Gjest Lebewesen93 Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Det er sykt mange fluer hjemme nå, finnes det noen måte å bli kvitt de stygge drittsekkene før jeg tyr til drastiske handlinger - brenne ned huset !! Neida, litt overdrevent, men jeg hater de. De går i maten mens jeg spiser den, surrer seg fast i håret mitt, lager kvalme kun med å la meg se dem. De er overalt, badet, kjøkkentet, stuen.. Noen som er plaget med det samme ?
Gjest Lebewesen93 Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Jaja, ganske rent :gjeiper: Blir vasket her hver dag omtrent, men så er det en del dyr her..kanskje de tiltrekker seg fluer ? Frukten står som regel i kjøleskapet, men er som regel kattemat og / eller hundemat i matskålene, burde kanskje ikke være det ?
Independent_ Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Nå midt på vinteren? Har ikke sett ei eneste flue på flere måneder.
ruske Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Sliter med fluer her å, -og de irriterer meg grenseløst!!! Er omsider kvitt de på badet, for det spraya jeg ned med permetrin (fåes kjøpt på felleskjøpet). Vurderer å spraye ned resten av huset også, men man bør jo vise litt forsiktighet med det, siden det faktisk er et giftmiddel. Hvorfor det er invasjon av fluer, vet jeg ikke. Her er det ihvertfall nesten klinisk rent, så det er ikke pga møkk de er her.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Ja...de er ikke så store. men små djevler sendt i fra et visst sted sikkert Altså, det er ikke sånn at det mysser av dem, men de er synlige nok. Kanskje 4-5 stk på badet, et pr stk i stuen og noen på kjøkkenet, de i stuen og kjøkkenet er vel de samme, men de er stygge:P
Gjest Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Bor i et gammelt gårdshus - og har fluer året rundt.De legger seg i dvale i sprekker,vinduskarmer,vegger etc, og så fort jeg fyrer opp i peisen i et rom, popper de frem - og da står jeg klar med støvsugeren !!! Det har blitt noe bedre etter at jeg hver høst nå renser vinduskarmer for sovende fluer og sprayer med gift mellom vinduet og karmen.Færre og færre fluer for hver vinter nå
Hoppetaujenta Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Snakker vi store sorte fluer nå,- eller er det små sorte blomsterfluer eller små gule frukt og mat-fluer?
Gjest Sommertid Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 Jeg har fått stor innvasjon av de hersens små fluene. Jeg trodde jeg klarte å unngå dem i år, men neida, for et par ukers tid siden dukket de opp. Jeg setter ut glass med vin eller øl og Zalo oppi, det tar knekken på mange, men et par dager senere er det like mange på plass igjen. Jeg går ut med matbosset hver kveld så de har ikke noe logisk sted å formere seg på her i leiligeten heller
Frk_Feline Skrevet 28. november 2010 #10 Skrevet 28. november 2010 TIPS! 1. Legg alle fruktrester i en bolle, og rydd bort annen mat som står i nærheten. Dekk bollen med cellofan og stikk små hull i plasten. Bananfluene vil gå ned i bollen, men finner ikke veien ut igjen. Tøm bollen langt vekk fra huset eller leiligheten. 2. Lag en brusflaskefelle: Del en brusflaske i to, horisontalt der den begynner å smale inn. Legg noe søtt i bunn og sett på den avkuttede delen – opp ned. Fluene flyr ned til søtsakene, men kommer seg ikke opp igjen.
Antlers Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Det er usedvanlig mange i området som har vært plaget med småfluer i år, inkludert meg selv. Jeg er nøye med å fjerne matrester med det samme, gå ut med søpla ofte, og sørge for at det ikke ligger rester i matskåla til hunden. Sluk klores jevnlig, og blomster har jeg ikke - men alikevel har det vært 3 perioder med småfluer siden i sommer. Den siste for bare noen dager siden. Har aldri opplevd noe slik før... En sommer glemte jeg å kaste en banan som var overmoden, og da kom det fort fluer rundt den, men de forsvant også ganske fort etter at jeg fikk bananen ut av huset. I år har det derimot vært et kjempeproblem, til og med de lokale matbutikkene har hatt mange av disse småfluene svermende rundt frukten. Det er ikke så mange inne hos meg (som jeg kan se), kanskje en 5 - 6 stykker, men dreper jeg to med kjøkkenpapir er det fortsatt like mange der neste dag. Håpløst.... Etter en uke eller to forvinner de helt.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 28. november 2010 #12 Skrevet 28. november 2010 Fikk tatt noen i dag, spraya de ned med Ajax eller noe. Men forde om noen er døde kommer det vel bare nye... Hmm..det med flasken var en god i det. I morra skal jeg fange en del, så skal jeg enten putte de i ovnen eller mikroen. Eller legge de ut i snøen... Kanskje litt slemt, men jeg liker ikke de krypene. Så det var mange rundt det matsøppelet. Skjønner ikke poenget med å sortere så nøye, gammel mat er da søppel, ikke noe annet. Vet ikke helt hvilken farge de har..små tynne, svarte ? Stygge er de
Gjest Airi Skrevet 28. november 2010 #13 Skrevet 28. november 2010 Har du potteplanter? De legger ofte egg i blomsterjord. Mitt tips er å blande saft og salmiakk og sette små kopper i de forskjellige rommene. Fluene tiltrekkes av sukkeret og forgiftes av salmiakken.
cyanid Skrevet 29. november 2010 #14 Skrevet 29. november 2010 Her tiltrekkes de ølflasker fra dagene før... jævla vemmelig, ser ut som de sitter og tror tuten er en karusell der de sitter på rekke og rad og glor! FØSJ!
cilipili Skrevet 29. november 2010 #15 Skrevet 29. november 2010 Her tiltrekkes de ølflasker fra dagene før... jævla vemmelig, ser ut som de sitter og tror tuten er en karusell der de sitter på rekke og rad og glor! FØSJ! Hahaha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå