Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg freista finne ut kor mykje det kostar å trene hos Elixia, men det kunne ikkje dama i resepsjonen svare på, så ho kalte ut ei anna dame. Denne andre dama kunne heller ikkje svare på kor mykje det kosta, og ville gjerne ta meg med rundt på senteret slik at eg kunne få sjå lokala og snakke litt om kva som er måla mine. Eg forklarte ho at sidan eg hadde masse poser og vesker med meg (hadde vore på handletur) så sa eg at eg ikkje var interessert i det, men at eg gjerne ville vite kor mykje det kosta, det kunne vel ikkje vere så vanskeleg? Men jau, det kunne det, for då ville ho at eg skulle booke ein time og snakke om måla mine, slik at vi kunne finne det rette tilbodet til meg. Då meddelte eg at det første målet eg hadde var å finne eit treningssenter som kunne fortelje meg kor mykje det kostar å trene der, og så tok eg veskene mine og gjekk.

Så svaret er SATS.

Jøss... det var merkelig oppførsel :klø:

Skrevet

Har hørt flere historier om dårlig kundeservice på Elixia, men har ingen erfaringer med de selv.

Trener på Sats og er veldig fornøyd med det

Skrevet

Har trent på Sats og Elixia både i Bergen og i Oslo. Foretrekker HELT klart Elixia. Lokalene mye finere og ryddigere. Liker også gruppetimene bedre. Inrtuktørene er helt klart et hakk bedre på Elixia..de er utolig hyggelige. De som er PT og andre instuktører er virkelig intrissert i å følge opp sine kunder og kommer veldig ofte med tips til å prøve nye timer som de tror jeg kommer til å like. Men det kommer sikkert ann på hvilket senter en er på.

Skrevet (endret)

Eg freista finne ut kor mykje det kostar å trene hos Elixia, men det kunne ikkje dama i resepsjonen svare på, så ho kalte ut ei anna dame. Denne andre dama kunne heller ikkje svare på kor mykje det kosta, og ville gjerne ta meg med rundt på senteret slik at eg kunne få sjå lokala og snakke litt om kva som er måla mine. Eg forklarte ho at sidan eg hadde masse poser og vesker med meg (hadde vore på handletur) så sa eg at eg ikkje var interessert i det, men at eg gjerne ville vite kor mykje det kosta, det kunne vel ikkje vere så vanskeleg? Men jau, det kunne det, for då ville ho at eg skulle booke ein time og snakke om måla mine, slik at vi kunne finne det rette tilbodet til meg. Då meddelte eg at det første målet eg hadde var å finne eit treningssenter som kunne fortelje meg kor mykje det kostar å trene der, og så tok eg veskene mine og gjekk.

Så svaret er SATS.

Du er ikke den eneste for å si det slik...

Endret av 2046
Skrevet

Prisene på elixia står jo på nettsiden deres da, er ikke så vanskelig...

Gjest Tigress
Skrevet

Ikkje SÅ vanskeleg er for dårleg, det skal vere lett å finne.

• 1 måned senere...
Skrevet

Er Elixia dyrere enn Sats? Og har Elixia sånn ordning at man kan trene på alle sentrene?

Skrevet (endret)

Er Elixia dyrere enn Sats? Og har Elixia sånn ordning at man kan trene på alle sentrene?

Det kommer litt an på hvilket medlemskap du velger. Elixia kan komme med flotte tilbud til deg. Ei venninne av meg betaler mindre enn meg (jeg betaler 490 i måneden) og har mulighet til å trene på alle sentrene til Elixia i Norge. Ei annen jeg kjenner får hele andre året gratis.

Tilbake til SATS vs Elixia. Jeg har erfaring med begge deler. Var medlem i SATS i nesten to år. Den største delen var jeg nok støttemedlem, men brukte medlemskapet godt det siste halve året. Har alltid hatt inntrykket av at trynefaktoren på Elixia var så sinnsykt høy, mens ting kanskje var litt mer laid back på SATS, det var noe av grunnen til at jeg valgte SATS over Elixia først. Avstand har ikke noe å si for meg, da de ligger ganske nær hverandre.

Positive sider med SATS:

Jeg opplever personalet på SATS som mer serviceinnstilte og hyggelige. De har også bedre opplegg med forhåndsbookingen. De har en egen maskin man kan gå til, drar kortet og får ut timelapp. Man kan også forhåndsbooke timer flere dager før (ihvertfall da jeg var medlem). Fornøyd med instruktørene, og generelt det meste. Billigere enn Elixia.

Negative sider med SATS:

Det som skuffet meg mest med SATS var timeplanen til gruppetimene. Det var få spinningtimer som passet for meg (spinning jeg går mest på), og ikke så mange gruppetimer som fristet. Følte kanskje at SATS hang litt igjen, at det ble litt gammeldags.

Positive sider med Elixia:

Utrolig flotte treningssentre, moderne og nytt. Liker veldig godt instruktørene (de fleste ihvertfall) og spinningsalene. Timeplanen deres er flott, og de er som regel alltid først ute med nye ting. De har utrolig mange spinningtimer, noe som passer meg utmerket. Finner alltid noe som passer!

De tilbyr også ofte veldig gode tilbud til kundene sine, noe som gjør den stive prisen verdt det.

Negative sider med Elixia:

Synes noen av de som jobber i respesjonen ikke alltid er så hyggelige. Hadde ikke skadet å smile litt mer, og være litt mer serviceinnstilt. Det er også dumt at det bare går an å booke timer en dag i forveien. Jeg liker å planlegge litt framover, og det blir vanskelig når jeg kun kan gjøre det dagen før. Skjønner at de ikke vil at folk skal booke seg på veldig mye, og så ende opp med å ikke møte opp, men det er jo derfor det går an å utestenge folk fra bookingfunksjonen :) Elixia er også ganske dyrt. De er også ekstremt pågående. Nevner du at du at du er interessert i medlemskap, kjører de på så mye de kan for at du melder deg inn der og da. Synes det blir på grensen til uhøflig.

Finnes også mer mennesker som irriterer meg på Elixia. Haha. Det er nok litt trynefaktor der, og en del sminketryner og folk som bare er der for å vise seg fram. Jeg ignorerer dem som regel, men kjenner at det irriterer meg å se fjortiser og duster som bare henger rundt, løfter kanskje litt vekter, og sitter og "chiller" på apparatene. Dra på kafé da, folkens!!

Grunnen til at jeg gikk over til Elixia fra SATS, er fordi Elixia har et bedre gruppetreningstilbud her hvor jeg bor enn hva SATS har. Jeg har også mulighet til å trene på to forskjellige sentre, noe som gjør at jeg har to stappfulle timeplaner jeg kan velge og vrake i :) Fikk også et veldig bra tilbud av dem, sikkert pga at jeg kom fra SATS ;)

Endret av antibac
Skrevet

Gjør det? I såfall finner ikke jeg dem, bare en linker til å avtale kontakt :klo:

Skrevet

Gjør det? I såfall finner ikke jeg dem, bare en linker til å avtale kontakt :klo:

Ja, men du må trykke på "Bli medlem" og det senteret du vil melde deg inn i. Der står det hva det vil koste. Tror ikke de har noen annen prisoversikt enn det, da må du nok kontakte dem (noe de nok helst vil at du gjør ;))

Skrevet

Ja, men du må trykke på "Bli medlem" og det senteret du vil melde deg inn i. Der står det hva det vil koste. Tror ikke de har noen annen prisoversikt enn det, da må du nok kontakte dem (noe de nok helst vil at du gjør ;))

Aha, ja, så det nå. det var vel ikke så veldig intuitivt i grunn.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg føler at mange som går på elixia går der for å vise seg frem. Det kan være jeg har vært uheldig med det senteret jeg trente på, men jeg har gått over til sats nå, og er super førnøyd!

Skrevet

Jeg trener på Sats i Oslo og er veldig fornøyd. Spesielt fordi det er sats-sentre over alt, og jeg har 4-5 sentre innen rekkevidde og har dermed flere timeplaner å velge mellom. Har nettopp blitt medlem og har ikke opplevd noen dårlige instruktører og legger heller ikke merke til eventuelt trynefaktor, da jeg er for opptatt med å trene til å tenke på å se bra ut. Jeg tror riktignok at Elixia kanskje har litt bedre dansetilbud, og kan hende jeg melder meg inn der når bindingsåret mitt er forbi, bare for å ha prøvd begge deler. Tror ikke det er så mye forskjell som folk skal ha det til, ta det som er nærmest anbefaler jeg! Da er det større sannsynlighet for at du trener!

Skrevet (endret)

Hva trener du selv? Har du PT(personlig trener) eller veileder?

Der kan jeg dra frem at alle veiledere og PT'er på SATS er utdannet via nih/afpt o.l skoler. Som er et stort pluss dersom du benytter deg av slike tjenester. Hvis ikke, så har jo ikke det noe å si for deg. Elixia har en del som er utdannet på samme måte, men de har ingen krav om utdanning, annet en elixias egen skole.

Ang. Mage/rygg timene, så tror jeg det nærmeste du kommer det på elixia er en time som heter mage/rumpe/lår eller noe i den duren.

Selvfølgelig må man ha riktig utdanning for å være ansatt som personlig trener? Ta en titt på PTene hos Elixia på Elixia.no og da ser du at de er alle utdannet!

Jeg jobber hos Elixia (men har vært tilhenger FØR jeg begynte å jobbe der også) og kan derfor si med en gang at jeg ikke er på noen måte nøytral når det gjelder hvilket som er det beste treningssenteret for de som velger å betale litt mer. Ja, du kan bli medlem på Bare Trening og Fresh Fitness for en "billig" penge.. Men om man regner ut kostnadene for blant annet garderobebruk, noe som mange billigsentre tar betalt for separat, er det ikke så billig som mange vil ha det til.

Elixia har freshe lokaler, variert og spennende timeplan for enhver smak (Elixia Shape er en ny time som fokuserer på nettopp Coremuskulatur). Vi har en kjempefin velværedel med badstuer, en super barnepass med dyktige ansatte som passer barna dine (6 uker - 10 år) mens du trener, gratis frokost fram til 09.30 på hverdager, motivatorer som hjelper deg gratis med treningen, TO gratis PT-timer når du melder deg inn og ikke minst hyggelige og blide ansatte!

Sats er nok ikke så aller verst men når Sats selv åpner et nytt billigsenter (Bare Trening) har de ikke så veldig tro på sitt eget konsept ;)

Ja, Elixia koster mer men du får masse for pengene og som vi sier, WE GET YOU THERE! :D

Endret av naaomi
Annonse
Skrevet

Men om man regner ut kostnadene for blant annet garderobebruk, noe som mange billigsentre tar betalt for separat, er det ikke så billig som mange vil ha det til.

Er det virkelig noen som tar tillegg for om man vil benytte garderoben? :skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Sats er nok ikke så aller verst men når Sats selv åpner et nytt billigsenter (Bare Trening) har de ikke så veldig tro på sitt eget konsept ;)

Sats sitt konsept er kliss likt Elixia sitt, iallefall har Sats alle de tingene du lister opp som fordeler ved å trene på Elixia. Og "billigtrening" sikter seg inn mot en helt annen målgruppe enn de som trener på vanlig treningssenter, så jeg har en følelse av at Sats vet hva de holder på med når de lanserer dette.

Jeg tror det er helt umulig å sammenligne Elixia og Sats på denne måten, for på papiret har de stort sett de samme tilbudene. Dårlige instruktører kan du finne overalt, det har mye med kjemi å gjøre også. Jeg tror det beste er å ta turen innom de sentrene du faktisk har tenkt å trene på og se deg om, og vurdere pris/beliggenhet og timetilbud og hva slags utstyr de har på det spesifikke senteret. Det blir for dumt å sammenligne Sats og Elixia generelt med mindre du har mulighet til å trene på alle sentre i hele Norge/Norden.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det virkelig noen som tar tillegg for om man vil benytte garderoben? :skratte:

Ja, helt latterlig!

Skrevet

Jeg trener uten å måtte nevne navn på hvilket firma. Men er ofte på farten og har oppdaget at tilbudet varierer veldig. Avhengig av instruktører, apparatene men servicen er alltid bra. Derfor tror jeg det er umulig å sette feks. Sats opp mot Elexia, det er avhengig av de som jobber der og det varierer. Det er min efaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...