Gå til innhold

BH-størrelse

Fremhevede innlegg

Gjest HunterLady
Skrevet

80DD her.

Jeg har aldri skjønt dette med dobbel D. Er D den eneste størrelsen som finnes i dobbel? Eller finnes str CC og EE f.eks.?

Jeg har forresten aldri sett noen bh'er i DD. Hvor finnes de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker 75F/80E. Skulle veldig gjerne hatt mindre pupper. Før jeg fikk barn brukte jeg 75B, og var egentlig veldig fornøyd med puppene. Men da var jeg syltynn og 15 kg mindre enn jeg er nå :-)

Vanskelig å finne BH'er i rett størrelse. De koster som regel flesk og ser best ut på en 90-åring. Men finner noen på lindex og cubus...

Skrevet

Bh-kalkulator

Ur welcome!

Ja de har noe i D.. Ikke mye, men som regel 2-3 bakerst av hver sort.

Har prøvd en sånn kalkulator, og den kom fram til det jeg vanligvis bruker. Men synes fortsatt ikke at jeg finner BH som er skikkelig behagelig :sjenert:

H&M har 85D, men det er en liten 85D syns eg.

Lindex har generous, men dei begynner berre på 90. Ellers har dei 85DD som er veldig fine bh'a :)

Jeg har stort sett kjøpt mine BH`er på Kappahl de seneste årene. BiB. Helt greie BH`er uten at de koster flesk. Men jeg har fortsatt ikke funnet den Ultimate BH`en... Og nå bor jeg 3 timer og 300 kr tur/retur med buss fra nermeste undertøysbutikk, så det blir ikke noen måling med et første.

Skrevet

Jeg er en 85 E og liker det ikke! ;)

Synes de er tunge og i veien mye av tiden emn mannen min liker de og det gjør det jo lettere å "like" dem selv også :fnise:

Jeg kjøper Bher i Storbritania på Marks&Spencers. Der har de ett fantastisk utvalg og super pris!! Sist jeg var i London kjøpte jeg 6 stk... 2 stk til £18.Super kvalitet!

Og hvis du skal ha det lille ekstra er det myyyye å velge i..

Gjest Blubberella
Skrevet (endret)

Nå har jeg prøvd tre BH-kalkulatorer på nett og fikk forslag om 95D og 95E... Den Hunterlady linker til gir resultatet 95C, og det blir ihvertfall ruskende galt.

Skulle jeg ha fulgt noen av disse vidunder-kalkulatorene hadde jeg gått rundt med BH'n sklidd langt oppover ryggen og doble pupper som tyter utover cupkanten... Muligens hadde ansatte i en undertøysforretning klart å treffe bedre, så jeg får prøve å komme meg til måling en vakker dag :)

Endret av Ylvina
Skrevet

Jeg bruker 80G (eller H, avhengig av merke), og er lei av at ingen menn ser meg i øynene når de snakker med meg ;)

Skrevet

Jeg har aldri skjønt dette med dobbel D. Er D den eneste størrelsen som finnes i dobbel? Eller finnes str CC og EE f.eks.?

Jeg har forresten aldri sett noen bh'er i DD. Hvor finnes de?

Jeg skjønner det ikke helt jeg heller. DD skal visstnok tilsvare en E-cup, men DD-cup er litt mindre etter min erfaring. De har en del BH-er i DD-cup hos Lindex :)

Skrevet (endret)

Ikke vær gjerrige piker!

http://www.rigbyandpeller.com/

Det finnes mye bra for alle, men en må være villige til å ofre en latte og to strwaberry daiquiri.

Fant en del men synes Bravissimo har mer utvalg i min størrelse(85H/I).Dessuten var de dyre ja. 65£for en bh er dyrt når du må betale moms ved siden av.

http://www.rigbyandpeller.com/Gallery/product/SS08/Rigby/Alondra/Damson/AL1002/AL1002Product.jpg synes jeg var fin.Men ellers kjedlige bh'er

smak og behag ja .Synd de norske butikkene som har store størrelser skjeldent har noe annet enn svarte,hvite eller hudfarget bh'er .Det er kjedlig det! Untatt Lalina,men der er det veldig dyrt.

Ene bh'en kosta rundt 800 kr. mens lignendes i UK koster 300.

selv har jeg denne og er sååå fornøyd

http://www.bravissimo.com/products/lingerie/sensational-sets/bravissimo/balconette-bras/pa07-details.aspx?colour=plum/blossom&ck=ZJc6eCdzb54%3d

Endret av Kårky
Gjest youlookslashy
Skrevet

Så mange damer med store bryster her... Føler jeg aldri ser noen med så store bryster til vanlig! Jaja, 70A på meg.

Skrevet

65 og 70 J, avhengig av modell. Det er slitsomt, litt for "oppmerksomhetsskapende" og dyrt, men det er nå engang sånn jeg er skapt!

I Norge er det kun LaLina på St.Hanshaugen jeg har klart å finne noe ålreit i. Der er det til gjengjeld veldig bra!

På Change foreslo de at jeg skulle ha en helt annen størrelse (80 F eller noe), damen syntes ikke det gjorde så mye at det var NULL hold og veldig slitsomt å ha på, for det "så jo så bra ut"! Aldri mer! (Det var bare fordi de ikke fant noe som passa, hun var skikkelig overivrig på salg. Jeg hørte at hun innrømte for sin medarbeider at den var altfor liten da jeg var på vei ut av butikken... Hehe!)

Kjøpte 4 stk på Bravissimo i London nå i høst, der har de også andre typer klær som er tilpasset liten omkrets og stor cup. (Dog ikke singletter opp til min størrelse. Synd, for hvis noen burde ha det, så skulle man tro det var dem...)

