Gå til innhold

Jeg passer ikke ring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå fått meg ring på fingeren (jey), men jeg ser helt teit ut med ring :sjenert: Det er en veldig enkel ring, i titan, men føler meg rar med ring på. Til vanlig bruker jeg ALDRI ringer, så dette er uvant.

Går det ann å "supplere" med flere ringer samtidig? Jeg liker jo ringer, men har alltid følt meg teit - kanskje jeg venner meg til å bruke ringer nå? Hvilken hånd er det man egentlig skal ha ringen på, jeg føler meg tåpelig uansett hvilken hånd jeg har prøvd den på :sjenert:

Ender vel opp i et kjede etterhvert, men det er jo bare trist egentlig :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nå fått meg ring på fingeren (jey), men jeg ser helt teit ut med ring :sjenert: Det er en veldig enkel ring, i titan, men føler meg rar med ring på. Til vanlig bruker jeg ALDRI ringer, så dette er uvant.

Går det ann å "supplere" med flere ringer samtidig? Jeg liker jo ringer, men har alltid følt meg teit - kanskje jeg venner meg til å bruke ringer nå? Hvilken hånd er det man egentlig skal ha ringen på, jeg føler meg tåpelig uansett hvilken hånd jeg har prøvd den på :sjenert:

Ender vel opp i et kjede etterhvert, men det er jo bare trist egentlig :tristbla:

http://forlovelsesringer.no/forlovelsesringer/scrouples/titanringer/forlovelse-giftering-titan-scrouples-251

Slik ring er det :) Ikke noe særlig med glitter (men det er ikke min stil heller)

Skrevet

Det er vel mest vanlig i Norge å ha ringen på høyre hånd, både under forlovelse og etter bryllup :)eller ha den på venstre under forlovelse, og så bytte til høyre :) Jeg syns ringen var fin! Vi valgte å ha ringene på venstre hånd etter bryllupet, mest fordi det var mest praktisk (siden den kanskje blir mindre slitt) og fordi de fleste andre land har den på venstre :)

Skrevet

Jeg har gifteringen på høyre, kona har den på venstre. Kona har den på venstre fordi hun fikk en strikkepinne gjennom høyre ringfinger for mange år siden som da gjør at hun hovner opp der ved bruk av ring. Jeg har min på høyre rett og slett fordi det er der den passer meg best.

Skrevet

Jeg sliter litt med eksem på hendene også, så fingrene min kan fort se litt bollete ut, tror dere at jeg er den eneste som kommer til å legge merke til det :ler: ?

Eller blir det enda mer tydelig med ring på. Som sagt, ingen ring-bruker her nei! På tide å øve seg!

Skrevet

5mm ville vært i bredeste laget for meg, men ellers var jo ringene fine!

Jeg har heller ikke vært noen stor ring-bruker, hadde noen ringer på ungdomsskolen, men har sjelden brukt dem siden det. Men siden jeg fikk forlovelsesring, og nå giftering i tillegg, har jeg gått med dem og føler det er noe som mangler hvis det ikke er ring der. Så det er nok en vanesak.

Jeg har hatt begge ringene på høyre ringfinger - går nå med forlovelsesringen utenfor gifteringen, siden jeg tar av forlovelsesringen om natten. Gifteringen er på hele døgnet.

Til deg som synes du har for hovne fingre - ingen har feil fingre til å gå med giftering! Men det kan være greit å få en ring som passer godt til hendene dine, både i forhold til bredde og tykkelse, stil, osv. Gå og prøv for å se hva som kler deg. Med eksem og allergi, så kan vel titanringer være lurt, da de har færre allergener.

Skrevet

Jeg er sikker på at du kommer til å venne deg til å bruke ring! Jeg kan ikke bruke smykker på jobben, og når jeg da har jobbet mye en stund, føler jeg meg helt rar når jeg tar på meg smykker igjen. Mens når jeg får gått med det en stund, føler jeg meg helt naken uten.

