Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enig med deg. Den nye Macbook Air'en er noe helt annet enn den gamle... Men den har for liten lagringsplass til at jeg kunne hatt den som eneste maskin.

Det perfekte ville vært en iMac hjemme og en Air til å ha med seg.

Hmmm, ja jeg trenger nok mye lagringsplass. Jeg har masse bilder lagret, og mye musikk på iPhonen som jeg må ha. Noen mener at grunnen til at maskinene mine fusker er fordi jeg har for mye lagret, og at den derfor er treg til tider. Så har jeg hørt at Mac-en er raskere og kjører bedre fordi alle delene er laget sammen, eller noe sånt, i stedet for at delene i PC-en er satt sammen fra ulike produsenter. Men jo, jeg trenger en laptop med mye lagringsplass.

Ser ut som det blir en Macbook Pro, ja... Men er den mye tyngre enn Air?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde macbook air i flere år, den første modellen, og var kjempefornøyd med ytelsen..

Så de som påstår at den ikke er "brukende til noe" er jo helt på viddene.

Vedrørende lagringsplass, så har jeg en slik Popcorn A-110 medieavspiller til hjemmekino/tv bruk, og den bruker jeg også som lagringssted for filer, med 2 terabyte harddisk i.

Det kanskje ikke passer for alle å ha en slik løsning, men for meg fungerer dette meget bra.

Forøvrig synes jeg det er veldig rart hvis "vanlige folk" har et genuint behov for mer enn 128 gigabyte lagringsplass på sin bruksmaskin.

Man _MÅ_ faktisk ikke ha hele verden i MP3/FILM tilgjengelig til enhver tid.

Endret av Mann_30
Skrevet

Jeg vil fremdeles si at man ikke kan bassere seg på en MacBook Air som eneste maskin. I kombinasjon med en annen maskin, med bla. bedre lagringskapasitet, er den gull verdt. Ellers kan det bli knapt.

Selvsagt, man må vurdere sin bruk. Skulle jeg kjøpt laptop idag ville jeg sterkt vurdert MBA. Jeg ville da lagt bilder og musikk på ekstern, som Mann_30. Med en liten portabel HDD er det ikke noe stress å ta den med seg heller, og fart er dessuten ikke noe stort kriterie til slik bruk. Musikken blir uansett brukt på iPhone/iPod, og bildene er ikke hver dag man ser på for å si det sånn...

Skrevet

Selvsagt, man må vurdere sin bruk. Skulle jeg kjøpt laptop idag ville jeg sterkt vurdert MBA. Jeg ville da lagt bilder og musikk på ekstern, som Mann_30. Med en liten portabel HDD er det ikke noe stress å ta den med seg heller, og fart er dessuten ikke noe stort kriterie til slik bruk. Musikken blir uansett brukt på iPhone/iPod, og bildene er ikke hver dag man ser på for å si det sånn...

Men musikken man har på en iPhone/iPod må man jo ha på maskinen i iTunes???

Skrevet

Eller på en ekstern disk. Det er ingenting i veien for å plassere biblioteket sitt på en ekstern disk, man må bare fortelle iTunes hvor det ligger i instillingene, noe som forøvrig er veldig enkelt...

Skrevet

Eller på en ekstern disk. Det er ingenting i veien for å plassere biblioteket sitt på en ekstern disk, man må bare fortelle iTunes hvor det ligger i instillingene, noe som forøvrig er veldig enkelt...

Men hvis man vil spille musikken av i iTunes må man jo da alltid koble Mac-en opp til ekstern disk.

Nei, det blir nok en Pro på meg, tror jeg. :-)

• Liker 1
Skrevet

Men hvis man vil spille musikken av i iTunes må man jo da alltid koble Mac-en opp til ekstern disk.

Jeg er veldig fornøyd med min :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min :)

Hvilken modell har du? Er den lett og grei å bære rundt med seg?

Skrevet

Jeg har denne: http://store.apple.com/no/configure/MC374H/A?mco=MTc0NzAyMDE

Jeg merker ikke noe særlig til den i seg selv, men sammen med skolebøker blir det jo en viss vekt på ryggen. Synes ikke det er noe stress å bære den med seg.

Er du student, så må du huske at du kan få studentrabatt. Jeg kjøpte min hos Eplehuset, de har også rabatt.

Skrevet

13" Mac BookPro er en perfekt maskin.

Ideell størrelse hvis man skal ha den litt med seg rundtomkring

Skrevet

Det er helt riktig! Jeg har en MBP selv, og synes den er veldig portabel. Masse krefter og mye maskin for pengene. Skulle jeg hatt noe annet så måtte det blitt 11" MBA som reisemaskin som tillegg til en skikkelig stasjonær.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg bruker mac som skolepc, og det at office ikke fungerer sammen med mac er bare tull. Jeg kan fint sende word dokumenter til en lærer med pc uten problemer. Og tro det eller ei, men jeg synes word og excel er SÅ mye lettere med mac. Da er alle funksjonene samlet på ett sted (stor arbeidsboks), og jeg slipper å klikke rundt som en annen tulling.

Det eneste jeg synes er vanskeligere er screen shoot, men det er bare en vanesak, ettersom jeg kjøpte macen i sommer.

Folk sier jo ofte at "mac er for folk som ikke vet hvordan de håndterer en pc." og det er jo nesten sant... :fnise: Mac er utrolig enkelt når man har klart overgangen fra pcen, og jeg går aldri tilbake til noe annet merke :)

Men siden jeg er glad i å spille pc-spill i tillegg har jeg en "gamer" laptop liggende under senga for når jeg spiller sims 3 o.l. Tror nok det tar noen år før mac blir godkjent av gamere.

Skrevet

Screenshot vil jeg faktisk si er enklere; du kan velge å ta et selvvalgt utsnitt eller ta bilde av helt vindu. I tillegg slipper du å lime inn i Paint e.l. for å lagre det, det legger seg automatisk på skrivebordet...

Skrevet

JDet eneste jeg synes er vanskeligere er screen shoot, men det er bare en vanesak, ettersom jeg kjøpte macen i sommer.

Ta bilde av hele skjermen;

Kommando (⌘)-Skift-3

Ta bilde av en del av skjermen;

Kommando (⌘)-Skift-4, og flytt trådkorset for å markere området. Fortsett å holde museknappen nede, slipp tastene, og trykk deretter på Skift, Tilvalg eller mellomromstasten mens du flytter for å endre størrelsen på markeringen. Når du er klar til å ta et bilde, slipper du museknappen.

JMen siden jeg er glad i å spille pc-spill i tillegg har jeg en "gamer" laptop liggende under senga for når jeg spiller sims 3 o.l. Tror nok det tar noen år før mac blir godkjent av gamere.

Mac er nok ingen maskin for hardcore gamere, men Sims3 spiller vi da så det suser på macene her hjemme.

Skrevet

Husk at du betaler dobbelt så mye for en mac med gammelt hardware enn for en ny pc med det nyeste hardwaren.

• Liker 1
Skrevet

Men musikken man har på en iPhone/iPod må man jo ha på maskinen i iTunes???

Nei, det må man ikke.

Skrevet

Husk at du betaler dobbelt så mye for en mac med gammelt hardware enn for en ny pc med det nyeste hardwaren.

Mac med gammel hardwarde??? Øh... jeg har tenkt å kjøpe en ny maskin, da. :klø:

Skrevet

Nei, det må man ikke.

Ellers må man jo alltid koble til ekstern harddisk hvis man vil bruke iTunes?

Skrevet

Hvis du vil ha en pc med ett eple på som gjør at maskinen koster mye mer..Værsegod.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte MacBook for noen mnd siden. Har aldri angret. Den er enkel med alle sine epletast-snarveier. Når du lærer alle snarveiene, så skjønner du hva som er så deilig med Mac.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...