AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Jeg fant dette studiet som heter Administrativ koordinator ved eCademy, og synes det så interessant ut: http://ecademy.no/studier/AdministrativKoordinator Men siden det koster rundt 40.000 kr, er jeg litt usikker.. For jeg har inntrykk av at mange sånne utdanninger ikke er så mye verdt? Er det noen som har erfaringer med dette? Vil jeg stille sterkere med et slikt kurs, eller er det bare bortkastede penger? Jeg ønsker å søke jobber som kontormedarbeider/sekretær, men har lite erfaring og ingen utdanning i den retningen (studerer statsvitenskap på universitetet akkurat nå).
Gjest lolle Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Du trenger ikke denne utdannelsen for å jobbe innen administrasjon. Ville heller spart pengene. Har selv studert Bachelor innen Markedskommunikasjon på Bi for noen år siden, men aldri jobbet med det. Begynte derimot å jobbe i resepsjon og har jobbet meg oppover over 4 år og jobber i dag som personlig assistent for en leder i finansbransjen! Dette er en kjempespennende og krevende jobb, men veldig gøy om man trives med å assistere andre. Bare vis at du er motivert for denne typen jobb, og du skal se at det vil gå din vei!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Tusen takk for flott svar, lolle! Er det flere som har samme erfaring, at man ikke trenger en sånn utdannelse for å få jobb innen administrasjon? 40.000 er mye penger, så hvis det er bortkastet utdanning så er det jo greit å slippe å bruke så mye penger..
Gjest Harriet Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Mitt råd: dropp den skolen og ta heller kontakt med et vikarbyrå. Si at du ønsker å jobbe som sekretær så finner de et sted til deg rimelig kjapt tenker jeg. Det spiller ingen rolle om du er uerfaren - alt kan læres. Systemer og rutiner varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass uansett. Jeg jobber som sekretær og stortrives med jobben. Den er utrolig variert og veldig selvstendig. Det er en jobb som bare blir kjekkere og kjekkere etterhvert som du blir mer og mer kjent og erfaren.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Følger intressert med på denne tråden. Har samme lurer på samme retning selv. Dog ikke å god erfaring med vikarbyråer.Det jeg jobber for var ihvertfall ikke behjelpelig, enda jeg har flere års høyere utdanning, behersker engelsk flytende, og til og med et par datakurs. Desverre er det verre med arbeidserfaring og supre karakterer. Får vel fortsette å lete. Det eneste jeg har fått med meg er at litt grunnleggende økonomikunnskaper er populært. Finnes jo flere billigere enkeltkurs å ta. NKI eller NKS har noen litt billigere alternativer har jeg sett. Nå har jeg ikke råd til dette selv da men....Ihvertfall billigere enn det andre alternativet. Er også litt skeptisk til disse rådyre privatkursene.
Naos Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Det er klart det er mulig å bli administrativ sekretær/koordinator uten utdannelse, men det er ikke nødvendigvis sannsynlig at du kommer dit du vil uten noen form for utdannelse. Selv om noen har hatt flaks er det ikke nødvendigvis sånn at du har det. Å ta utdannelse gjør deg litt mer attraktiv enn alle uten, og 40.000 mener jeg er verdt prisen. Jeg selv har en ettårig utdannelse fra en lignende skole og fikk mye ut av det! I dag har jeg i tillegg tatt bachelor (i noe helt annet), men det første året var utrolig moro og lærerikt, og faktisk mye bedre opplegg enn noe universitet jeg har gått. Dessuten har arbeidsgivere i dag også innrømmet at utdannelsen fra den gang ga meg det lille ekstra av kompetanse, i tillegg til fagkompetansen min, som fikk meg til intervju - og senere ansettelse. Jeg sier utdanning. Dette er utdanning, uansett hva folk måtte si om "betalingsskoler".
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Takk for svar, lilleville! Har du noen tips til hvilke skoler som er bra?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #8 Skrevet 29. november 2010 Er det noen som har erfaring med hvordan NKI er? Fant et nettstudium som går over et halvt år på deltid: http://www.nki.no/Studier/Kontormedarbeider2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå