ArMada Skrevet 14. oktober 2003 #1 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har en venn som har fortalt at han ikke kan få orgasme - og i alle fall ikke utløsning. Han sier det kan skje i noen ekstremt få prosent-tilfeller - men så og si aldri. Er det noen av dere som har hørt om noe lignende? Vet du hva det kan komme av? Og - hva som kan gjøres? Mannen det er snakk om, er omskjært. Har dette noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusse Skrevet 14. oktober 2003 #2 Del Skrevet 14. oktober 2003 Har hørt om at sæden kan gå gale veien på grunn av feil på en lukkemuskel inni der, så den faktisk tømmes i blæren. Men mannen opplever jo orgasme likevel. Det er vel neppe det som skjer her, det må være en eller annen slags psykisk blokkering som gjør at han ikke får det til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 14. oktober 2003 #3 Del Skrevet 14. oktober 2003 Tviler på at omskjært er bøygen. Det blir litt mindre følsomt penishode, men det betyr bare at man ikke plages like mye som andre med for tidlig sædavgang, må styre med penisringer etc., ikke at man ikke får nytelse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArMada Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hei Nusse. Takk for svar! Hmm. Det jeg synes er mest sannsynlig, er at det er et-eller-annet fysisk. Har også hørt at det kan bli problemer etter omskjæring. Derfor styrkes vel "mistanken" om en fysisk feil - men kan så klart ikke være sikker. Det er jo godt mulig at det er psykisk - men jeg ser ikke helt at det kan være årsaken når det gjelder ham. Selvsagt vet ikke jeg alt om ham, men det ville forundre meg skikkelig. Kanskje det er noen her som har vært borti samme problem; enten fysisk eller psykisk - som kan fortelle om løsninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 14. oktober 2003 #5 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvis man omskjærer, fjerner man løshud. Da vil selve penishodet motta litt dasker fra omgivelsene istedet for løshuden. Det er ikke snakk om å skjære over alt av nerver dit. Penis har MASSE nerver, hvis ikke legen har gjort sin jobb veldig dårlig, vil jeg insistere på at det er noe annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArMada Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hmm. Ja - men hva er det disse motargumentene går ut på - fra de som sier at det kan oppstå komplikasjoner? Jeg må bare innrømme at jeg ikke vet det, men kanskje andre har erfaringer/eventuelt bare har mer greie på hva denne debatten går ut på, enn hva jeg har? Jeg håper jo igrunnen på at det er noe annet, så sånn sett håper jeg også at du har rett, VesleBråka. Prøver bare å se alle mulige årsaker her, for å finne ut hva som (eventuelt..) kan gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå