Snart Frue Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Jeg har nylig lest om at kokosmelk/olje skal være så bra for håret. Det skal gjøre håret mykt og skinnende. Har noen av dere prøvd det? Skal man bruke det i stedet for shampo..balsam..hårkur..? Og hvis man sitter med dette i håret for deretter å vaske håret med shampo..vil ikke shampoen vaske bort virkningen av kokosen? Og blir ikke håret veldig fett?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Finner ikke olje i butikkene jeg,bare melk, kan det funke da? Anonymous poster hash: 0a66e...d66
Britt Banditt Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Har aldri hørt at kokosmelk skal være bra for håret, men kokosolje blir vel brukt til "alt mulig"; til håret, til ansiktet, kroppen, i matlaging (steking), noen spiser en skje hver dag, osv. Man får kjøpt det i helsekost tipper jeg, ellers er det billig på iHerb.
*Mocca* Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 De har kokosolje i innvandrerbutikkene stort sett. Jeg har kjøpt der selv 59/69 for en krukke med 500ml og den er drøy. Bruker det på tørr hud og i håret. Når jeg bruker det i håret, fordeler jeg det i rikelige mengder i tørt hår, pakker det inn i en pose og håndkleturban og sitter med det hvertfall en halvtime.... Etterpå vasker jeg håret som vanlig. Det sitter ikke igjen i håret etterpå og håret blir bare bedre.
muffin26 Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 De har kokosolje i innvandrerbutikkene stort sett. Jeg har kjøpt der selv 59/69 for en krukke med 500ml og den er drøy. Bruker det på tørr hud og i håret. Når jeg bruker det i håret, fordeler jeg det i rikelige mengder i tørt hår, pakker det inn i en pose og håndkleturban og sitter med det hvertfall en halvtime.... Etterpå vasker jeg håret som vanlig. Det sitter ikke igjen i håret etterpå og håret blir bare bedre. Tar du i sjampo før du vasker håret?. Jeg prøvde en gang med kokos olje fra invandrer butikken. Håret ble så fett etterpå.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Hei Jeg bruker kokosnøttolje i håret av og til. Har det håret og sitter med det i ca 45min før jeg vasker det. Jeg bruker cocosa som fås kjøpt på helsekostforretninger. Jeg bruker den som sminkefjerner og lip balm også. Jeg fant mange nyttige videoer på youtube om hvordan dette gjøres, har du sjekket ut de? Tror forresten ikke det er kokosmelk du skal bruke, men bare oljen. Anonymous poster hash: 01650...e7b
*Mocca* Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Tar du i sjampo før du vasker håret?. Jeg prøvde en gang med kokos olje fra invandrer butikken. Håret ble så fett etterpå. NÅ vet jeg ikke om det er forskjell på kokosoljene, men den jeg har blir flytende når det er varmt og helt fast når det er litt kjøligere. Den er i en plast boks/krukke med hvitt lokk Jeg vasker håret helt som vanlig, skyller først gjennom håret, deretter 2 ganger shampo og balsam til slutt. Men jeg bruker vel en mengde som tilsvarer 1 ss maks 2 ss.
norsnew Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 NÅ vet jeg ikke om det er forskjell på kokosoljene, men den jeg har blir flytende når det er varmt og helt fast når det er litt kjøligere. Den er i en plast boks/krukke med hvitt lokk Jeg vasker håret helt som vanlig, skyller først gjennom håret, deretter 2 ganger shampo og balsam til slutt. Men jeg bruker vel en mengde som tilsvarer 1 ss maks 2 ss. kokosolje veldig populært i tropiske områder for håret
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 Er det sånn man bare tar på tuppene eller hele håret? Anonymous poster hash: 0a66e...d66
*Mocca* Skrevet 26. september 2013 #11 Skrevet 26. september 2013 Jeg tar det i hele håret, men jeg fokuserer mest på lengdene likevel. Det er ikke sånn at jeg masserer det inn i hodebunnen, det som finner veien dit det får kose seg der sålenge. Men jeg har i større mengder i lengdene, enn inn mot hodebunnen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå