AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Finnes det noen form for "parfyme" eller deo for underlivet? Det plager meg at det alltid lukter surt og svett der nede, og det er ikke fordi jeg har ubalanse i pH - har prøvd laktal og sånne ting. Det er greit etter at jeg har dusjet og brukt intimsåpe, men en halvtime senere er lukten tilbake. Finnes det noen produkter man kan bruke der nede? Noen andre som også er plaget?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Finnes det noen form for "parfyme" eller deo for underlivet? Det plager meg at det alltid lukter surt og svett der nede, og det er ikke fordi jeg har ubalanse i pH - har prøvd laktal og sånne ting. Det er greit etter at jeg har dusjet og brukt intimsåpe, men en halvtime senere er lukten tilbake. Finnes det noen produkter man kan bruke der nede? Noen andre som også er plaget? Tror muligens du bør dra til lege. Det kan være noe som heter bakteriell vaginose, som tilsvarer skjedekatarr. Evt klamydia.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Hva lukter verre enn bæsjlukt på badet? bæsjlukt blandet med parfyme/annen spray som skal dekke over. Hva lukter verre enn svette? svette blandet med parfyme som skal dekke over. Hva lukter verre enn nasty underliv? ...osv... Det er noe galt fatt og du bør stikke til legen.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Tror muligens du bør dra til lege. Det kan være noe som heter bakteriell vaginose, som tilsvarer skjedekatarr. Evt klamydia. Nei, det tror jeg ikke, fordi det har alltid vært sånn så lenge jeg kan huske, og har testet meg flere ganger for klamydia pga bytte av sexpartnere.. bakteriell vaginose, har ikke det noe med ph verdien i underlivet å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 For hyppig vasking? er det noe som heter det? uff deprimerende.. jeg dusjer en gang om dagen, og det hender jeg bruker våtservietter i løpet av dagen hvis det er noe spesielt (er sammen med kjæresten eller noe sånt)
fruBeist Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 (endret) For hyppig vasking? Det var min tanke og. TS, prøv å bare vaske deg med vann når du dusjer, og se om det blir bedre etter en tid. Endret 27. november 2010 av fruBeist
fruBeist Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 Det skal uansett ikke lukte blomster av ei mus.
Gjest idakaroline Skrevet 27. november 2010 #10 Skrevet 27. november 2010 Jeg oppdaget truseinnlegg med en svak lukt av parfyme. Det er fra Libresse og heter "So Slim Deo fresh." Om det faktisk virker, er jeg heller noe usikker på, men jeg liker ihvertfall å tro det
Jade Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Polyestertruser er heller ikke noe bra! Ellers støtter jeg rådene om å kontakte lege.
aline Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 hva bruker du av undertøy? Det skal ikke lukte plagsomt surt av underlivet dersom alt er ved sitt friske selv, selv om det ikke skal lukte blomster. Men man KAN få lukt både her og der dersom man f.eks bruker mye syntetiske klær. Noen kjenner ikke noe, men selv får jeg noia av lukta om jeg bruker syntetiske klær eller sko f.eks, og syntetisk undertøy har jeg ikke brukt på årevis pga at jeg en periode fikk blærekatarr bare jeg så på ei syntetisk truse omtrent... lukt KAN faktisk også forekomme som en reaksjon etter sex... jeg hadde en eks en gang som virkelig var en dårlig match med meg sånn rent væske-messig... Jeg kunne ha sex en dag, hvor han kom inni meg uten kondom (gikk på p-piller), og det luktet virkelig ILLE nedenfra på meg i dagevis etterpå... det var ikke så ofte han kom inni meg, for å si det sånn. Jeg gikk til undersøkelse fordi jeg tenkte at det var noe feil, og det var der jeg fikk beskjed om at sammesettingen mellom hans væsker og mine rett og slett skapte en reaksjon som ga denne lukta... uuuuuuh.. men, dersom du er normalt renslig, ikke overrenslig, og har vært hos lege nylig og undersøkt der nede, så vil jeg anbefale å teste ut rent bomullsundertøy en periode. Og ikke trange syntetiske bukser heller, prøv rent naturmaterialer og løse/ledige bukser.
Favole Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 Som andre sier her er nok en tur til legen veldig lurt, og vask deg med bare varmt vann nedentil. Vi er alle forskjellige, og noen har sterkere kroppslukt enn andre, men å bruke parfyme på et så sensitivt område er nok ikke smart. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #14 Skrevet 28. november 2010 Drikk mer vann rett og slett, for mye sukker er ikke bra for kroppen vår og kan skape lukter og forstyrre bakteriebalansen flere steder.
Inx Skrevet 28. november 2010 #15 Skrevet 28. november 2010 lukt KAN faktisk også forekomme som en reaksjon etter sex... jeg hadde en eks en gang som virkelig var en dårlig match med meg sånn rent væske-messig... Jeg kunne ha sex en dag, hvor han kom inni meg uten kondom (gikk på p-piller), og det luktet virkelig ILLE nedenfra på meg i dagevis etterpå... det var ikke så ofte han kom inni meg, for å si det sånn. Jeg gikk til undersøkelse fordi jeg tenkte at det var noe feil, og det var der jeg fikk beskjed om at sammesettingen mellom hans væsker og mine rett og slett skapte en reaksjon som ga denne lukta... uuuuuuh.. Bokstavelig talt dårlig kjemi med dere to, hehe
aline Skrevet 28. november 2010 #16 Skrevet 28. november 2010 Bokstavelig talt dårlig kjemi med dere to, hehe jepp!!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #18 Skrevet 29. november 2010 Jeg ville dratt til legen og bedt spesifikt å bli testet for bakteriell vagionose. Jeg syntes i mange år at jeg luktet skikkelig fælt der nede. En rekelignede ekkel lukt, men tenkte at det bare var sånn jeg var. Jeg var også hos legen på gynekologisk undersøkelse og sa til ham at jeg hadde mye utflod. Da avfeide han det bare med at noen har mer utflod enn andre. Prøvde forskjellige reseptfrie ting man får kjøpt på apoteket uten hell. Noe melkesyregreier og noe som skulle hjelpe mot lukt og mye utflod. Lukta var der fortsatt uansett hvor renslig jeg var. Noen måneder senere dro jeg tilbake til legen og fortalte ham at jeg lukta ekkelt. Han gav med en resept på noen tabletter jeg skulle ta, og TADAA: et illeluktende problem jeg hadde hatt i flere år var plutselig løst! Så jeg ville absolutt tatt meg en tur til legen om jeg var deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå