Gå til innhold

Hva er for dere en "bløtkakekjole" ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS : Ikke se på pynt og blomstre og og, kun fasongen og "layers", lag etc. Tenker nå kun fasong osv. Eller hva mener du gjør en kjole til en bløtkakekjole ? Og hvorfor er det så "negativt" å ha en bløtkakekjole ?

Jeg synes det er litt trist at det har blitt slik, med tanke på disse enkle bahamas brudekjolene av chiffon osv. Man kan bruke lange slanke kjoler SÅ MYE som man vil i selskap etc etc etc, men det er ikke like ofte man faktisk kan ha på seg en så enestående kjole som den dagen man gifter seg. En som er stor og "voldsom" om du vil. En som er noe HELT utenom det vanlige,, disse kjolene som er halvt havfrue og hvor resten av skjørtet går "utover", er i mine øyne nyyyydelige kjoler. Fantastiske artistiske stykker av tekstiler. Vanlige tettsittende kjoler kan man jo ha alltid ellers. Er det ikke litt moro å benytte seg av sjansen ? De trenger så klart ikke å se ut som om de er fra 1983, men alikevel finnes det jo mange stilfulle "store" kjoler. Jeg har prøvd mange og må si jeg ble overassket og ender nok opp med en selv !

Deres mening ?

PS: Jeg gifter meg hverken på bahamas eller i miami, så derav faller heller ei valget på en flagrende chiffonkjole :P

Skrevet

Jeg synes vel egentlig alle bortsett fra nr. 3 var i overkant. Men så er ikke jeg noe glad i kjoler der en del av fronten blir "dratt opp" sånn som denne (beste eksempelet jeg fant i farten), men det blir jo alle kjolene du la ut bortsett fra nr. 3. Jeg synes det er mye penere når stoffet bare går rett ned, sånn som denne for eksempel.

Skrevet

Ja altså eneste forskjellen på den du viser og de jeg viste er vel egentlig at det er noen "sting" som holder kjolen oppe og får selve skjørtet til å "leve" litt mot å falle helt rett ned, så da er de jo ganske like, men ikke "oppsydd" på en måte :)

Jeg har prøvd 3 av 4 av disse kjolene jeg nå har lagd som eksempler her, (alle forutenom den med blonder), og jeg må bare si at de ikke er så store i virkeligheten, de faller mye "penere" nedover når man ikke har underskjørt med ring under / og eller står oppå en krakk, hvilket fleste av modellene gjør. (fortalte de meg i brudebutikken).

De gjør alt de kan for å få de til å se størst mulig ut på en måte :)

Skrevet

Ja altså eneste forskjellen på den du viser og de jeg viste er vel egentlig at det er noen "sting" som holder kjolen oppe og får selve skjørtet til å "leve" litt mot å falle helt rett ned, så da er de jo ganske like, men ikke "oppsydd" på en måte

Jeg har prøvd 3 av 4 av disse kjolene jeg nå har lagd som eksempler her, (alle forutenom den med blonder), og jeg må bare si at de ikke er så store i virkeligheten, de faller mye "penere" nedover når man ikke har underskjørt med ring under / og eller står oppå en krakk, hvilket fleste av modellene gjør. (fortalte de meg i brudebutikken).

PS: Beklager at selve tråden ble lagt ut to ganger, aner ikke helt hva som skjedde :/

Skrevet

Oog siden du spurte om bløtkakekjole, så er dette for meg den stereotypiske bløtkakekjolen.

Jeg synes egentlig at man kan slippe unna veldig mye, så lenge den ikke har så mye "dilldall" og knuter og klumper og sånn. Men nå skal det sies at jeg har veldig enkel smak.

Skrevet

Ja altså eneste forskjellen på den du viser og de jeg viste er vel egentlig at det er noen "sting" som holder kjolen oppe og får selve skjørtet til å "leve" litt mot å falle helt rett ned, så da er de jo ganske like, men ikke "oppsydd" på en måte :)

Ja, det er de stingene jeg ikke liker. Men det er bare min mening, det viktigste er at du finner en brudekjole du føler deg vakker i :)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Personlig så synes jeg at bløtkakekjole er fint :)

Jo større og lengre jo bedre ;)

De kjolene på Pronovias var kjempefine =D

Har du prøvd de her i Norge? Finnes de her?

Litt Off topic da :)

Skrevet

bløtkakekjole er i mine øyne en noe volumøs (er det et ord? :ler: ) kjole, gjerne med puffermer osv, som man fort "drukner" litt i, og man kan ligne litt på nettopp en bløtkake i. Mange litt mer gammeldagse kjoler kan vel havne i den kategorien

Prinsesse Diana sin synes jeg er et godt eksempel på dette.

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at nesten alle bruder vil ha slike bløtkake kjoler, dette gjør de til standard bruder, etter min mening... mens jeg stemmer for individualitet ;)

Jeg tror at de fleste bruder vil ha slike kjoler fordi:

A. som oftest man gifter seg kun en gang i livet, og da har man også den ene anledningen da

B. alle bruder vil føle seg og se ut som prinsesser for 1 dag

MEN her kommer det store MEN: man må ikke glemme at man trenger ikke bære på en prinsesse kjole for å føle seg som en prinsesse, man blir jo det uansett ;) Fordi bryllupet handler om BRUD og BRUDGOM! Og da er det og bare de som er prinser og prinsesser på sin store dag :)

Ser ingenting gale i chiffon kjoler, som oftest kan de være mer elegante og moteriktige enn de fleste bløtkakekjoler som vanligvis er alt for puffete og har alt for mye dil-dal på ;)

Skrevet

Hei!

Jeg synes alle kjolene var fine =) Men ikke bløtkakekjole. Spesielt nr 2 var fin!

En stor og fin kjole =D

Denne var kanskje litt bløtkake. Litt mye liksom: http://www.pronovias.com/wedding-dresses/new-collection-ballgowns/

Syntes den var nyyyyyyyydelig jeg da, noe sånt kunne jeg tenkt meg hvis jeg skulle giftet meg. Har lyst å ha bøyle/ringer under skjørtet for å få den sånn askepottaktig og stor :)

Skrevet

Oog siden du spurte om bløtkakekjole, så er dette for meg den stereotypiske bløtkakekjolen.

Jeg synes egentlig at man kan slippe unna veldig mye, så lenge den ikke har så mye "dilldall" og knuter og klumper og sånn. Men nå skal det sies at jeg har veldig enkel smak.

Den var nydelig! Jeg drømmer om den type kjole bare med halterneck......

(er ikke forlovet enda en gang, så ikke spør hva jeg gjør på denne diskusjonen)

Skrevet

To identiske tråder er flettet sammen.

Helen, mod.

Skrevet

For meg har bløtkakekjole mindre med fasong å gjøre enn med type stil. Maggie-kjolen som Gjesten linker til, og Pronovias-kjolen som SmurfeLurfen linker til er typiske bløtkakekjoler i mine øyne. Ikke min smak, da jeg ville ha noe litt mer stilrent. Men det går fint an å ha volum likevel! Detteer kjolen min. Stort, men ikke bløtkake, synes jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...