Gå til innhold

Hvis man bruker opp alle 3 forsøk på eksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter utrolig mye med et fag som er så vanskelig, og er redd jeg ikke greier å bestå på 3 forsøk. Et tilsvarende fag går på et annet universitet. Så jeg lurer på om det går an å prøve og ta eksamen i faget der i tilfelle jeg ikke klarer det der jeg vanligvis studerer? Eller er det max 3 forsøk uansett hvilket universitet man tar eksamen ved?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta eksamen på et annet universitet så lenge du har betalt studieavgiften til det universitetet.

Skrevet

Du må søke om å få lov til å ta fjerde gangs eksamen ved annen høgskole/universitet. Snakk med studierådgiver der du studerer for å få informasjon om hvordan dette gjennomføres ved ditt studiested.

Skrevet

Takk for svar! Er det flere som vet noe om dette? Tolker jeg det riktig at hvis jeg har brukt opp alle mine forsøk og melder meg opp i tilsvarende fag som enkeltemnestudent på et annet universitet, så må jeg søke mitt universitet om å få lov til å få godkjent dette faget (siden jeg har brukt opp forsøkene mine)? Litt forvirrende dette, så blir glad hvis noen kan oppklare. Er klar over at på mitt universitet kan man søke om å få ta eksamen en 4.gang, men det er visst vanskelig å få søknaden gjennom tror jeg. Så det var derfor jeg lurte på om det da gikk an å prøve på et annet universitet, eller om det teller som et 4.forsøk.

Skrevet

Jeg er i den situasjonen, nesten. Jeg strøk 3 ganger i et fag, men tar den på nytt på samme skole. Men det innebærer at jeg må ta hele faget på nytt. Dvs må levere alle obligatoriske arbeidskrav for å gå opp, slik man gjør første gangen

Skrevet

Hvilke fag er dette? Jeg har ikke perfeksjonert memo enda asså.. jeg har bare lest et par av kapitlene også.. men det er nok til at jeg etter 10 år uten å gå på skole har 4, 5 og 6 på alt jeg foretar meg.. (om jeg vet hva jeg snakker om eller ei)..

Les Memo.. http://miameland.blogg.no/1284067518_memo.html

Skrevet

På min høyskole er det sånn at du godt kan ta opp faget for 4.,5. eller 6. gang osv. men du har tre "gratise" forsøk, etter det må du betale for det. Men så vidt jeg vet praktiserer i alle fall ikke skolen min det så strengt. Snakk med veilederen din du! Det ordner seg alltid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...