Gjest Sobril Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Enkelt og greit; er det noe annet du skulle ønske at du satset på da du var yngre, istedenfor å sitte med den "trøtte" jobben du har i dag?
Trulla Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 ville ha studert medisin i stedet for økonomi.... får jeg en gang nok penger til å gå på skole igjen skal jeg studere til å bli lege...men er ikke bare bare å begynne med det nå når jeg snart er 30.
Meridian Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 ville ha studert medisin i stedet for økonomi.... får jeg en gang nok penger til å gå på skole igjen skal jeg studere til å bli lege...men er ikke bare bare å begynne med det nå når jeg snart er 30. Du, jeg blir 30 neste år, og skal begynne på medisin til høsten - håper jeg Er aldri for sent, vet du... Vet om flere over 30 som skal begynne, og et dame på 45. 1
Sunniva81 Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Enkelt og greit; er det noe annet du skulle ønske at du satset på da du var yngre, istedenfor å sitte med den "trøtte" jobben du har i dag? Jeg har ingen trøtt jobb til vanlig da.Men ja!Jeg angrer veldig på det jeg valgte etter ungdomsskolen. Og hadde jeg hatt muligheten til å gå tilbake å velge på nytt,hadde jeg ikke nølt i det hele tatt. Dessverre har jeg ikke guts til å gjøre noe med det nå i dag.Men kanskje en gang senere,hvis det ikke er for sent.. Men for all del,stor trives i jobben og har masse herlige kollegaer og en bra lønn
Gjest Sobril Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Jeg har alltid hatt en liten "artist-spire" i meg. Sunget i band, vært med i teatergruppa her jeg bor blant annet. Om jeg hadde tort, så er det mulig jeg hadde forsøkt meg på teaterskolen. Hadde en liten barnslig drøm om det, men så var jeg plutselig i arbeidslivet gitt. Kriminaletterforsker eller patolog er også noe jeg kunne tenkt meg. Men - ingenting over kommer noensinne til å skje (hvis ikke lottopengene kommer ramlende inn selvsagt.
Quasis Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 Fengselsbetjent! Har alltid vært drømmejobben min.
Sunniva81 Skrevet 26. november 2010 #7 Skrevet 26. november 2010 Du, jeg blir 30 neste år, og skal begynne på medisin til høsten - håper jeg Er aldri for sent, vet du... Vet om flere over 30 som skal begynne, og et dame på 45. Herrlighet,så flott! Hadde jeg hatt den muligheten,hadde jeg jammen gjort det samme!!
Envy Skrevet 26. november 2010 #8 Skrevet 26. november 2010 Hadde jeg hatt muligheten til å gjøre om på det valget jeg gjorde etter ungdomsskolen, ville jeg gått helsefag isteden for medier og kommunikasjon. Jeg er derimot veldig fornøyd med det yrket valget falt på tilslutt (alt hadde bare vært enklere i dag om jeg hadde hatt helsefag i bunn)
fruBeist Skrevet 26. november 2010 #9 Skrevet 26. november 2010 Danser... Angrer meg den dag i dag at jeg slutta på ballett i en alder av 12. Men det er ikke stort å gjøre med det nå. Ellers skulle jeg gjerne blitt etterforsker av noe slag. Har jobba i fotobransjen i 11 år, blitt sliten av det, og nå er det barnehage som står for dør. Herlige unger!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #10 Skrevet 27. november 2010 Jeg ville nok valgt det samme på nytt (sykepleier), men er andre valg jeg også kunne trives med tror jeg. Holdt egentlig på å studere medisin, men veldig glad jeg ikke ble lege. Synes det er gøy å jobbe bredt og tverrfaglig, så om det skulle blitt noe annet, måtte det blitt lignende yrker. Sosiologi, sosialt arbeid eller noe sånt kunne vært spennende. Eller kanskje statsvitenskap og språk. Vil jobbe med bistand, og der er det jo veldig forskjellige yrker som er relevante. Man har jo nesten litt for mange muligheter, og det finnes så mye interessant å studere Men skulle gjerne lært meg flere språk opp gjennom. Kan bare tysk, engelsk og litt fransk, men kunne tenkt meg å lære spansk, arabisk og flytende fransk. Den som hadde litt bedre tid!
Sheherasade Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Jeg har egentlig drømmejobben nå. Jobber internasjonalt med likestilling. Men jeg er litt lei for at jeg sluttet med matematikk pga en dårlig lærer på videregående. Jeg hadde en drøm om å bli astrofysiker og forske på universet, stjerner, galakser, the Big Bang osv.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 Tja - jeg har allerede tatt én utdanning som var veldig morsom, men har gitt usikre jobbmuligheter. Jeg har fortsatt jobber i den bransjen, men langt fra fulltid. Og så studerer jeg på nytt, og trives veldig godt med de fagene jeg har valgt nå. Det bør også være gode sjanser for å få interessant jobb. Men ser at det finnes flere studier som er relativt nært beslektet, som kanskje er enda mer spikeren på hodet. Kanskje... kunne i såfall tenkt meg noe innen geologi, toksikologi, kjemi e.l. Kanskje en ingeniør- eller sivilingeniørutdanning. Men nå er det på høy tid for meg å komme meg ut i full, relevant jobb (gjerne doktorgrad/forsker) når jeg er ferdig med utdanningen jeg tar, og håpe på gode utviklingsmuligheter. Om ikke annet så har jeg i hvert fall prøvd å finne drømmeutdanningen noen ganger, og føler jeg har landet veldig nær nå
IdaEmilia Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 Nå er ikke jeg ferdig utdannet da. Men jeg skulle ønske jeg begynte på design & håndtverk på vgs, istedenfor allmenn. Det hadde gjort den veien jeg velger å gå så mye enklere...
Aubree Skrevet 27. november 2010 #14 Skrevet 27. november 2010 Jeg ville valgt medisin og blitt kirurg. Kjempesynd at jeg ikke brydde meg mer om karakterene mine på ungdomsskolen og vgs.. Har nettopp startet og studere på høgskole, og er fornøyd med det jeg går, men hadde vært mye mer spennende med medisin
Athene Skrevet 27. november 2010 #16 Skrevet 27. november 2010 Jeg ville ikke valgt noe annerledes, jeg har stått på hardt siden ungdomsskolen og hele tiden visst hvor jeg var på vei. Og jeg stortrives i jobben min og føler jeg er på riktig sted i livet. Jeg fikk på et tidspunkt lyst til å bli bedre på juss, da det er et fagområde som interesserer meg. Jeg tok derfor nødvendige eksamener ved siden av full jobb og har nå to mastergrader innenfor to ulike (men beslektede) fag. Så dersom man fanger interesse for noe annet er det absolutt ikke umulig å gjøre noe med det selv om man allerede har tatt en utdannelse. Selv har jeg aldri drømt om kreative yrker, jeg har en del hobbyer som man sikkert kunne tatt en utdannelse og jobb innen. Men for meg har hobbyer og trening alltid vært fritidsaktiviteter, og jobb vært jobb.
Pimp Skrevet 27. november 2010 #17 Skrevet 27. november 2010 angrer på at jeg ikke fortsatt med matte, fysikk og kjemi, istedenfor å satse på litteraturvitenskap
SmallTalk Skrevet 27. november 2010 #18 Skrevet 27. november 2010 Tja, nå har vel jeg noen "trøtt" jobb med en "kjedelig utdanning", jeg har en av mine drømmeutdanninger og innehar noe som etterhvert kan bli drømmejobben, så jeg har heldigvis ikke noe å angre på. Jeg har alltid sagt at jeg skulle bli ingeniør når jeg ble stor, og det ble jeg. Dersom jeg skulle valgt om igjen, så hadde jeg jobbet enda litt hardere på vgs og fått 6 i snitt, sånn at jeg kunne studert medisin. Da hadde jeg blitt nevrolog.
Capricorn Skrevet 27. november 2010 #19 Skrevet 27. november 2010 Har økonomiutdanning og angrer på at jeg ikke tok meg selv i nakken på skolen. Drømmejobben er dyrlege.
Porcelain Skrevet 28. november 2010 #20 Skrevet 28. november 2010 Jeg utdanner meg til lærer - noe som absolutt er det jeg har lyst til å bli. Det eneste minuset er at jeg noen ganger tenker at det hadde vært deilig å hatt en jobb man var ferdig med når man gikk hjem for dagen. Samtidig føler jeg at det ofte er typiske kontorjobber, og det hadde ikke passet for meg i det hele tatt Så inntil videre føler jeg at jeg har valgt riktig, håper jeg føler det i 40 år til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå