Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen tilsier; jeg synes jeg alltid blir så mye blekere i ansiktet på bilder, enn i virkeligheten.. Jeg bruker Tikei foundation + Tikei finishing powder. Selve foundation fargen passer meg bra i dagslys, og blendes fint inn i min naturlige farge.

Er det noen som vet hva jeg gjør feil? Eventuelt, om det er andre mineral foundation merker som er bedre i blits?

Det er så kjedelig å se på bilder dagen etter at ansiktet mitt ser helt blenda hvitt ut, mens kroppen har sin naturlige farge.

Råd tas i mot med stooor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lær deg fotoredigering.

Skrevet

Har samme problemet, tror det er fordi nesten alle foundationer her lysrefleterende pigmenter i seg. Jeg blir veldig fin på bilder når jeg har på lili lolo sitt finishing-powder...det skinner litt det også men jeg blir ikke blek på bilder...

Skrevet

Dette har jeg også "slitt" med når jeg bruker mineralsminke. Kan nesten virke som om sminken reflekterer mye lys. Har ennå ikke funnet en løsning, så jeg henger meg med her. :)

Skrevet

Altså, overeksponerte eller svært lyse områder er vanskelig å redigere mørkere.

Skrevet

Altså, overeksponerte eller svært lyse områder er vanskelig å redigere mørkere.

Det skal isåfall være så overeksponert at det ikke er mer informasjon igjen i bildet, altså helt hvitt...

Prøv å ta bilder uten blits, da får du ikke noe refleksjonsproblemer. Men jeg ser problemet med at blits er ganske nødvendig av og til, og da foreslår jeg at du lærer deg litt enkel bilderedigering :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...