Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg kunne tenke meg å søke som sommervikar for sjømannskirken en eller annen plass rundtom i verden. Jeg setter veldig pris på den hjelp reisende og utvandrede nordmenn får av Sjømannskirken, og har veldig lyst å jobbe der en sommer, men...

Jeg er ikke så superkristen. Jeg er døpt og konfirmert i kirken, men går ikke i gudstjenester, ei heller på julaften. Jeg er 22 år gammel og har gode referanser og jobberfaringer. Er ferdig utdannet økonom til sommeren. Det er bare den religiøse biten som skurrer litt er jeg redd.

Har dette noe å si tror dere? Jeg kan altså ikke holde noen andakt/forkynne, men jeg har mange andre kvaliteter da, som utadvendthet, mye forskjellig arbeidserfaring og mye kunnskap om andre ting. Jeg er veldig glad i å prate med mennesker.

Høres det greit ut, tror dere? Det gir liksom ikke det beste inntrykket om jeg ringer dem og spør dem direkte om man må gå i kirken hver søndag eller lese bibelen, så tenkte å høre her først:)

Setter pris på svar, råd og erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på jobben. De trenger nok folk til å gjøre andre ting enn å holde andakter så det går sikkert bra. Lykke til!

Skrevet

Har gått en del i Sjømannskirken når jeg har studert i utlandet, selv om jeg ikke går mye i kirken i Norge, så jeg tror terskelen er litt lavere der ute for å stikke innom. De fleste forventer nok ikke at en 22 åring skal holde andakt, men det du gjerne kan forventes å gjøre er å delta på gudstjenestene (være tilstede), lese tekst for dagen fra bibelen og andre kunngjøringer på gudstjenesten - i forhold til den religiøse biten. Ellers er det stort sett å være med på driften av kirken om sommeren - vaffelsteking/grøt/grilling/kaffelaging og å snakke med de som stikker innom. De tyngre pliktene ligger jo på prest og vaktmester, og ellers er det gjerne også roligere siden det er sommer.

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, det høres jo greit ut. De tilbyr jo en utrolig fin mulighet til å jobbe i et annet land, så jeg har grådig lyst å prøve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...