Jeg tror at mange kvinner som har store pupper er helt nødt til å gå til litt ordentlige undertøysforretninger, og da er ofte enden på visa at man får endret størrelsen sin til noe som høres uvant stort ut. Men det er egentlig bare et tegn på at puppene, ryggen og nakken blir tatt vare på, spør du meg! :)

Skrevet

Så mange damer med store bryster her... Føler jeg aldri ser noen med så store bryster til vanlig! Jaja, 70A på meg.

Det er nok fordi det ikke ser så voldsomt ut når det er snakk om naturlige store bryster. Du ville aldri gjettet på at jeg bruker 75H. Husk at du må tenke på omkretsen under brystene også, ikke bare cupen i seg selv. Ta en titt på linkene, så kan du se hvor store variasjoner det er, selv om cupstørrelsen er den samme :)

http://img237.imageshack.us/img237/3075/akcjanagfina.jpg

http://bfcidade.files.wordpress.com/2010/04/naprawde-duze-biusty2.jpg

Skrevet

Hei,

Tenkte bare å forklare hva DD vil si. Spurte selv da jeg var på en undertøysforretning her forleden. DD er en halv cup-str større enn D, ergo en mellomstørrelse før man kommer til E. Har også sett EE, FF o.l. Så er nok ikke bare D-cup som finnes i dobbel nei :sjenert:

Skrevet

Hei,

Tenkte bare å forklare hva DD vil si. Spurte selv da jeg var på en undertøysforretning her forleden. DD er en halv cup-str større enn D, ergo en mellomstørrelse før man kommer til E. Har også sett EE, FF o.l. Så er nok ikke bare D-cup som finnes i dobbel nei :sjenert:

Har sett DD mange ganger, men aldri EE. Det kunne kanskje vært noe siden jeg er midt i mellom E og F.

Skrevet

Det er nok fordi det ikke ser så voldsomt ut når det er snakk om naturlige store bryster.

Jeg vet ikke om jeg følger deg helt der. En venninne av meg(som for øvrig er overvektig)bruker visstnok G - cup, og jeg kan ikke si at hun IKKE har store bryster. At brystene derimot er vesentlig mindre dersom man bruker samme cupstørrelse, men har en langt lavere omkrets, har du dog rett i; men naturlige bryster kan absolutt se "voldsomme" ut.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg følger deg helt der. En venninne av meg(som for øvrig er overvektig)bruker visstnok G - cup, og jeg kan ikke si at hun IKKE har store bryster. At brystene derimot er vesentlig mindre dersom man bruker samme cupstørrelse, men har en langt lavere omkrets, har du dog rett i; men naturlige bryster kan absolutt se "voldsomme" ut.

Ja, selvsagt, men poenget mitt var at 75H i naturlige bryster aldri vil se så voldsomt ut som 75H i silikon. Dolly Parton skal visstnok bruke DD-cup (uten at jeg kan dokumentere det), men hennes bryster er jo nesten det første du ser på dama, og mine ser helt klart mye mindre ut. Det er variasjoner innen bryster med samme cup og omkrets også - fasthet og form kan få de til å se større eller mindre ut, men de kan ikke sammenlignes med silikonbryster som står helt av seg selv, noe som blir mer tydelig jo større innlegg man velger (uten at jeg gidder å debattere silikon videre i denne tråden :))

Når youlookslashy sier at hun aldri legger merke til så mange damer med store bryster kan det være mange grunner til det - Det er ikke så stort som det høres ut som. Mange av oss bruker feil størrelse, og dytter brystene ned i en for liten cup. Noen bruker minimizer, andre sports-BH. En person med 95B kan fint ha større bryster enn meg med 75H. Dette går den andre veien også. Jeg har sett jenter med f.eks D-cup hvor jeg ville gjettet på A-cup.

Skrevet

jeg har heletiden trodd jeg har 75b men har 75 d:P

Skrevet

Dolly Parton skal visstnok bruke DD-cup (uten at jeg kan dokumentere det), men hennes bryster er jo nesten det første du ser på dama

Jeg leste et sted at Dolly Parton skal bruke 40DD, noe som tilsvarer 90DD i norsk størrelse. Det har jeg vanskelig for å tro med så smal overkropp og midje som hun har ellers. Kvinner som bruker 90 er ganske store. Brukte det selv da jeg var 20 kg tynge enn jeg er nå og veide over 100 kg. Dolly Parton må garantert også trenge større cup en DD. Kan tenke meg at hun får spesiallagde BH'er.

Ellers skal vist grunnen til at brystene til Dolly Parton ble nærmest ble varmemerket hennes skyldes at hun i yngre år var ganske lubben. Da hadde hun naturlige store bryster og ble berømt for dem. Senere slanket hun seg og fikk den smale figuren hun har nå, men da krympet også brystene. For at "varemerket" hennes ikke skulle bli borte fikk hun lagt inn silikon.

Skrevet

Trodde lenge jeg var en 70B/C, men fikk det kraftig retta opp etter et besøk i en ordentlig undertøysforretning. Vips var jeg en 65E gitt. Hadde aldri trodd det selv, synes E høres mye større ut enn det faktisk er.

Men den nye størrelsen er nok riktig, har skaffet meg et par skikkelige bh'er i riktig størrelse nå og det er veldig mye bedre å gå med, tenker ikke over at jeg har dem på. Har aldri vondt i ryggen lenger heller. Og så ser det bedre ut i tillegg. Undertøysshopping ble straks en del dyrere, men det er nå verdt det.

Skrevet

Du ville aldri gjettet på at jeg bruker 75H.

Det ville ikke jeg heller, har alltid trodd at du var en mann jeg, Antlers :P

Jeg bruker 75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...