Gratulerer med forlovelsen :)

PS: Ellers har jeg hørt at om man har diamantring som forlovelsesring, kan man ha en giftering på høyre så man kan beholde forlovelsesringen også. Noen flytter den vel også fra venstre til høyre når de gifter seg om de bruker samme ring.

Høyre er vel mest vanlig i Norge, mens venstre er mer internasjonalt. Dette var fordi de tidligere mente at kjærlighetsvenen gikk ut i venstre ringfinger. Der flytter til heller ringen over til venstre om de blir enker/enkemenn.

Skrevet

Jeg er sikker på at du kommer til å venne deg til å bruke ring! Jeg kan ikke bruke smykker på jobben, og når jeg da har jobbet mye en stund, føler jeg meg helt rar når jeg tar på meg smykker igjen. Mens når jeg får gått med det en stund, føler jeg meg helt naken uten.

Gratulerer med forlovelsen :)

PS: Ellers har jeg hørt at om man har diamantring som forlovelsesring, kan man ha en giftering på høyre så man kan beholde forlovelsesringen også. Noen flytter den vel også fra venstre til høyre når de gifter seg om de bruker samme ring.

Høyre er vel mest vanlig i Norge, mens venstre er mer internasjonalt. Dette var fordi de tidligere mente at kjærlighetsvenen gikk ut i venstre ringfinger. Der flytter til heller ringen over til venstre om de blir enker/enkemenn.

Flytter den over til høyre om de blir enker/enkemenn mener jeg selvfølgelig :)

Skrevet (endret)

Hehehe, du høres ut som meg. Jeg syntes det var merkelig å ha på meg ringen i begynnelsen. Har aldri vært noen ringperson og syntes ringfingeren ble "blubbete" rundt ringen. Nå merker jeg ikke at jeg har den på en gang, den er bare en del av handa. :-)

Forøvrig så har jeg den samme ringen som deg også. :gjeiper:

Endret av Lachesis
Skrevet

Forresten, dere som flytter ringen når dere gifter dere, er dere så lik i fingeren på begge hender? Jeg kan ikke bruke min på venstre. Da er ringen for stor...

Skrevet

jeg hadde samme oppfatning som deg. Jeg passer ikke ring. Mitt problem er at jeg har litt tykke fingre. Men likevel kjøpte jeg en ring i fjord sommer. Jeg skulle bruke den i et bryllup. Tanken var at den skulle matche de andre smykkene mine. Jeg syntes det var litt rart å gå med den, så jeg brukte den litt i forkant. Nå er jeg helt avhengig av den. føler meg nesten naken uten.

Kan det være at dette vil skje med deg og??

Skrevet

Hehehe, du høres ut som meg. Jeg syntes det var merkelig å ha på meg ringen i begynnelsen. Har aldri vært noen ringperson og syntes ringfingeren ble "blubbete" rundt ringen. Nå merker jeg ikke at jeg har den på en gang, den er bare en del av handa. :-)

Forøvrig så har jeg den samme ringen som deg også. :gjeiper:

Jeg får vel bare venne meg til ringen! :jepp:

Har den på fingen nå, føler at jeg ser helt dust ut, men det er vel bare jeg som tenker over det! Tror titan kan være greit med tanke på eksemen jeg har, blir interessant å se :)

Takk for svar alle sammen!

Skrevet

Jeg synes også det så litt snodig ut med en helt flat og rund ring på fingeren i starten, men nå synes jeg at jeg kler den :) Det er nok en vanesak.

• Liker 1
Skrevet

De jeg vet om som har byttet fra venstre til høyre hånd har måttet justert litt på ringstørrelsen før bryllupet ja ;) Men det koster under 200 kroner, og er gjort på under en uke (2, hvis du er uheldig) Da blir ringen pusset og gjort fin som ny samtidig, så det er jo et pluss i seg selv! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...