AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Lurer altså på om noen her kjenner til metodistkirken og kan hjelpe meg litt? Jeg er relativt bevandert i kritne miljøer, men her kommer jeg til kort. Saken er den at jeg nå har forelsket med så til de grader i en som er metodist. Vi har ikke møtt hverandre gjennom et kristent/kirkelig miljø, men i forbindelse med en annen felles hobby. På facebook er han veldig tydelig på at han er metodist og at bibelen er en viktig bok for han, han drikker heller ikke alkohol. I det virkelige liv har han aldri nevnt sin tro med et ord. Vi møtes ofte, men jeg kjenner at jeg blir usikker fordi jeg ikke vet hvilket ståsted jeg kan forvente at han har utifra kirketilhørighet. Lurer derfor på om noen av dere kloke hoder kan svare på følgende; - er det slik i metodistkirken at mannen "står over" kvinnen (som i pinsemenighet og indremisjon) eller er de likestilte (som i statskirken)? - må man være aktiv i menigheten for å bli regnet som en god troende? (vet at dette er viktig i noen menigheter) - er ekteskap eneste aksepterte samlivsform? - hvordan stiller man seg til sex før eksteskap? - er det forventet at man er avholds? - må en eventuell ektefelle tilhøre samme menighet? Har lest det jeg kommer over på nettet, men dette står ingen steder. Er svært takknemlig for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå