Gå til innhold

Omskjært; problematisk?

ArMada

Anbefalte innlegg

Hei igjen ...

Jeg startet en tråd tidligere i dag, som handler om en mann jeg kjenner som har problemer med å få orgasme/utløsning.

Han er omskjært.

Det jeg lurer på, er hvordan dette fungerer under sex.

Jeg har aldri vært sammen med en mann som er omskjært, og har pinlig lite greie på hva det innebærer seksuelt.

Bortsett fra at det kan ta noe lengre tid å komme.

Men, hvilke problemer er det som menes, når dette blir diskutert?

Fikk et svar ang. dette av Veslebråka under den andre tråden (om du leser dette - håper det er greit at jeg kopierer sitatet hit?):

Tviler på at omskjært er bøygen. Det blir litt mindre følsomt penishode, men det betyr bare at man ikke plages like mye som andre med for tidlig sædavgang, må styre med penisringer etc., ikke at man ikke får nytelse..

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann er omskåret og det skal litt mer til før han kommer. Å runke han til orgasme kan jeg bare glemme (men jeg runker han forde da), å suge han til det går for han har jeg kun klart et par ganger. Det er ikke så veldig ofte det går for han ved samleie heller, men om en orgasme er målet hans.. etter at vi har holdt på en stund så må han virkelig gå inn for det og konsentrere seg om akkurat det. Gjør han det så er det ikke noe problem.

For meg er ikke dette noe problem egentlig, plager meg ikke liksom.. selvom jeg savner det litt noen ganger. Å kunne ta ti minutter "fri" fra hverdagen, dra ned buksene hans og gi han en bj. Hender også etter at vi har hatt sex at jeg føler at vi ikke helt er ferdige liksom, fordi han på en måte ikke har fått sitt.. han mener sikker noe annet. Jeg syntes litt synd på han egentlig, selvom det ikke virker som han har noe stort behov for å ha det annerledes. Og for tidlige sædavganger har vi ikke problem med hvertfall, sånn sett så er det jo en fordel å være omskåret (ikke at jeg er helt sikker på om det er slik for alle som er omskåret da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier mye av det jeg har tenkt, AD.

Flott at det ikke føles som noe problem for deg.

Jeg tror jeg ville hatt litt problemer med å "ikke klare å tilfredsstille ham" - selvsagt er ikke orgasmen alt, men - jeg vil jo gjerne gjøre alt for at han skal få det best mulig.

Det er kanskje her det ligger; at det vi gir dem er nettopp best "mulig".

Vil føles rart, tror jeg.

Orgasmen er liksom "avsluttende", så det vil føles rart å "bare slutte".

Dette er kun tanker jeg har, du vet bedre hvordan det virkelig er.

Jeg bare forestiller meg, hittil.

Har dere snakket noe særlig om dette?

Har han fortalt hva han synes selv?

:nysgjerrig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gutt17osv!!!

Armada er det bilde av deg der? det ligner jævlig på angelina jolie! er det deg eller hvem er det!??? skikkelig nysgerrig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ødelegg seriøse tråder, lillegutt.

Min mann er også omskjært, men jeg har ikke merket noe til AD's problemer. Han får alltid orgasme ved samleie, må roe ned litt og tenke på noe annet bittelitt så han skal drøye som de fleste menn, liksom ta pauser i intensitet, ellers kommer han. Ifølge ham selv har han aldri opplevd samleie uten orgasme. Første gangen jeg runket ham var det litt rart, jeg følte jeg var veldig hardhendt selv om han viste meg hvordan han ville ha det. Man kan jo ikke rukle løsskinnet over penishodet, men drar med hånden opp og ned liksom. Jeg klarer å runke ham til orgasme, synes ikke det tar lengre enn for andre jeg har prøvd det på, men det krever innsats. Glidemiddel er en stor hit. Penishodet er veldig følsomt for tungespiss og slik lek. I det store og hele synes jeg det er mye rensligere og penere og inviterende med omskjært, og jeg vil nødig gå tilbake til vanlig pølse i brød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Omskjæring av gutter er ikke alltid så ukomplisert som mange jenter liker å tro. Ta å søk litt på "omskjæring" her inne og du vil finne noen tråder der noen gutter forteller om problemer de har opplevd etter omskjæring. Mener å huske at spesielt en av de gamle mannelige brukerne her inne fortalte om en del problemer han hadde opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArMada: Jo, vi har snakket litt om det.. han har også prøvd å lære meg å runke han (og jeg har blitt litt flinkere), men akkurat grunnen til at jeg ikke klarer å runke han til en orgasme er nok ikke bare fordi han er omskåret, men også fordi han har lagt til seg en egen måte å gjøre det på og det går ikke ann å gjøre det på noe annet vis.. da går det ikke. Han er liksom nødt til å gjøre akkurat de og de bevegelsene når han får den og den følelsen.. og det er jo litt vanskelig å vite hva han føler når. :-? Å suge han til orgasme er jeg den eneste som har fått til, og mannen er 31 år med flere forhold bak seg. Så det er ikke jeg som ikke kan dette hvertfall. :P Han syns det er veldig deilig å bli sugd, men grunnen til at jeg ikke får det til bestandig (har ikke akkurat prøvd så mange ganger i og med at han var av den oppfatning at det var umulig før) er at det tar ganske lang tid.. blir jo sliten :P Og gjør jeg en liten feil så er det tilbake til start!

Jeg er ganske sikker på at han ikke sitter med samme "er ikke ferdig" følelsen etter sex, han er nok ganske fornøyd. Og dersom han virkelig hadde ønsket å komme så kunne han jo gjordt det om han konsentrerte seg om det og glemte meg en liten stund. Han er veldig fokusert på meg under samleie og gjør "ting" utifra mitt kroppspråk og mine lyder, han tenker rett og slett ikke på seg selv. Og for han er ikke det noe problem.

Menn er forskjellige.. dersom jeg hadde lekt med tungespissen på penishodet til min kjære så hadde han ikke merket at jeg var borti han engang (ref. VesleBråka's innlegg). For at han skal få noe nytelse så er jeg nødt til å dra litt hud over kanten på penishodet, skape en friksjon der.. slik at penishodet på en måte dirrer tilbake hver gang jeg drar hånden ned igjen. Ble detaljert og komlisert dette kanskje. Unødvendig å forklare også vel :P

Jeg er i grunn veldig fornøyd med at han er omskåret, det er som VesleBråka sier.. mer renslig og penere å se på. Savner bare å kunne gi han litt mer. Men så lenge det ikke er et problem for han så skal jeg ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
han har også prøvd å lære meg å runke han (og jeg har blitt litt flinkere)' date=' men akkurat grunnen til at jeg ikke klarer å runke han til en orgasme er nok ikke bare fordi han er omskåret, men også fordi han har lagt til seg en egen måte å gjøre det på og det går ikke ann å gjøre det på noe annet vis.. da går det ikke. Han er liksom nødt til å gjøre akkurat de og de bevegelsene når han får den og den følelsen.. og det er jo litt vanskelig å vite hva han føler når.[/quote']

Klart det har en sammenheng med at han er omskjært, de har jo ikke noen forhud å skyve og dermed må det ekstra trykk og teknikk til for å få til dette. Krever veldig lang trening for å få til dette.

Syns det er skremmende egentlig at vi kvinner syns det er "så flott" med omskjærte menn, mens det samtidig viser seg at mange menn får problemer med nedsatt følsomhet, lite glede ved munnsex, manglende orgasmer og onani problemer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg skjønner at det er store variasjoner ute og går.

VesleBråkas mann, og ADs mann, har jo to ganske ulike situasjoner, uten at noen av dem er voldsomt drastiske.

Jeg antar det må en opplæringsfase til - men det bør jo være en grei sak. :blunke:

Forøvrig enig med begge to når det gjelder estetikk og renslighet.

Mer innbydende.

Mye god informasjon her, og det viktigste er vel at det er stor variasjon, samt at det alltid vil være en viss form for redusert følsomhet - noe som i stor grad kan være svært hemmende, og i mindre grad bare positivt (for oss!).

Kom gjerne med flere erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er også omskåret. Han har ingen problemer med å komme når vi har samleie.

Når jeg prøver å gi ham en bj derimot oppstår det problemer - han synes det er veldig godt - men det tar utrolig lang tid før han kommer - vet ikke om det er fordi at han er vant til det annerledes eller om det er fordi han er omskåret. Tviler egentlig på det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...