Rumohra Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Hei! Jeg leier en hybelleilighet nå med 1 mnd oppsigelsestid. Jeg har nå sagt den opp og skal da være ute 1.januar. I dag fikk jeg beskjed fra huseier at de ønsker jeg skal være så godt som ute fra rundt den 15. så de skal rekke å ha visninger før jul. Jeg skjønner at det er lettest for dem, men kan de kreve det? Jeg får en ny leilighet den. 15 desember selv, men spørs om jeg får flyttet alt på den dagen, men jeg skal nok klare å være ute den 16-17 ihvertfall. Kan jeg kreve å kun betale halv leie i desember om de skal kreve meg "ut" etter en halv mnd?
Oliven Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Ja, må du flytte i midten av mnd så skal du ikke betale full leie. Vi har utleieleilighet og nå flytter vår leiebort snart. Da han sa opp gjorde vi avtale om et par dager hvor vi kunne ha visning så han kunne få mulighet til å rydde og ordne om han ønsket det. Det skal da ikke være nødvendig at du flytter ut. Enten får de ha visning mens du bor der som jer tror er mest normalt, ellers får du få halv leie.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 De kan ikke kreve detat du flytter ut den 15.. Kommer du de i møte så skal du ha tilbake husleie for den tiden du ikke bor der. Vanlig er at visning skjer mens leieboeren bor der. Visning på avtales med leieboer. Man kan ikke nekte visning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå