Gjest Gjest Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 Jeg og dama mi skulle ha sex i går, men jeg fikk den ikke opp... Har opplevd det med damer tidligere og tror det kommer av prestasjonsangst. Har ikke snakket med henne om det... Vet damer at menn kan få prestasjonsangst når de skal ha sex med ny partner? Har du opplevd at ny partner har fått prestasjonsangst? Hvordan løste dere i såfall problemet? Hvordan hadde du reagert om du hadde truffet en som fikk prestasjonsangst når dere skulle prøve å ha sex de første gangene?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Den forrige samboeren min slet med å få den opp de første ukene vi var sammen, eller han ble fort slapp, og vi gjennomførte ikke samleie. Tror han hadde litt prestasjonsangst. Vi snakket ikke direkte om det, men jeg sa at det ikke gjorde noe, og vi koste heller i stedet. Det var helt greit for meg, og jeg husker at jeg så på ham at du syntes det var flaut og ille. Etter en stund forsvant problemet av seg selv. Vi var sammen i mange år, og det hadde ingen å si for hvorfor det ble slutt mellom oss.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 min nåværende type hadde akkurat samme problem, og jeg hadde aldri opplevt det før. Han nevnte ikke hva som var problemet, men bare stresset seg selv. en dag sa jeg faktisk til han: "du, ikke stress. Slapp av, det skal jo være gøy". Nå har vi snakket om det, i etterkant, og ledd litt. Viste seg at han hadde presentasjonsangst, og viste seg faktisk at etter jeg sa den (kanskje litt frekke?) komentaren så slappet han mer av, fordi han forsto at jeg merket han var stresset og ikke bare at han ikke tennte på meg
FantasDick Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Jeg har opplevd prestasjonsangst hos to partnere. Begge har blitt litt flaue, brydde og stressa. Jeg har forsøkt å være så forståelsesfull jeg kan - det kan skje den beste, det er helt normalt, vi kan bare kose med hverandre istedet, slappe av osv. Det har ordnet seg rimelig kjapt begge gangene!
Flinkpike Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Har også opplevd at partneren har hatt prestasjonsangst. Skjønner at det ikke er no særlig greit for han, men som jente må man tenke at det ikke er noe personlig. Han ble litt brydd og lei seg stakkars, men det skjedde ikke mange gangene. Det kan skje den beste, ja
Gjest MikeWaters Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 Been there, done that, men det handlet nok mest om mengden med alkohol som ble skyllt ned før hanky panky. Prøv dessuten å tre på en kondom med 4 i promille, det er ikke så lett som det ser ut til
Sophie-Ann Skrevet 26. november 2010 #7 Skrevet 26. november 2010 Jeg har opplevd det med to partnere, og har bare roet det hele ned, og kost sammen istedet. Ting ordnet seg veldig fort når de skjønte at jeg ikke synes det var noe stress.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #8 Skrevet 26. november 2010 Har opplevd det med flere, og det er ikke noe problem. Hos 2 var det nok knyttet til for høyt alkoholinntak. Min nåværende samboer opplevde dette noen ganger i begynnelsen, og det hadde vel kanskje med prestasjonsangst og at vi ikke kjente hverandre så godt å gjøre. Har skjedd et par ganger til ila de 5 årene vi har vært sammen, og har som regel blitt forklart med stress, alkohol eller andre faktorer. Vi har da løst det med å bare kose, evt fokusere mer på forspill enn på samleiet. Når fokuset har blitt flyttet bort fra hans manglende ereksjon har den gjerne kommet av seg selv. Hvis ikke er det ingen krise :-) Det verste tror jeg er om man begynner å henge seg opp i det, og jenta skal jobbe for å få den opp... Reiser den seg ikke da blir det vel bare enda verre...
Gjest Sommertid Skrevet 26. november 2010 #9 Skrevet 26. november 2010 Eksen min slet med det når vi skulle ha sex de første gangene. Jeg merket godt på han at han ble veldg flau, men sa at det absolutt ikke gjorde noe og at vi hadde allverdens med tid på oss. Jeg lot han styre showet litt slik at han kunne bestemme litt mere selv når han var klar og følte seg trygg på meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå