Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har merket meg at håret mitt blir flatt og livløst etter å ha vasket det når jeg er på Vestlandet, mens når jeg er østpå så blir håret tykt og flott. Hva kommer dette av, og hva skal jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dette være ett seriøst innlegg?!?

12

Skrevet

Hvis det er sant, forklarer det hvorfor jeg sliter livet av meg med å få litt volum i håret! icon_lol.gif Kanskje det er noe med vannet?

Jeg vurderer å flytte til østlandet snarest! Et eller annet sted på jernbanestrekningen mellom Oslo og Bergen, kanskje??? 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan helt klart være forskjell i vannkvalitet. Har du hørt begrepet "hardt vann"? Det har bl. a med kalkinnhold å gjøre. Noen såper skummer for eksempel ikke så bra i hardt vann.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei dette var ikke tull. Det har tydeligvis noe med vannkvaliteten å gjøre. Det kan godt være at det er slike forskjeller andre steder i Norge Også, men min erfaring er altså fra østlandet - vestlandet. Hårer mitt blir merkbart verre når jeg er på Vestlandet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også erfaringen at håret mitt er finere andre steder enn når jeg er i Bergen... icon_smile.gif Og det har med vannkvaliteten å gjøre, men HVA vet jeg ikke. Håret mitt ble imidlertid MYE verre når jeg var i Tyskland forleden... skikkelig seigt og flokete. Kan hende at noen sjampoer hjelper? Går an å høre med frisøren...?

Skrevet

Nå gruer jeg meg faktisk til å flytte.Jeg har tydeligvis veldig mykt og blankt hår fordi jeg får masse komplimenter for det.

Ukjente folk kommer faktisk bort til meg og spør om å få kjenne på håret mitt fordi det ser sååååå fiiiint ut assa icon_eek.gificon_smile.gif

Dette skjedde faktisk senest på mandag icon_smile.gif

Og selv om det er koselig at mennesker legger merke til deg er disse øyeblikkene noen av de pinligste jeg kommer oppi icon_redface.gif

Kanskje jeg rett og slett må bli her jeg er??

Men det blir en tøff sak og bortforklare dette til den kommende samboeren som sitter og venter da icon_razz.gif 12

Skrevet

Nå gruer jeg meg faktisk til å flytte.Jeg har tydeligvis veldig mykt og blankt hår fordi jeg får masse komplimenter for det.

Ukjente folk kommer faktisk bort til meg og spør om å få kjenne på håret mitt fordi det ser sååååå fiiiint ut assa icon_eek.gificon_smile.gif

Dette skjedde faktisk senest på mandag icon_smile.gif

Og selv om det er koselig at mennesker legger merke til deg er disse øyeblikkene noen av de pinligste jeg kommer oppi icon_redface.gif

Kanskje jeg rett og slett må bli her jeg er??

Men det blir en tøff sak og bortforklare dette til den kommende samboeren som sitter og venter da icon_razz.gif 12

Skrevet

Innlegg nr 2 var ment for de som må få det inn med t-skje icon_smile.gificon_wink.gif12

Skrevet

hei icon_smile.gif

Jeg bor i Bergen,og håret mitt er da flott det........merker ingen forskjell samme hvor i landet jeg er icon_smile.gif

Men her i Bergen får vi jo vann fra flere steder og kvaliteten er jo ulik.

Klemmer fra12

Skrevet

Tror ikke det man kan generalisere når det gjelder vannkvalitet -den varierer fra sted til sted og fra vannkran til vannkran...

Et eksempel er der hvor jeg kommer fra. I bolighuset er det kildevann fra egen kilde der vannet er "bløtt" og inneholder lite kalk, mens i uthusene og i et annet bolighus er det borevann med mye kalk og vannet er "hardt". Såpe reagerer forskjellig ved forskjellige vannkvaliteter, og jeg vil tro at shampoo gjør det samme.

Ingen grunn til panikk -vannkvaliteten vil variere uansett hvor i landet du vil befinne deg icon_smile.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg opplever det motsatte! mitt ellers så krøllete hår blir flatere av all det harde vannet og håret blir fortere fett av å bo på østlandet! hver gang jeg vasker det blir vannet eller skummet brunt/svart!

på nordvestlandet er vannet mye renere og mykere, og håret dufter bedre og holder seg lengre rent......

anonym

Skrevet

luftfuktigheten påvirker jo håret ganske mye, og den er jo en del høyere på vestlandet enn på østlandet.

• 5 år senere...
Gjest Raptuza
Skrevet

Håret mitt blir heilt håplaust i utlandet. Vi har mjukare vatn her i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...