før dama. Dog er høyde, smalhet rundt midjen, kroppsfasong generelt osv med på å "jevne" ut puppestørreslen. Det tror jeg gjelder mange, og også motsatt. En kvinne som har forholdsvis stor overkropp, men ikke så store pupper, vil da også ha større omkrets over brystet, og se mer barmfager ut.

Endret av KateW
Skrevet

65 D. Sliter med å finne riktig BH, og er ikke så rik akkurat til at jeg kan shoppe i undertøysbutikker. HM skulle hatt større utvalg!

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Nettopp! Når jeg sier hvor store skåler jeg har får folk et bilde av noen gigapupper som kommer gående et par minutter før dama. Dog er høyde, smalhet rundt midjen, kroppsfasong generelt osv med på å "jevne" ut puppestørreslen. Det tror jeg gjelder mange, og også motsatt. En kvinne som har forholdsvis stor overkropp, men ikke så store pupper, vil da også ha større omkrets over brystet, og se mer barmfager ut.

Jeg spør igjen jeg, for jeg skjønner ikke dette. Du, Kate, og andre som er 60 cm under bysten, må nødvendigvis ha enda smalere midje. Dette er jo ingenting, bare som på en spinkel 7-åring kanskje. At dere da har bryster i "gigastørrelse" høres for meg nesten grotesk. Jeg mener ikke dette fornærmelig, altså. Selv er jeg normalt slank, bruker størrelse 40-42 litt ettersom, er ca. 88 cm under bysten og ca. 106 over, bruker C i cupstørrelse. Jeg har ikke fett, ikke på overkroppen i det minste :fnise: , (lårene kunne vært smalere) bare ribbein og muskler.

Skrevet

Bruker 75E. Har ikke blitt målt, men har prøvd og feilet en del og tror jeg har funnet rett størrelse nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...