AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Dere med erfaring fra lønnskrav i privat sektor innen organisasjonssektoren (ikke idealistisk)...hva syns dere om et krav om en lønn på kr 600.000 inkl.overtid/ubekvemme arbeidstider? Godtok en startlønn på 510.000,- og ingen overtid...det ligger til stillingens natur, og det står i kontrakten, at det blir ubekvemme arbeidstider. Greit nok, men det gjenspeiles etter min mening ikke i lønna. Er 38 år, har 6 års høyere utdanning og 8 års 100% arbeidserfaring fra privat og offentlig sektor. Startet på samme lønn som på forrige private arbeidsgiver, da jeg takket ja til denne. Nå har 6 mnd gått og ny lønn skal forhandles. Hva syns dere som har erfaring og vet hva jeg snakker om?
Naos Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Jeg ville aldri godtatt en årslønn inkludert overtid og ubekvemme arbeidstider. I hvert fall ikke uten en klar kontrakt på hvor mye det kan bli snakk om. Da ville jeg heller ha forsøkt meg på 550.000,- eller 580.000,- , men med overtid og ubekvemme arbeidstider i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Jeg ville aldri godtatt en årslønn inkludert overtid og ubekvemme arbeidstider. I hvert fall ikke uten en klar kontrakt på hvor mye det kan bli snakk om. Da ville jeg heller ha forsøkt meg på 550.000,- eller 580.000,- , men med overtid og ubekvemme arbeidstider i tillegg. Om arbeidsgiver nekter å ha en avtale der den ansatte får overtidstillegg - og sier at dersom den skal ha det, "kan han ikke pålegge den ansatte å reise og å gjøre ting utover det helt nødvendige, da de ikke kan utbetale overtidstillegg", og har avspasering/fleksitid isteden. Overtidstillegg er jo noe som kommer i tillegg til det å avspasere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå