AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 For første gang skal jeg til London!!! Tjohooooo...Juleshopping! Vi skal bo på NEW LINDEN hotell, er anbefalt dette..men forstått at det ligger ganske langt unna oxford street. Vi vil definitivt hit! Dessuten vil vi finne dette store nye kjøpesenteret alle snakker om! Og Portobello Road. Utenom det tar vi mot alle andre råd også..MEN vi kommer fra Heathrow og lurer på hvordan vi skal komme oss inn til hotellet med tbane, og hvilken tbane linje vi tar til oxford...vi trenger med andre ord mye informasjon.... Ps. er taxi dyrt?
Frk. Stella Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 New Linden Hotel, London Nærmeste holdeplass er Bayswater. Ta Circle line(gul) eller District line (grønn) til Notting Hill Gate, skift til Central line (rød) og ta denne til Marble Arch. Da er du i den ene enden av Oxford Street og kan begynne å jobbe deg oppover Tube map Fra Heathrow til London er det enkleste å bruke Heathrow Express (tog). Det kan du ta til Paddington stasjon, og ta tube'n direkte til Bayswater uten å skifte linje Heathrow Express Taxi er ikke like dyrt som i Norge, men pga trafikk kan det være like greit å bruke off.transport.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Hvilket store nye kjøpesenter er det alle snakker om?
Gjest idakaroline Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Dere kommer nok til å klare og finne fram veldig lett! Undergrunnsystemet i London er veldig enkelt! Veldig viktig og ta seg god tid og følge skilting sånn at man plustelig ikke havner på feil plass. Det har nemlig skjedd meg et par ganger. På undergrunnen går det i farger, så skal du f.eks med den røde linja, så ser du etter skilt med rødt på. På togene er det også forskjellige farger ettersom hvilken linje de hører til på. Oxford Street - det er gøy og ha vært der, men jammen meg er det en fryktelig slitsom gate med ufattelig mye folk! For min del er det bare stress å være der, og jeg virkelig elsker store gater med masse folk, men akkurat den gata klarer jeg ikke. Legger ved en link fra VG der det står om det nye, store kjøpesenteret og diverse andre butikker! http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10010605
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 hva anbefales prismessig, toget til sentrum fra heathrow eller taxi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå