Gå til innhold

Lønnskrav privat sektor, organisasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med erfaring fra lønnskrav i privat sektor innen organisasjonssektoren (ikke idealistisk)...hva syns dere om et krav om en lønn på kr 600.000 inkl.overtid/ubekvemme arbeidstider?

Godtok en startlønn på 510.000,- og ingen overtid...det ligger til stillingens natur, og det står i kontrakten, at det blir ubekvemme arbeidstider. Greit nok, men det gjenspeiles etter min mening ikke i lønna.

Er 38 år, har 6 års høyere utdanning og 8 års 100% arbeidserfaring fra privat og offentlig sektor. Startet på samme lønn som på forrige private arbeidsgiver, da jeg takket ja til denne.

Nå har 6 mnd gått og ny lønn skal forhandles.

Hva syns dere som har erfaring og vet hva jeg snakker om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri godtatt en årslønn inkludert overtid og ubekvemme arbeidstider. I hvert fall ikke uten en klar kontrakt på hvor mye det kan bli snakk om.

Da ville jeg heller ha forsøkt meg på 550.000,- eller 580.000,- , men med overtid og ubekvemme arbeidstider i tillegg.

Skrevet

Jeg ville aldri godtatt en årslønn inkludert overtid og ubekvemme arbeidstider. I hvert fall ikke uten en klar kontrakt på hvor mye det kan bli snakk om.

Da ville jeg heller ha forsøkt meg på 550.000,- eller 580.000,- , men med overtid og ubekvemme arbeidstider i tillegg.

Om arbeidsgiver nekter å ha en avtale der den ansatte får overtidstillegg - og sier at dersom den skal ha det, "kan han ikke pålegge den ansatte å reise og å gjøre ting utover det helt nødvendige, da de ikke kan utbetale overtidstillegg", og har avspasering/fleksitid isteden.

Overtidstillegg er jo noe som kommer i tillegg til det å avspasere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...