Gjest Gjest Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Hei. Jeg er ei jente på 16 år. Som sikkert mange andre "ikke-debuterte", bekymrer jeg meg en smule for første gang, med tanke på at det vil gjøre litt vondt. Jeg er ganske sikker på at det vil gjøre vondt for meg i og med at jeg får vondt/det er ubehagelig med bare to fingre inn i skjeden. Jeg har lest at man kan sprekke jomfruhinnen selv, og da vil det mest sannsynlig gjøre mindre vondt under første samleie. Derfor er dette noe jeg vil prøve. Vet at jeg mest sannsynlig vil føle mer smerte ved å gjøre det selv, istedet for å la den briste ved sex, men jeg vil heller det, enn at jeg skal "lide" meg gjennom første gang. Hva kan jeg gjøre for å briste den? Og hvordan vet jeg om jeg har klart det? Vil bare presisere at jeg ikke vil dette for å liksom være jomfru, men for at jeg kanskje kan minske smertene første gang
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Hei. Jeg gjorde det når jeg var 17 år Angrer så absolutt ikke. Jeg hadde lest veldig mye om sex til jeg ble 17 og før jeg debuterte første gang, og som deg ville jeg sprekke den selv. Det er viktig å kjenne seg selv før man begynner med sex synes jeg. Det var en gang jeg var alene hjemme hvor jeg selv satt på forum og spurte meg rundt om dette, så gikk jeg i dusjen og prøvde der. Tror det tok meg tre dusjer den dagen før jeg var sikker på at den var borte. Så spoler vi fram til første gang jeg hadde sex. Nå var min første partner veldig utrustet, men det gjorde faktisk ikke noe vondt, annet en ukomfortabelt fordi jeg var jo nervøs og slappet ikke av. Så det vil jeg anbefale
imeria Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Jeg gjorde ikke det. Kjente litt ubehag første gang, men var absolutt ikke sånn at jeg led meg gjennom det. Så i forhold til mine erfaringer synes jeg ikke det er nødvendig. Men vi er jo alle forskjellige, så du kan jo prøve
Gjest Niantiel Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Benytt deg av en eller annen grønnsak?
Gjest brutal_mann Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Beste tipset er at første gangen du puler noen så skal du være dritkåt og ha vanvittig lyst på akkurat han. 1
uten filter Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Jomfruhinnen er ingen "hinne", men en ring av bløte hudfolder som befinner seg omtrent en centimeter inn skjeden. Den sprekker ikke, den utvides. Under halvparten av jenter som er jomfruer blør ved første samleie. Grunnen til at noen blør er ikke fordi "jomfruhinnen sprekker", men fordi jenta er for tørr i skjeden (ofte anspent) og det blir en liten rift. Den gror i så fall i løpet av +/- 24 timer. Ingen gynekolog eller kjæreste kan se om du er jomfru eller ikke, så sant du har kommet opp i tenårene.
Gjest gjest Skrevet 29. november 2010 #7 Skrevet 29. november 2010 http://www.kvinneguiden.no/artikler/myter_om_jomfruhinnen/70072
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå