AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jeg lurer altså på hva min.temperaturen må være i leiligheten for at vannet ikke skal fryse. Har ikke lyst på noen overraskelser. Om det har betydning så er det tre yttervegger samt 1. etasje rett på marka. Nina
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Trenger ikke være at vannet fryser i leiligheten din, men vannet ditt kan fryse alikevell.. Foreldrene mine opplevde det i fjor vinter da vannet frøs i ledningene fra kommunen - koblingspunktet til kommunen var ikke langt nok ned i bakken og vannet frøs. I år kommer de sikkert til å la vannet renne slik at vannet ikke fryser, tviler på kommunen har gjort noe med koblingspunktet... (Folk klager på at det er lite vann, men da må kommunen vite at koblingspunktene må være lenger under jorda enn at kulden tar dem) Naboen til foreldrene mine hadde sluppe unna fryste rør da de hadde latt vannet renne hele vinteren, siden dette var det foreldrene hadde gjort tidligere i huset.. (Samme koblinspunkt, men gamlere hus)
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Vann fryser ved 0 grader C. Så hold temperaturen over dette...
Margrethe86 Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Leste i en reportasje fra VG at i oppholdsrommene bør det være minimum ti grader når man reiser bort og i kjelleren fem grader. Link : http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10011939 håper ikke dette skjer med noen !
Independent_ Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 (endret) Vannet i rørene under leiligheten kan fryse selv om at temperaturen i leiligheten er over 0 grader også, for det er alltid forskjellig temperatur inne i leiligheten og under i rørene. Jeg ville holdt det over 10 grader inne i leiligheten i hvert fall, bare for å være sikker. Det er et helvettes liv hvis vannet i rørene fryser. Endret 26. november 2010 av Independent_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå