AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #1 Del Skrevet 27. november 2010 De fleste oppskriftene jeg har funnet sier at man (bare) skal tilsette salt og pepper. Jeg synes det høres litt tamt ut. Hva annet er godt å slenge i? Og en ting til. Jeg tenkte å bruke kjøttdeig av rent oksekjøtt. Jeg har ikke vært helt heldig med det når jeg har prøvd å bruke det som vanlig kjøttdeig, den "smuldrer opp" på en måte. Hva skal jeg tilsette? Egg, mel..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #2 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg pleier å bruke egg, salt og pepper bare. Innimellom en dæsj tabasco for litt ekstra piff. Du kan fint bruke oksekjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 27. november 2010 #3 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg bruker elgkjøttdeig eller kabonadedeig. Så tar jeg oppi salt, pepper, grovhakket løk og litt vann og litt potetmel. Er ikke alltid jeg tar oppi potetmel, for det blir likegodt uten. Tror det er noen som tar oppi litt muskatnøtt, men er ikke helt sikker ... :klø: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Independent_ Skrevet 27. november 2010 #4 Del Skrevet 27. november 2010 Løk, egg for å binde burgeren ordentlig sammen, krydder etter lyst og raspet mozzarella bruker jeg i tillegg til kjøttdeigen og salt&pepper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #5 Del Skrevet 27. november 2010 Takk for svar, dere! Jeg har hatt løk og diverse krydder i. Og et egg + litt potetmel. Håper det blir bra. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #6 Del Skrevet 27. november 2010 Løk, egg for å binde burgeren ordentlig sammen, krydder etter lyst og raspet mozzarella bruker jeg i tillegg til kjøttdeigen og salt&pepper. Mozzarella rett i deigen? Det skal garantert prøves neste gang. Jeg elsker ost! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 28. november 2010 #7 Del Skrevet 28. november 2010 Mozarella i deigen hørtes veldig godt ut! Jeg har en oppskrift med Worchestershire-saus og soyasaus. Nå husker jeg ikke blandingsforholdet her, men jeg mener det er 1 ss W-saus og 2 ss soyasaus. Det blir veldig godt med mye smak. Løk. Bruker egg som bindemiddel. Muskatnøtt som noen nevnte lenger oppe er vanlig å bruke i kjøttkaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matentusiasten Skrevet 28. november 2010 #8 Del Skrevet 28. november 2010 Begrepet "hjemmelaget" fascinerer meg. Hjemmelaget for de fleste betyr ikke bare at man lager noe selv, istedenfor å kjøpe det ferdiglaget. Det ligger også et ønske i bunn, om å lage noe som smaker anderledes. Naturlig nok. Desverre er dette behovet for at det skal skille seg ut ofte så stort, at mange ender opp med å overdrive. Jeg har smakt "hjemmelagde burgere", hvor kokken helt tydelig har gått amok i krydderskapet - løkpulver, hvitløkspulver, urter, diverse blandingskrydder, ost er eksempler på ting som kan være fristende å blande oppi burgeren - likevel vil jeg si at less is more. Bruk gode råvarer og hold det enkelt, så blir det godt . Og "hjemmelaget"! =) Jeg lager det med følgende ingredienser: Kjøttdeig Egg Salt, pepper Litt dijonsennep Finnhakket løk Prøv deg litt frem, men hold det enkelt =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 28. november 2010 #9 Del Skrevet 28. november 2010 Heston Blumenthal har viet en episode av "Search for perfection" på hamburgeren. Se den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 28. november 2010 #10 Del Skrevet 28. november 2010 jeg bruker kyllingkjøttdeig, med en pose tzatziki(?) pulver oppi. det blir knallgodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snil@ Skrevet 28. november 2010 #11 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Jeg bruker egg og Tine kremost med krydder, det setter en utrolig god smak og det blir veldig saftig. Anbefales å prøve Endret 28. november 2010 av Snil@ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 28. november 2010 #12 Del Skrevet 28. november 2010 Kan anbefale å kverne opp entercote tilsette litt salt, pepper og egg, det blir fantastisk gode burgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quasis Skrevet 28. november 2010 #13 Del Skrevet 28. november 2010 Jeg bruker karbonadedeig m/salt, pepper, paprikapulver og hakket hvitløk. Kjempe godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #14 Del Skrevet 28. november 2010 Karbonadedeig, hakket løk, evt hvitløk, hakket chili eller cayennepepper, salt og pepper. Og egg, potetmel, salt og pepper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 28. november 2010 #15 Del Skrevet 28. november 2010 Karbonadedeig er ikke så veldig egnet for å lage hamburgere synes jeg, det er rett og slett for lite fett i den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 28. november 2010 #16 Del Skrevet 28. november 2010 jeg bruker kyllingkjøttdeig, med en pose tzatziki(?) pulver oppi. det blir knallgodt! Å, ja! Det er kjempegodt. "Greske" burgere er noe av det beste jeg vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #17 Del Skrevet 29. november 2010 Egg, salt, pepper og bbq saus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quasis Skrevet 29. november 2010 #18 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Karbonadedeig er ikke så veldig egnet for å lage hamburgere synes jeg, det er rett og slett for lite fett i den Å?.. Ikke mine.. de blir så sunne og gode atte... Og ikke trenger jeg egg heller, for de detter ikke fra hverandre. Endret 29. november 2010 av Quasis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marla Singer Skrevet 29. november 2010 #19 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg synes det er godt med hakket hvitløk og chili i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 29. november 2010 #20 Del Skrevet 29. november 2010 For smaken: Salt og pepper, selvfølgelig. "Hemmeligheten" min er en klype korianderpulver og en klype spisskumminpulver, som fås i alle innvandrerbutikker. Disse to krydderne er sammen med chili de viktigste krydderne i tacomix, så du kan bruke to klyper tacomix hvis du ikke får tak i koriander/spisskummin. Ellers hva man pleier å ha i burgerne - jeg pleier å ha litt strøkavring og egg, men det er jo bare for konsistens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå