Gå til innhold

Er det skikkelig krise hvis studiet blir for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort problem. Jeg har hatt ganske lite arbeid å gjøre så langt i studiet mitt, men nå hoper alt seg opp og jeg vet ikke om jeg greier å bli ferdig med alle stilene mine før deadline.

Jeg vet ikke hvordan studier er i Norge, men jeg studerer i England og der teller essayene kjempe mye. Og man kan ikke levere dem inn sent uansett hva grunn det skulle være.

Har så mye arbeid nå at jeg er kjempe redd for at jeg ikke greier å bli ferdig i tide. Er det skikkelig krise? Skjer det alle av og til? Eller er det bare meg som er som er dor dum til å være student? Jeg skjønner jo det at jeg burde planlagt dette for lenge siden og passet på at jeg hadde god tid, men det er litt sent til å tenke på det nå. :tristbla:

Føler meg skikkelig uintelligent akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer med de fleste, spesielt hvis det er første semester av studiet ditt? Man vet ikke helt hvor mye arbeid ting krever, og så tror man at man har god tid, og plutselig hoper deg seg opp. Men de fleste kommer i mål likevel, og det gjør nok du også. Forsøk å fokusere energien din på det du må gjøre, i stedet for å bruke den på å tenke stygge ting om deg selv og dine egne evner. Det blir kanskje ikke det beste arbeidet du har levert, men du klarer å få alt gjort til deadline. Og så lærer du av det. Som sagt, dette er noe de aller fleste opplever minst én gang gjennom studiet :)

Skrevet

Som mangeårig student kjenner jeg meg veldig igjen i situasjonen. Nei, du er på ingen måte dum eller ikke smart nok til å studere. Ja, dette er noe som skjer med de aller fleste studenter. Jeg vil nesten påstå at dette problemet er noe som karakteriserer studenttilværelsen, dessverre. Men du har kanskje lært litt til neste semester? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...