Gå til innhold

BH-størrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

HM har noe i 75D som jeg bruker, men det er lite. samme på cubus, lite....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke vanskelig å måle seg skikkelig, alt du trenger er å google "bhkalkulator" og ta frem målebåndet:) jeg trodde jeg var 75 E, riktig str var 70 i

Skrevet

Er ikke vanskelig å måle seg skikkelig, alt du trenger er å google "bhkalkulator" og ta frem målebåndet:) jeg trodde jeg var 75 E, riktig str var 70 i

Skrevet

Er jo veldig forskjellig fra merke til merke. Men jeg bruker nok 65 e-h, alt etter merke. Kjøper de fleste på change, der bruker jeg 65h, håpløs str og få tak i.

Gjest HunterLady
Skrevet

Har HM noe som helst i D-cup?

Selv bruker jeg sånn ca 85-D-DD/80-E

Har aldri fått målt meg skikkelig, noe jeg vet jeg burde.

Bh-kalkulator

Ur welcome!

Ja de har noe i D.. Ikke mye, men som regel 2-3 bakerst av hver sort.

Skrevet

Har HM noe som helst i D-cup?

Selv bruker jeg sånn ca 85-D-DD/80-E

Har aldri fått målt meg skikkelig, noe jeg vet jeg burde.

H&M har 85D, men det er en liten 85D syns eg.

Lindex har generous, men dei begynner berre på 90. Ellers har dei 85DD som er veldig fine bh'a :)

Gjest Jentehumor
Skrevet

Alltid brukt 75 A, men så viser det seg at jeg er egentlig70 B. Men ikke så lett å finne 70 størrelsen som ser fine ut. Men har ett par :)

Var ganske mange sist jeg så, men har ikke oppdaget de før nå.

Gjest Blubberella
Skrevet

vanligvis 85E, men har en BH i 80E og en i 85F. Har aldri blitt målt på spesialbutikk, men husker jeg prøvde en kalkulator på nett der resultatet ble 90B... :hakeslepp:

Skrevet

Jeg har størrelse 65DD :) Kjøper bher på undertøysforretninger...Ja det koster litt ekstra, men man får tak i mye bedre og penere bher her:)

Skrevet

Jeg bruker stort sett 65D. Veldig fornøyd, egentlig, men jeg ønsker ærlig at de var litt større.

I undertøyskuffen min finner man imidlertid mange forskjellige størrelser og alle passer (nesten) like godt. Har en god del BHer som er for store i omkretsen, men gidder ikke kjøpe så dyre BHer - ja jeg er litt gnien på det området. :ler: Har en del 70B, 70C, 70D, 65C, 65D, 65E i tillegg til nevnte 65D. Liker best BHer som er litt vatterte i cupen, men river ut de innleggsputene om de ikke sitter fast - de er jo bare i veien! Tynne bøylebh'er er ikke noe for meg, både ser og kjennes rart ut på puppene mine.

Skrevet

Bruker 75C og er fornøyd med brystene mine! :)

Gjest Silvermist
Skrevet

Bruker 70A/B, og er også fornøyd med brystene mine :)

Skrevet

Bruker 75H, men det er dyrt med BH i den størrelsen, så jeg har to i riktig størrelse, og resten i 85DD som jeg akkurat får dyttet puppene nedi. Blir ikke så veldig pent, men de holder seg i alle fall på plass :fnise:

Om jeg er fornøyd med størrelsen? Tja. De ser ikke så enorme ut som mange forestiller seg når de hører "75H". Folk gjetter som regel på D eller DD. Jeg kan få ganske vondt i rygg, skuldre og nakke pga. tyngden på brystene, men ikke såpass vondt at jeg vurderer reduksjon. Det er vanskelig å finne klær som sitter som de skal når jeg bruker 36/38 ellers, men ifølge mål skal bruke 44/46 akkurat rundt brystet. Det går mye i stretch, ja. Skjorter kan jeg bare glemme å kjøpe. Kjedelig når vinterkåpen ser ut som en sekk, men alikevel strammer litt over puppene. Løstsittende plagg må jeg unngå, ellers ser jeg tykk ut.

Men - når jeg er naken ser det fint ut med store, naturlige bryster. Har stor rumpe og litt brede hofter også, og uten klær kommer timeglassfasongen veldig tydelig frem. Det ser også pent ut når jeg finner klær som har plass til brystene, men alikevel sitter etter i midjen - men det kan også føre til uønsket oppmerksomhet fra menn som tror det er fritt frem å tafse eller komme med slibrige kommentarer, bare fordi man har bryster som er litt større enn gjennomsnittet. Det er faktisk det verste av alt, synes jeg, og det å være tekkelig kledd hjelper tydeligvis lite, så lenge det synes at jeg har bryster under den høyhalsede genseren....

Det er mange ulemper med store bryster, og om jeg kunne gå tilbake i tid og velge å ende opp med en mindre bryststørrelse, ville jeg kanskje vurdert det av praktiske årsaker, men jeg er alikevel tilfreds med å være akkurat som jeg er. Det hender jeg tenker "åh, heldiggrisen!" om en kvinne med A eller B cup som kan jogge uten å få vondt, kjøpe BH i vanlige butikker (eller til og med gå uten) og velge mellom langt flere forskjellige plagg enn hva jeg kan, men det handler tross alt om å gjøre det beste ut av det man har, og det viktigste er at brystene fungerer som de skal :)

• Liker 2
Gjest Silvermist
Skrevet

men det handler tross alt om å gjøre det beste ut av det man har, og det viktigste er at brystene fungerer som de skal :)

Thumbs up! :)

Skrevet

Jeg har etter måling en 80C til en 80D cup. Er midt mellom C og D, noe som gjør det skrekkelig morsomt å kjøpe BH... Jeg har stor sympati for alle som er over en D cup når jeg selv synes det er vanskelig å finne i min størrelse(om du ikke bruker 400+++ på en bh)

Skrevet

Bruker 70E/70F. E-cupen er egentlig litt for liten, mens F er litt for stort, så det kommer an på bhen. Jukser litt av og til og kjøper 75D på vanlig butikk, men har funnet ut at bher fra undertøysbutikker har ti ganger bedre passform og hold, så det er verdt de ekstra kronene.

Skrevet

Her var det mange med store pupper! Selv bruker jeg 75B/C. Er ganske fornøyd, men skulle gjerne vært en full C :sjenert:

Gjest HunterLady
Skrevet

Her var det mange med store pupper! Selv bruker jeg 75B/C. Er ganske fornøyd, men skulle gjerne vært en full C :sjenert:

Ble også temmelig overrasket over alle E og F størrelsene...!

Skrevet

70B, og er fornøyd med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...