Gå til innhold

Hater du noen?

Fremhevede innlegg

Gjest Mahareth
Skrevet

Hat er for sterkt til at jeg vil si at jeg hater noen. Jeg tenker på hat som en etsende følelse, som tar over alt annet i kropp og sjel. Hat er ikke en følelse jeg vil ha.

Jeg håper jeg aldri kommer i en situasjon der noen har skadet noen av mine nærmeste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, forresten, når jeg tenker meg om så er det en person jeg er temmelig nær ved å hate. Faktisk.

Skrevet

Ja, jeg hater nok noen nå ja. Desverre... Grunnen er fordi hun er en eks av han jeg er sammen med som gjør ALT i sin makt for å ødlegge mellom oss. Sier at han har vært til henne når jeg er på skolen f.eks, at de snakker sammen hver dag, at jeg er så stygg og eneste grunnen til at han er sammen med meg er fordi han synes synd i meg osv osv.

Det koker inni meg bare jeg hører navnet hennes!

Er mange jeg misliker, men ingen jeg hater så mye som henne. Unødvendig bruk av krefter, men jeg kan ikke noe for det. :)

Skrevet

Jeg tror jeg hater noen, jeg føler at jeg gjør det... Men jeg bruker ikke energi på det med midre jeg må være i nærheten av disse menneskene, det takler jeg rett og slett ikke.

Føler egentlig at de ikke fortjener at jeg bruker energi på å hate dem, eller på å tenke på hva de gjorde mot meg!

Skrevet

Nei.. Det tror jeg egentlig ikke. Hadde ikke klart det. Har prøvd. Er altfor slitsomt og definitivt ikke verdt å bruke energi på!

Skrevet

Jeg hater nok ingen, men har vært på grensen med foreldrene mine. Jobber hver dag med å ikke hate dem eller å bli bitter. Misliker noen veldig stekt, men hater ikke.

Skrevet

Ja, jeg hater noen. Noen påstår at det å hate stjeler mye energi. Jeg vet ikke jeg...Jeg synes ikke det. Synes faktisk det hjelper å hate de personene som har laget masse problemer for meg. Jeg føler jeg får utløp for følelser jeg prøvde å holde inne den perioden disse menneskene var i nærheten av meg. Jeg synes tvert i mot, at det å prøve å glemme eller late som om disse folka ikke betyr noe, er mer energikrevende. J

Jeg bruker ikke mye tid på å hate dem. Jeg kjenner stort sett bare hat når jeg ser dem, eller når de blir nevnt.

Skrevet

Jeg hater nok ingen, men har vært på grensen med foreldrene mine. Jobber hver dag med å ikke hate dem eller å bli bitter. Misliker noen veldig stekt, men hater ikke.

Hvorfor bruker du masse energi på å jobbe med å ikke hate? :klø:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hate er et veldig sterkt ord... en sterk følelse også. Jeg hater egentlig ingen... Men jeg har hatet det visse folk gjør/sier i noen situasjoner.

Skrevet

Hvorfor bruker du masse energi på å jobbe med å ikke hate? :klø:

Hater jeg noen så blir jeg bitter. Da blir det fort til en ting som tar en mye større del av livet mitt enn jeg vil.

Jeg vil helst ha et ikkeeksisterende forhold til disse menneskene. Det får jeg ikke om jeg hater dem.

• Liker 1
Skrevet

Hat er en veldig intens følelse for meg, og jeg er glad jeg ikke hater noen.

Det finnes mennesker som har gjort meg vondt og stor urett, men jeg føler ikke hat for disse. Jeg tror jeg vil kalle det misnøye, eventuelt forakt (i den forstand at jeg ikke har respekt for dem og deres valg). Disse menneskene vil jeg helst slippe å treffe fordi det er anstrengende å forholde seg til dem, men jeg ønsker dem ikke noe vondt.

Gjest stillness
Skrevet

Nei,jeg hater ingen.Mislike ja,men hat det virker veldig altoppslukende og ødeleggende og jeg tror at om jeg skulle hate noen så måtte det krevd endel.

Skrevet

Hm, jeg ser ord som "altoppslukende", "energikrevende" og "ødeleggende" brukt om hat. Må det nødvendigvis være slik? Er det dette som er kjennetegnene på hat, og om man ikke har en slik altoppslukende, destruktiv og krevende følelse så er det "bare" at man misliker vedkommende sterkt, og ikke at man føler hat?

Skrevet

Hm, jeg ser ord som "altoppslukende", "energikrevende" og "ødeleggende" brukt om hat. Må det nødvendigvis være slik? Er det dette som er kjennetegnene på hat, og om man ikke har en slik altoppslukende, destruktiv og krevende følelse så er det "bare" at man misliker vedkommende sterkt, og ikke at man føler hat?

For meg er det sånn ja. Det er jo individuelt hva vi legger i forskjellige begreper. Hat er for meg en intens negativ følelse for noen, og det har jeg egentlig ikke opplevd siden jeg var tenåring tror jeg. Andre kan jo legge noe annet i det å hate.

I dagligdags tale kan det imidlertid være mye man "hater". F.eks. hater jeg oliven. :fnise:

Gjest mirlinda
Skrevet

jeg hater ingen og kan ikke se for meg at jeg noen gang kommer til å gjøre det heller :engel:

Skrevet

Jeg hater faren min. Jeg bruker ordet hat bare fordi jeg synes det blir for følelsesløs å si "misliker". Jeg "misliker" faren min fordi han misbrukte meg? Det henger ikke på greip. Men det er egentlig ingen intens følelse lengre, ingenting som plager meg i hverdagen, og heller ikke noe jeg tenker på hver dag. Vil dere si at det ikke er hat da? For meg er et hat konstant, uendelig, og utilgivelig. Den kommer ikke til å forsvinne, jeg kommer ikke til å tilgi, jeg kommer til å hate faren min resten av livet for det han gjorde mot meg. Det er bare sånn det er...

Gjest stillness
Skrevet (endret)

For meg er hat en altoppslukende følelse og det er en følelse jeg ikke kjenner på så ofte når det gjelder mennesker ihvertfall.

Akkurat som jeg ikke bruker ordet elske om så mange heller,og det skal mye til før jeg sier noen av delene til/om en person.For meg så stikker både det å hate og det å elske dypt og dermed syns jeg altoppslukende er et ord som kjennetegner hat og egentlig også det å elske noen.

Endret av stillness
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne bruke energien min på andre ting, men i blant ser jeg disse to menneskene som brøt meg ned psykisk og sliter med det enda nå 6 år etter.

Disse menneskene ønsker jeg ingenting godt.

Gjest sardintroll
Skrevet

Nei, jeg kjenner ingen personlig som jeg akkurat hater, men det er jo de jeg foretrekker å være så langt unna som mulig. xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...