Red headed girl Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Vi skal flytte ut av leieleiligheten vår nå. En leilighet som har vært leid ut i mange år, og har hatt mange forskjellige leietakere. Da vi flyttet inn var det massevis av hull i veggene (murvegger - så det synest jo ekstra godt), og vi forsøkte å bruke de samme til å henge opp våre bilder/ting. Det ble selvsagt laget noen nye, og også et par i taket, til en lampe vi måtte ha opp for å få mer lys. Nå mener utleier at vi må da betale for "reperasjoner" på hullene i taket, og er generelt ikke blid for resten av hullene på veggene (selv om det strengt tatt ikke er alle som er våre). Så, hvem skal fikse hullene? Utleier, eller leieboer?
Gjest Best Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Hvilken farge er det på veggene da? Er det tilnærmet hvitt så hadde jeg bare puttet akryl i hullene og evt flikket med litt maling.
Red headed girl Skrevet 27. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2010 Hvilken farge er det på veggene da? Er det tilnærmet hvitt så hadde jeg bare puttet akryl i hullene og evt flikket med litt maling. Nå var det jo ikke akkurat dette jeg lurte på, har ikke tenkt å reparere samtlige hull på veggene jeg da
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Det er trolig utleier som har retten på sin side her. Det er dere som skal betale for reparasjon av hullene i taket, når dere har lagd de. Men å reparere et par hull i et tak er vel ikke allverdens jobb, så spør om å få gjøree det selv, så går sikkert det greit. Evt. så blir dere trukket i depositum.
Gjest Best Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Nå var det jo ikke akkurat dette jeg lurte på, har ikke tenkt å reparere samtlige hull på veggene jeg da Jeg ville bare poengtere at det er ganske lite jobb som skal til for å unngå en problemstilling mellom deg og din utleier. Men du skal jo ikke reparere noe så....
Margrethe86 Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Jeg ville snakket med utleier om at det allerede var flere hull i veggene, og tilbydd meg å reparere de jeg har laget. Hullene i taket, f.eks syns jeg godt dere kan tette igjen. (som en her sa - litt akryl kommer man langt med ) Det er vel ikke egentlig verdt krangelen dette her? Det kan jo faktisk gå så langt at utleier beholder deler av depositumet, og da er jo en tube akryl lite i forhold. Og det er jo også greit å ha gode referanser videre
Red headed girl Skrevet 27. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2010 Jeg ville snakket med utleier om at det allerede var flere hull i veggene, og tilbydd meg å reparere de jeg har laget. Hullene i taket, f.eks syns jeg godt dere kan tette igjen. (som en her sa - litt akryl kommer man langt med ) Det er vel ikke egentlig verdt krangelen dette her? Det kan jo faktisk gå så langt at utleier beholder deler av depositumet, og da er jo en tube akryl lite i forhold. Og det er jo også greit å ha gode referanser videre Bare for å klargjøre noe, så er det ikke noen krangel og hurlumhei her. Jeg bare lurer generelt på hvem som skal dekke eventuelle hull i vegg osv De tre små hullene i taket kan vi heller fikse, ikke noe problem det. Men at leieboer henger opp bilder på veggen må da regnes som vanlig slitasje? (hvis ikke annet er avtalt på forhånd såklart) Når det gjelder depositum osv har vi ikke betalt noe som helst, vi har heller aldri hatt noen kontrakt (sjokkerende nok). Men som sagt, jeg bare lurer - av ren nysgjerrighet, om dette er noe som er husleiers eller leieboers "problem".
Margrethe86 Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 Dersom det er vanlig bruks-slitasje skal huseier dekke dette Men hull i tak regnes nok ikke som dette. Selv hvor merkelig det høres ut Og hvis det er usannsynlig mange hull i vegger er det jo noe annet enn et par bilder som har hengt der. (vi hadde selv leieboere som hengte opp 5 laaaange hyller over hverandre, med sikkert 10 skruer i hver hylle... dette ser ikke jeg som "normal" slitasje) Hele veggen var jo perforert! Og tilbake til taklamper, det er jo ikke sikkert at neste leieboer vil ha lampene på samme plass, så dette bør nok tettes Din utleier har nok sitt på det rene, men dere kan jo såklart stå på deres. Men dere burde nok tatt bilder av hullene i veggene før dere flyttet inn. Ingen kan bevise hvem som har gjort hva, dessverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå