Spatula Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jeg er litt blåst på dette temaet det er mannen er nerden, men kan ikke spørre ham når det skal være en julegave.. Uansett han trenger en liten pc, hovedsaklig til surfing og litt skriverier gjennom jobb, men den skal hovedsaklig brukes hjemme til å surfe.. Og her kommer vi innpå temaet som jeg er helt grønn på.. Etter å ha googlet litt fant jeg ut at det har kommet et operativsystem for pc'er Android, noen som kan anbefale pc'er med dette? Evt kjøpe en pc, og operativsystemet ved siden av slik at han kan legge det inn selv? Dette ble veldig klønete formulert, og jeg har virkelig ikke peiling på dette :klø:
madison rose Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 (endret) hvilken type bærbar PC har du tenkt å kjøpe? noen linker? jeg visste ikke at Android hadde blitt vanlig på PCer. så vidt jeg vet er det mest brukt på telefoner. uansett er det basert på Linux-kjernen, og jeg kan med hånda på hjertet anbefale alt som er basert på Linux-kjernen i stedet for Windows, for eksempel. hvis mannen din er kjent med Linux, kan du jo kjøpe en PC uten operativsystem. Linux-operativsystemer koster ingenting, det gjør ikke Android heller, så hvis det selges PCer med Android går jeg utifra at operativsystemet er inkludert ikke er en del av prisen (altså at det er gratis og bare følger med). liker han ikke Android, kan han jo bare installere et annet operativsystem. men det er som sagt en fordel at han er litt kjent med Linux. Endret 25. november 2010 av madison rose
Gjest Nedfall Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Jeg er litt blåst på dette temaet det er mannen er nerden, men kan ikke spørre ham når det skal være en julegave.. Uansett han trenger en liten pc, hovedsaklig til surfing og litt skriverier gjennom jobb, men den skal hovedsaklig brukes hjemme til å surfe.. Og her kommer vi innpå temaet som jeg er helt grønn på.. Etter å ha googlet litt fant jeg ut at det har kommet et operativsystem for pc'er Android, noen som kan anbefale pc'er med dette? Evt kjøpe en pc, og operativsystemet ved siden av slik at han kan legge det inn selv? Dette ble veldig klønete formulert, og jeg har virkelig ikke peiling på dette :klø: ...du kan ikke være helt grønn, når du klarer å finne ut såpass! (Dette var nytt for meg) Det ser ikke ut til å være pcer å få taki med dette operativsystemet preinstallert, men man kan brenne en livecd, og teste det ut. Forøvrig ser det ut til å være litt jalla, lite driverstøtte mm. Ikke noe man vil bli fornøyd med til daglig bruk, med andre ord. Enig med madison rose her, bedre å gå for "ekte" linux når man først skal legge inn linux. Gratis er det også. Ubuntu er en god kandidat.
Spatula Skrevet 26. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2010 Jeg hadde planer om denne Men hvor bra den er det vet jeg ikke.. Tusen takk for svar
Gjest Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Hvis mannen er nerd og har litt peiling på PC, så vil jeg tro han har lyst til å bestemme selv hva slags PC han skal ha. Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å kjøpe PC til en som hadde peiling uten å ha det selv...
Spatula Skrevet 27. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2010 Han har en stasjoner nerdepc... Det er jo også litt derfor jeg spør om hjelp og skriver hva den hovedsaklig skal brukes til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå