Gå til innhold

dusjkabinett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,som det står ovenfor,noen tips? Blir alltis igjen noen striper:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en bruker her som pratet varmt om en dampmaskin/steamer. Kjøpt for en billig penge på Biltema eller Clas Olson.

Skrevet

Jeg bruker tannbørste eller en sånn scrubbe-vante (egentlig til bruk på kroppen - fås kjøpt på body shop etc.) for å komme til i fugene. Vasker vanlig ellers.

Skrevet

Bruker en oppvaskkost på glassveggene mens jeg dusjer, så spyler jeg bare av. Rent og pent. I sprekker bruker jeg enten oppvaskkost eller tannbørste.

Hater dusjkabinett pga alle sprekker og fuger det samler seg skitt i!

Skrevet

Jeg får aldri glassveggene rene...er sånne "kalk-dråper" der uansett hvor mye jeg skrubber. Tror kanskje jeg vasker det for sjeldent. Vaske dusjgulvet ganske ofte men veggene kanskje bare 6 ganger i året. Bruker jif-krem og mikroklut.

Skrevet

Bruker td allrent fra vvs-butikk, tar på med svamp, skyller med kaldt vann. Genialt! I tillegg bruker vi også oppvaskkosten nederst på dørene i overganger.

Skrevet

Bruker klor, oppvaskbøste og tannbørste.

Klor dreper alle bakterier i dusjen oppvaskbørsten får med seg mesteparten av dritten og tannbørsten tar av seg resten :)

Skrevet

Jeg får aldri glassveggene rene...er sånne "kalk-dråper" der uansett hvor mye jeg skrubber. Tror kanskje jeg vasker det for sjeldent. Vaske dusjgulvet ganske ofte men veggene kanskje bare 6 ganger i året. Bruker jif-krem og mikroklut.

Samme her! Jeg har også masse grå dråper på glassveggen i dusjkabinettet som jeg ikke får vekk.. Har prøvd med div rengjøringsmidler, klut, oppvaskbørste og tannbørste, men ingenting hjelper.

Noen med gode forslag?

Skrevet

Samme her! Jeg har også masse grå dråper på glassveggen i dusjkabinettet som jeg ikke får vekk.. Har prøvd med div rengjøringsmidler, klut, oppvaskbørste og tannbørste, men ingenting hjelper.

Noen med gode forslag?

Bruk f.eks JIF vindusvask og nal etterpå, akkurat som du vasker vindu.

Skrevet

Når det ikke hjelper å skrubbe med oppvask-kost tviler jeg på at en nal vil hjelpe.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er ikke alt som er like greitt å rengjøre. Jeg har det mye enklere enn alle dere, har dusjhjørne med forheng. Ikke noe problem med vaskingen :ler: .

Skrevet

Det er ikke alt som er like greitt å rengjøre. Jeg har det mye enklere enn alle dere, har dusjhjørne med forheng. Ikke noe problem med vaskingen :ler: .

Nei, men så er det hakket verre for deg når det oppdages råte i gulv og vegger du dusjer på :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, men så er det hakket verre for deg når det oppdages råte i gulv og vegger du dusjer på :)

Der sier du noe, hvis det skulle skje. Jeg leier en leilighet, så da må det vel være huseierens ansvar å ta seg av det?

Skrevet

Når det ikke hjelper å skrubbe med oppvask-kost tviler jeg på at en nal vil hjelpe.

Hjelper det ikke å skrubbe med oppvaskkost og spyle etterpå? Mine dusjvegger er ihvertfall fine etter det.

Men jeg vasker dem litt oftere enn 6 ganger i året, da.

Skrevet

Der sier du noe, hvis det skulle skje. Jeg leier en leilighet, så da må det vel være huseierens ansvar å ta seg av det?

Sikkert, men noe styr for dere begge uansett.

Det VIL skje - sa en håndverker til meg en gang. Uansett, før eller siden, vil du få råte i gulv og vegger dersom du dusjer direkte på disse

Skrevet

Dusjkabinett er djevelens verk!

I mitt framtidige drømmehjem skla jeg ha dusj som hverker trenger dusjkabinett eller forheng. Jeg vil ha vegger som er lette å rengjøre. Det krever litt større bad, men det er mye penere og enklere å holde rent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...