Gå til innhold

En telefonselger jeg nesten likte....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

... rent bortsett fra at stemma hennes var håpøst skrikende da...

Vel, hun ville selvsagt snakke med min samboer. Presenterte seg med fornavn, spurte etter ham med bare hans første fornavn (liten bommert, han bruker egentlig sånn sett begge... i alle fall gjør familien hans det). Vel... hun kunne snakke med meg hun... Hun ringte fra.... Sense trur jeg...

Om jeg eier en mobiltelefon... Ja.

Om jeg har kontantkort eller abbonnement? abb. her ja.

Hvem? Chess.

Om det er den jeg baer betaler 9 kroner i måneden for? Ja.

"Ok", sier dama, "da er du en av de heldige da. Hadet bra"

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Jeg TRUR det var sense. VET det var et mobilselskap, og 99,9% sikker på at det ikke var Chess (min samboer ringer for chess) for jeg tenkte "jammen, nei vi vil ikke bytte til dere" da jeg hørte hvem det var, men lagra ikke navnet, og den stemma var så umulig å fokusere på faktisk...

Men, hun skjønte at hun ikke kunne tilby meg noe bedre enn det jeg har, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykkjer generelt at mange telefonselgjarar er hyggelege. (Prøver å vere grei og høfleg med dei òg - kor kjekt kan det vere å sitje og ta imot kjeft i timesvis?).

Men her ein kveld ringde ei - håpar ho har mista jobben no... Ho skulle snakke med nokon i hushaldninga som var mellom 18 og 35 år. 'Då kan du vel berre snakke med meg' sa eg. 'OK - hvor gammel er du?' 'Eg er treogtjue' sa eg. 'Hæ?' 'Eg er TREOGTJUE!'. 'Er du bare tretten år?' 'NEI! Eg er THUETRE!' 'Åja. Leser du BA?' 'Ja, les ho av og til på skulen.' 'Åja, er det universitetet du går på da?' 'Nei, eg går på ein høgskule.' 'Hva?' 'Eg går på ein HØGSKULE!' 'Åja. Men du vil ikke ha et abonnement selv da, så du kan få avisa rett hje, i postkassa?' 'Nei takk. Eg kan jo som sagt lese avisa gratis på skulen, og der er eg stort sett kvar dag.' 'Er du bare på skolen på søndager, sa du?'

:klaske:

Då gav eg opp, gitt... Og tenkte at det er to ting ein bør sjekke når ein skal tilsetje ein telefonselgjar:

1. At vedkomande har ein IQ over 70

2. At han/ho skjønar andre dialektar enn Oslo-mål.

Ja, det var min telefonselgjaroppleving... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg ser overskriften, og må jo påpeke... det finnes en telefonselger jeg ELSKER.

Han har en iq langt over 70, og skjønner (og snakker) annet enn oslo-dialekt.

Men at jeg elsker ham, det er fordi han er min samboer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble oppringt av Sense igår. Damen spurte om jeg hadde mobil. Ja, sa jeg. Men jeg har akkurat byttet abonnement, og har ikke lyst til å bytte igjen. Så du har ikke lyst til å spare penger? spurte damen. Jeg har akkurat byttet til Chess og sparer nok mer med dem en dere. Å, ja, sa hun bare, og la på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat de samme spørsmålene fra chess, på spørsmålet "Så du vil ikke spare penger?" sa jeg "Nei." og la på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ser ut til at samme dama ringte her også, nei, vil ikke spare penger sa jeg, har så uendelig mange av dem :ler:

Har forresten reservert meg mot dette også, men ser ikke ut til at det hjelper. Brønnøysund sist, noen andre gode forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ble også nylig oppringt av noen - tror det var Telenor. Damen ga seg heldigvis med en gang da han sa at han nå hadde byttet til Chess (hadde Telenor før) og at det bare kostet 9 kr i mnd og var det billigste for ham. Nei det kunne de ikke matche, så hun håpet han var fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Min samboers reaksjon når jeg fortalte ham om dette: Jammen, spurte du hvor de kjøper listene sine fra?

Da kom jeg på: de har ikke lov til å ringe oss, vi er reservert! Det glemmer jeg av hver gang (det går ei stund mellom hver, jeg glemmer det)

Uansett, saken er den at det er vel knapt noen (om noen i det hele tatt utenom bedriftsavtaler etc) som kan tilby noe bedre enn chess for de aller fleste forbrukere, og det vet de fleste. Dama skjønte jo at hun ikke fikk noe salg når det ville bli DYRERE for meg, så hun la på.

Jepp, jeg har Chess, det er billig. Men nei, jeg er ikke HELDIG av den grunn. ALLE kan da bytte til det om de vil. Jeg er ikke HELDIG (som "har fått lov") men kanskje SMART som har tatt det valget? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten reservert meg mot dette også, men ser ikke ut til at det hjelper. Brønnøysund sist, noen andre gode forslag??

Det skal hjelpe. Men det tek ei god stund (mange mnd.) før alle lister er oppdaterte. Dessutan kan det framleis vere nokre firma som har gamle lister - då vert ein oppfordra til å seie frå til dei selgjarane som ringer at ein har reservert seg, så vert ein sletta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Alle som ringer er PLIKTIG til å oppdatere listne sine, "vasket mot registeret" hver 3. måned, så ingen skal ringe 3 måneder etter at du reserverte deg.

Men, ikke alle følger loven på det punktet. Noen bruker gamle lister, andre bruker faktsik telefonkatalogen. For det koster penger å kjøpe oppdaterte lister... Men da bryter de loven, og det har vi lov til å gjøre dem oppmerksomme på.

Jeg skal prøve å huske det til neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...