cowell Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Hei, jeg bor for tiden hjemme med mine foreldre, men har begynt å tenke på å flytte ut. Jeg lurer på hva som vil være mest hensiktsmessig for meg, kjøpe eller leie bolig? Jeg har fast jobb med en måndtlig inntekt på rundt 18.000 etter skatt. Jeg har ingen lån fra før og ei heller noe penger jeg har spart opp. Jeg har tenkt å bli boende her lenge om det er relevant ifht. å kjøpe. På forånd takk:-)
mp84 Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Først og fremst ville jeg snakket med banken... det er ikke like lett å få lån alene og uten egenkapital... hvis du finner noe til det banken evt er villig til å låne, så anbefaler jeg sterkt å kjøpe. Leie = penger ut vinduet.. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Du må ha 10% egenkapital for å kunne kjøpe. Spar heftig framover. Lønner seg å kjøpe dersom du har tenkt å bo der noen år. Ikke for å bo der i 2-3 år for så å selge igjen. Det koster mye å selge/kjøpe pga avgifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå