Gå til innhold

Gjeldsforsikring Postbanken Mastercard

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fått tilbud fra min bank, dvs Postbanken, om at jeg kan tegne en såkalt gjeldsforsikring i forbindelse med mitt Mastercard som jeg har hos dem. Det heter seg fra deres sider at:

Dette sikrer at du greier å betjene utestående saldo på kortet, hvis noe uforutsett skulle inntreffe.

For en premie på 0,4 % av månedlig utestående saldo på kortet, dekker ordningen midlertidig arbeidsuførhet, kritisk sykdom, sykehusopphold, ufrivillig arbeidsløshet eller død.

Ved kritisk sykdom eller død, slettes hele det utestående beløpet med opptil 100.000 kroner.

Jeg har nesten helt sluttet å bruke mitt Mastercard, har faktisk ikke brukt det på flere måneder, og har uansett en øvre grense på 5000 kr på mitt Mastercard. Formålet med Mastercardet er å kunne bruke det ved eventuell netthandel og når jeg er ute og reiser (i tilfelle bankkortet mitt skulle bli slukt/stjålet etc).

Det jeg lurer på da: er det noen her som har denne forsikringen, og lønner den seg? Jeg har sendt en forespørsel til Postbanken i dag, for jeg kunne ikke finne noen priser på akkurat dette, noen som vet hva en slik forsikring koster i såfall? Er det verdt det helt enkelt?

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du tåle et tap på 5000 kroner? Jeg har 20.000 og ingen forsikring.

Skrevet

Per dags dato, ja, men det vet jeg jo ikke om jeg kan om jeg mot formodning skulle bli f.eks ufør. Nå har jeg uansett ikke 5000 utestående i kreditter hos dem, så akkurat nå er ikke dette en reell problemstilling ift tap sånn sett.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at det vil lønne seg. Om du ønsker en forsikring som vil hjelpe deg om du blir ufør, bør du tegne en egen forsikring. Du sier jo at du omtrent ikke bruker kortet, og det høres ut som det ikke er de store beløpene uansett. Er det ikke bedre å sette av litt ekstra på en egen konto DU får renter av ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...