Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #1 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg er samboer (har samboerforsikring) og barn. Jeg har planer om å tegne livsforsikring på meg selv, slik at mine arvinger får utbetalt en sum dersom jeg dør. Siden jeg er samboer, er det mitt barn som er min arving. Kan jeg legge inn en slags klausul, f eks at barnet skal få pengene utbetalt ved sin 20 års dag el? Gjøres dette evt i et eget testamente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2003 #2 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg mente selvsagt at pengene evt skulle stå på sperret konto inntil barnet er 20 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 14. oktober 2003 #3 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ikke helt det du spurte om, men hvis et barn under 18 år arver en større sum (over 75 000,- tror jeg) kommer overformynderiet inn i bildet. Det vil bli oppnevnt en verge som disponerer pengene på vegne av, og til beste for, barnet. Dette skal sikre at pengene ikke sløses bort at de forvaltes best mulig frem til barnet blir 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå