cilipili Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Jeg bytta arbeidsplass, og etter at lønnsforhandlingene ble ferdige så fikk vi 8000 mer i året. Jeg skal ha tilbakebetalt siden mai, men forrige sjef nekter å utbetale meg for mai og juni. Er dette lov?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Nei, det er ikke lov, siden lønnsøkningen har tilbakevirkende kraft.
Kosteskaft Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Er jaggu ikke sikker på at det gjelder for de som har slutta...? Hvor lenge siden sluttet du da?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Er jaggu ikke sikker på at det gjelder for de som har slutta...? Hvor lenge siden sluttet du da? Jo, det gjelder selv om man slutter Lønnsøkninger gjelder fra 1. mai og for de som var ansatt etter denne datoen.
cilipili Skrevet 26. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2010 Er jaggu ikke sikker på at det gjelder for de som har slutta...? Hvor lenge siden sluttet du da? Jeg slutta 1.juli. Synes det er sinnsykt urettferdig om jeg ikke skal få lønnsøkning for de to mnd. Kan ikke stemme..
Athine Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 Kommer an på hva som står i avtalen etter forhandlingene. For noen gjelder det selv om man har sluttet, for andre ikke. Sjekk med fagforeningen.
cilipili Skrevet 26. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2010 Kommer an på hva som står i avtalen etter forhandlingene. For noen gjelder det selv om man har sluttet, for andre ikke. Sjekk med fagforeningen. Takk! Det skal jeg gjøre.
Xanadus Skrevet 26. november 2010 #8 Skrevet 26. november 2010 Jeg bytta arbeidsplass, og etter at lønnsforhandlingene ble ferdige så fikk vi 8000 mer i året. Jeg skal ha tilbakebetalt siden mai, men forrige sjef nekter å utbetale meg for mai og juni. Er dette lov? Ja, dette stemmer sikkert. Forrige arb.giver skal ikke etterbetale lønn til arbeidere som har sluttet innen en eller annen dato i okt el. nov. Kan virke urettferdig men dette står faktisk skrevet om i papirene som arb.giveren din har fått. Be om å få lese selv. Vi får også etterbetalt 8000,- etter lønnsforhandlinger. Desverre har vi også noen ansatte/tidl. ansatte som ble uheldige her.
Xanadus Skrevet 26. november 2010 #9 Skrevet 26. november 2010 Jeg slutta 1.juli. Synes det er sinnsykt urettferdig om jeg ikke skal få lønnsøkning for de to mnd. Kan ikke stemme.. Om det er forhandlingene mellom PBL og Fagforbundet du mener, så er dette tilfelle ja. De var jo uenige i forhandlingene først.PBL ville ikke godta lønnskravet til Fagforbundet først. Dette er kanskje et kompromiss for å møtes på halvveien tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå