Sofie_22 Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jeg trente på sats før, men har nå byttet over til elixia. Liker elixia godt, veldig fine lokaler og flinke instruktører, men må si jeg savner sats litt. Spesielt mage/rygg-timene, finner ikke noen lignende timer på elixia. Sats eller elixia? (hvorfor?)
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Jeg jobber i SATS, så skal prøve å holde meg litt nøytral her. Det spørs i grunn hva du er ute etter? Jeg har et inntrykk av at Elixia prøver å kjøre en mer ungdommelig stil, sponse bloggere/kjendiser for å trene der slik at det trekker flere folk, først ute med zumba (som er en tullete time uansett kjede) o.l. Dette tror jeg er store trekkplastre. Mens SATS kjører mer på at de er eldst i gamet, og dermed fokuserer på det trygge. Jeg har selv trent på Elixia tidligere, men gikk ikke så mye på gruppetreningstimer, så er ikke sikker på hvordan timene deres er. På SATS har jeg prøvd alle timene vi har på timeplanen, og har noen klare favoritter. F.eks. kan jeg anbefale tabata og piloxing på det sterkeste. Jeg vet dessverre ikke om Elixia har slike timer, eller hva de isåfall skulle hete. Men spør gjerne på senteret ditt, det er utrolig bra trening! Spinning er noe jeg går på flere ganger i uken, og kan ikke tenke meg at forskjellen er så stor på de to kjedene der. Hva trener du selv? Har du PT(personlig trener) eller veileder? Der kan jeg dra frem at alle veiledere og PT'er på SATS er utdannet via nih/afpt o.l skoler. Som er et stort pluss dersom du benytter deg av slike tjenester. Hvis ikke, så har jo ikke det noe å si for deg. Elixia har en del som er utdannet på samme måte, men de har ingen krav om utdanning, annet en elixias egen skole. Ang. Mage/rygg timene, så tror jeg det nærmeste du kommer det på elixia er en time som heter mage/rumpe/lår eller noe i den duren. Bare spør hvis du lurer på noe. Til info så er det ikke meningen å hakke ned på Elixia på noen måte, jeg deler bare det jeg vet, og håper ikke jeg formulerer noe slik at det virker negativt for dem. Til syvende å sist er det viktigst at du trener, og at det for din del er et sted du trives og føler deg velkommen:) Hjelper ikke å ha medlemskap på noen av stedene hvis det er slik at du ikke synes det er kjekt å være der. 2
Inx Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Begge kjedene er jo omtrent like vil jeg tro. Jeg har selv et medlemskap på Elixia fordi det er nærmest der jeg bor -- vil anbefale deg å velge det senteret som er lettest å komme seg til..
Sekretæren Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Begge kjedene er jo omtrent like vil jeg tro. Jeg har selv et medlemskap på Elixia fordi det er nærmest der jeg bor -- vil anbefale deg å velge det senteret som er lettest å komme seg til.. Det er et veldig godt poeng! 1
PecanPie Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Inx sitt poeng er veldig godt! Jeg har valgt bort studentidretten til fordel for Sats fordi Sats ligger nærmere. Fem minutters gange mot 40 minutters t-banetur gjør stor forskjell.
Golde Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 I tillegg til avstanden fra huset ditt, som jo er kjempeviktig, er det også forskjell fra senter til senter. F.eks. her jeg bor, er både Sats og Elixia i umiddelbar nærhet. Sats-senteret har vært her i en del år og bærer preg av det, mens Elixia sitt senter er flunkende nytt. Syns timeplanen var mer eller mindre lik de to stedene, og ble tatt godt imot på prøvetimer hos begge, så da valgte jeg Elixia som her hos meg har lysere og mer innbydende lokaler, spa-avdeling og litt mer av det lille ekstra som jeg setter pris på. Alt i alt så var det ikke stor forskjell på kjedene for min del - tror det kan være like stor forskjell fra senter til senter innen samme kjede, som det er mellom kjedene. Prøv begge og velg det du liker best der du er!
Heisannmannen Skrevet 26. november 2010 #7 Skrevet 26. november 2010 Avstand er viktigst. Hvis begge er like nærme går jeg etter pris. Hvis prisen er noenlunde lik så er det kvaliteten på damene som går der som teller.
Marshmallow Skrevet 26. november 2010 #8 Skrevet 26. november 2010 Jeg har trent både på SATS og Elixia og likte begge sentrene godt. Har trent på Elixia de siste årene nettopp fordi det ligger nærmere der jeg bor enn SATS. Elixia får også pluss for freshe lokaler, slik flere andre har nevnt. Ulempen er at det kan være vanskelig å få plass på populære gruppetimer som zumba. Som flere andre her nevner, vil jeg anbefale å velge senteret som ligger nærmest. Da får du nok mer utbytte av medlemsskapet...
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #9 Skrevet 26. november 2010 Støtter de som sier at det "beste" er det som er lettest tilgjengelig. Det være seg fysisk avstand hjemmefra og/eller åpningstider.
ablaze Skrevet 27. november 2010 #10 Skrevet 27. november 2010 Elixia kommer med en ny time nå til våren som fokuserer på masse core-muskler, dvs mye fokus på mage og rygg
Angelfalls Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Elixia er best av de 2 etter min mening.
Christina_ Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 Etter flere dårlige erfaringer med Elixia, krysser jeg fingrene for at det vil gå litt bedre med Sats!
SmallTalk Skrevet 28. november 2010 #13 Skrevet 28. november 2010 Med bakgrunn i den selvgode Sats-instruktøren som har svart i tråden her, så hadde jeg ikke valgt Sats ihvertfall. 1
LukaFrost Skrevet 30. november 2010 #14 Skrevet 30. november 2010 Jeg har et inntrykk av at Elixia prøver å kjøre en mer ungdommelig stil, sponse bloggere/kjendiser for å trene der slik at det trekker flere folk, først ute med zumba (som er en tullete time uansett kjede) o.l. Dette tror jeg er store trekkplastre. Mens SATS kjører mer på at de er eldst i gamet, og dermed fokuserer på det trygge. Mitt inntrykk er motsatt. Jeg trener på Elixia og der er det stror spredning i alder på de som trener, faktisk ganske mange godt voksne og få av de helt unge. Jeg er veldig fornøyd med Elixia.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. november 2010 #15 Skrevet 30. november 2010 Trente hos SATS før, gikk over til Elixia - stortrivdes der. Grunnen var finere lokaler, bedre instruktører og etter mitt syn bedre utvakg av timer. De instruktørene jeg hadde på SATS stod stortsett og så på hvor heite de selv var i speilet. Jeg var sikkert uheldig med de episodene, men... Nå trener jeg hos studentidretten, pga pris.
Marry Skrevet 30. november 2010 #16 Skrevet 30. november 2010 Jeg holder en knapp på Elixia. Hvertfall hvis du bor i Oslo. Mange av sats sine sentere er små og shabby, mens elixia stor sett er store og freshe og har omtrent en spa avdelingen i garderroben, men fotbad, sauna, badstue, steamroom etc. Og selvsagt nye oppdaterte treningsapparater. Men har du et abonement på Sats hvor du kan trene hvor som helst, så kan du jo velge deg de nye studioene. Det har kommet ett nytt på Bislett nå som går for å være bra!
Stellia Skrevet 30. november 2010 #17 Skrevet 30. november 2010 Jeg har prøvd ut begge, og foretrekker uten tvil Elixia. Som sagt tidligere, freshe lokaler, bedre instruktører og flere apparater.
Brukernavn Skrevet 30. november 2010 #18 Skrevet 30. november 2010 Jeg vil tro at den enkelte instruktør betyr mer enn hvilken kjede h*n jobber for.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #19 Skrevet 3. desember 2010 Jeg foretrekker Sats! De har et mye større tilbud enn Elixia. lettere å komme seg til Sats (i min by vel og merke..).. Gode instruktører, gode timer, vennlige ansatte, generelt veldig bra Eneste timen jeg ikke liker på Sats, er piloxing. I mine øyne var det en tulletime.
Gjest Tigress Skrevet 3. desember 2010 #20 Skrevet 3. desember 2010 Eg freista finne ut kor mykje det kostar å trene hos Elixia, men det kunne ikkje dama i resepsjonen svare på, så ho kalte ut ei anna dame. Denne andre dama kunne heller ikkje svare på kor mykje det kosta, og ville gjerne ta meg med rundt på senteret slik at eg kunne få sjå lokala og snakke litt om kva som er måla mine. Eg forklarte ho at sidan eg hadde masse poser og vesker med meg (hadde vore på handletur) så sa eg at eg ikkje var interessert i det, men at eg gjerne ville vite kor mykje det kosta, det kunne vel ikkje vere så vanskeleg? Men jau, det kunne det, for då ville ho at eg skulle booke ein time og snakke om måla mine, slik at vi kunne finne det rette tilbodet til meg. Då meddelte eg at det første målet eg hadde var å finne eit treningssenter som kunne fortelje meg kor mykje det kostar å trene der, og så tok eg veskene mine og gjekk. Så svaret er SATS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå