Gå til innhold

Hvilken str. bør vi bestille i dåpskjole?

leirbål

Anbefalte innlegg

Vi skal bestille dåpskjolen nesten 1.5 mnd. før dåpen.

Hvor mye for stort bør vi bestille?

Hun er glad i mat, bruker str. 62 nå, men vi får på henne 56 om vi hadde villet. (Hun er seks uker gammel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ellinor.79

Vi skal bestille dåpskjolen nesten 1.5 mnd. før dåpen.

Hvor mye for stort bør vi bestille?

Hun er glad i mat, bruker str. 62 nå, men vi får på henne 56 om vi hadde villet. (Hun er seks uker gammel.)

Ofte så selges ikke dåpskjoler i en bestemt størrelse engang, og da er de som oftest laget for å passe 6 mnd. Om jeg tolker det rett så skal hun døpes når hun er litt over 3 mnd gammel?

Jeg ville bestilt i størrelse 6 mnd om du får det valget der du vil bestille. Den skal ikke akkurat sitte helt perfekt, er vel mer normalt at den er for stor.

Om du ikke har funnet dåpskjolen enda, så anbefaler jeg http://daapskjole.no =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt umulig å vite hvor mye babyen legger på seg og vokser i lengde på 1,5 mnd. Det er helt individuelt hvor mye de legger på seg.

Det er ikke meningen at kjolen skal sitte som et pølseskinn heller, så kjøp den heller for stor. Mulig dere skal bruke den til fremtidige barn også, og da kan det være greit å ha den litt romslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så selges ikke dåpskjoler i en bestemt størrelse engang, og da er de som oftest laget for å passe 6 mnd. Om jeg tolker det rett så skal hun døpes når hun er litt over 3 mnd gammel?

Jeg ville bestilt i størrelse 6 mnd om du får det valget der du vil bestille. Den skal ikke akkurat sitte helt perfekt, er vel mer normalt at den er for stor.

Vet ikke om noen barn som er blitt døpt når de er 6 mnd, det vanligste er vel å bli døpt mellom 2-4 mnd iallefall her.

Har et søskenbarn som jobbet i en butikk der de solgte dåpskjoler, og de hadde ikke kjoler som så store. Ble fortalt at noen kom inn for å finne dåpskjole til et barn som var rundt 7 eller 8 mnd, de hadde ingen kjoler som var store nok slik at de kunne passe dette barnet.

Selv er jeg glad jeg slipper å kjøpe dåpskjole, da vi har en i slekten som blir brukt. Barna, meg selv inkludert, som har brukt denne kjolen var rundt 2,5 mnd når vi ble døpt.

Skulle jeg ha kjøpt dåpskjole hadde jeg kjøpt litt stor, og heller brukt silkebånd rundt armene for å holde hendene til barnet fri for kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt surrete for tiden. Hun skal døpes i januar. Da vil hun være tre måneder.

Hun er nå syv uker og bruker str. 62.

Kjolen skal kjøpes via. e.bay så jeg kan bare si de målene jeg vil ha, så lager de den etter det.

Bør jeg bare be om en i str. 68? Men hvor mye pleier de å vokse i hodeomkrets på 1.5 mnd? Sånn i gjennomsnitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt surrete for tiden. Hun skal døpes i januar. Da vil hun være tre måneder.

Hun er nå syv uker og bruker str. 62.

Kjolen skal kjøpes via. e.bay så jeg kan bare si de målene jeg vil ha, så lager de den etter det.

Bør jeg bare be om en i str. 68? Men hvor mye pleier de å vokse i hodeomkrets på 1.5 mnd? Sånn i gjennomsnitt?

Kan du ikke bare sjekke luestr i forhold til antall måneder baby er? Og størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://daapskjole.no finner du størrelsekart inne på dåpskjolene, tror det skal være en slags standard. Håper du finner ut av det :)

Nå er kjolen bestilt, med litt hjelp fra måletabellen her.

Tusen takk for hjelpe alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor.79

Nå er kjolen bestilt, med litt hjelp fra måletabellen her.

Tusen takk for hjelpe alle sammen. :)

Håper dåpskjolen blir fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...