Gå til innhold

Gutter som liker deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, sikkert luksusproblem. Jeg har det problemet med at de jeg liker, liker ikke meg og de jeg ikke liker, liker meg.

Uansett; jeg har en kompis som flørter litt og jeg skjønner at han er litt keen på meg. Jeg vil ikke noe mer med han enn en venn fordi jeg ikke er tiltrukket av han. Så.. Hvordan sier man dette på best mulig måte uten å såre han? Og betyr det da at jeg aldri kan flørte med en gutt jeg liker bare fordi han er venn med han som likte meg feks? Hvordan gjør man dette? Er jo kjipt å få i trynet "jeg er ikke tiltrukket av deg". Tenker på om noen hadde sagt det til meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jepp. Slik er det som oftest. At man liker noen som liker en tilbake like mye er sjeldent.

Vanskelig dilemma, det der. Jeg prøver bare å være kameratslig og ikke si eller gjøre noe som kan tolkes som noe mer enn vennskap. Men det er en balansegang. Tar gjerne imot råd fra andre om hvordan løse det.

Men hvis det er noen som jeg føler liker meg FOR godt, og det ikke er mulig å holde på vennskapet uten å såre, vil jeg kutte ut vennskapet. For jeg kan ikke bli sammen med noen jeg ikke er tiltrukket av. Så i den situasjonen ville jeg tenkt at det er bedre at vi ikke møtes mer. Fordi jeg ved å være en venn heller vil at han skal finne noen andre å bli interessert i, og fordi jeg ikke vil at han fortsatt skal bli såret.

Endret av Sheherasade
Skrevet

Ja er med på den. Men samtidig vil jeg ha guttevenner og vil ikke tenke at jeg burde holde tilbake når jeg møter nye gutter selv om jeg ikke flørter for eksempel.

For nå har jeg det dilemma at jeg liker en gutt som jeg ikke vet om liker meg. Men vennen hans liker meg. Dobbel vanskelighet.

Er redd for at hvis jeg må avslå vennen, at jeg da også mister muligheten for å legge ann på han jeg liker. For det ville jo såret vennen...

Skrevet

Jeg har hatt det problemet mange ganger. Jeg ville ikke kalt det for et luksusproblem, for det er faktis j*vlig irriterende og kan såre flere personer.

Uansett, det jeg har brukt å gjort er å bare ri stormen. Det er bare å overse denne kompisen og hans signaler og sjekketriks til han skjønner tegninga og etterhvert finner seg ei ny jente å "plage". ;)

Skrevet

Jeg har hatt det problemet mange ganger. Jeg ville ikke kalt det for et luksusproblem, for det er faktis j*vlig irriterende og kan såre flere personer.

Uansett, det jeg har brukt å gjort er å bare ri stormen. Det er bare å overse denne kompisen og hans signaler og sjekketriks til han skjønner tegninga og etterhvert finner seg ei ny jente å "plage". ;)

Problemet er vel heller at kompisen som er interessert kan være en god venn som man har blitt glad i, og man gjerne skulle bevart vennskapet, og ikke ønsker å såre. Så det er jo ikke snakk om at han plager, men at man merker at han går og lurer og venter på om man blir interessert tilbake, når man bare ønsker å møte ham og ha det koselig som en venn.

Skrevet

Så det er ingen riktig måte å avslå en venn?

Skrevet

Det beste er å si fra ganske fort, og ikke gi disse guttene forhåpninger om dere skjønner at de er keen på dere. Jeg syns det er mye værre at dere ikke tør å si ifra før det har gått laaang tid, enn å heller si ifra med en gang så det er oppklart.

Skrevet

Jeg har faktisk et veldig godt råd her.

Ikke ha såkalte kompiser av det motsatte kjønn.

Tviler på at kvinnfolk flest har vett nok til å fatte det da men.

Det har jeg fått bekreftet her på KG så det holder! :smoke: hehe

Skrevet

Litt uenig jenter kan godt ha mannlige venner ...er bare eit par ting ein må holde seg til så går det bra.....

1. Den mannlige vennen MÅ være penere og evt mer fenemin enn jenta.

2. Den mannlige vennen må være såpass asosial,,evt ha nerdete interesser og utseende slik at du vet han ikke kommer til å legge ann på deg siden han har jo rett og slett gitt opp å få noe på damer for flere år siden.

Styr unna normale mannlige venner,,

Skrevet

Jeg har faktisk et veldig godt råd her.

Ikke ha såkalte kompiser av det motsatte kjønn.

Tviler på at kvinnfolk flest har vett nok til å fatte det da men.

Det har jeg fått bekreftet her på KG så det holder! :smoke: hehe

Det hadde aldri fungert. I hvert fall for min del. 70% av alle vennene mine er gutter.

Skrevet

Ja, dumt å si at jeg ikke skal ha mannlige venner. Jeg elsker å ha kompiser, de er flere ganger morsommere å henge med enn jenter (håper jeg ikke tråkker på noen føtter nå).. Jentevenner er mer for å snakke, og dra på kafe o.l. guttevenner er der for biljard, kjøreturer og det er intet drama med gutter. Så jeg vil aldri kutte ut guttevenner

Skrevet

Ja, sorry, men det blir for dumt å si at man ikke kan ha mannlige "vanlige" venner.

Skrevet

Ironien i det hele er at det er mange kvinner som nekter sin partner å ha kvinnelige venner. Men det er en helt annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...