AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #1 Skrevet 25. november 2010 (endret) Hei. I fjor høst kjøpte vi 2 par høye vintersko av typen Sorel (500 kr. stk) til to av våre barn. På vedlagte bilde ser du at det er slitt hull i skoene like over sømmen. Det virker som stoffet har gnisset mot en kant på innsiden. Dette har skjedd på alle skoene (begge skoene på begge parene). Dette kan jo tyde på at det er en svakhet på disse? Noen som har kunnskap om hvilke reklamasjonsrettigheter jeg har? Bildet er slettet. Helen, mod. Endret 26. november 2010 av Helen
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 25. november 2010 #2 Skrevet 25. november 2010 Gå tilbake til butikken og hør hva de kan tilby? Om det der er normal slitasje, så er det ikke sikkert du får noe. Kanskje kan de reparere dem f.eks.
LukaFrost Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 Det er på innsiden av begge skoene? I så fall kan det være pga måten man går på. Jeg sliter ofte vintersko sånn. Sorel er også mer klumpete enn andre vintersko sånn at skoene lett tar borti hverandre når man går.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Det ser mer ut som vanlig slitasje i en fold i stoffet enn en produksjonsfeil. Er det ikke litt sent å reklamere nå på bruk fra i fjor, eller har hullene kanskje kommet nå?
Gjest Spinell Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Å komme med reklamasjon på barnesko som er brukt en hel sesong, er ikke det litt i overkant freidig? Dette er jo slitasje på grunn av at stoffet har brettet seg. Dette er i så fall ingen mangel ved skoen, og kan ikke reklameres på.
Wonders Skrevet 26. november 2010 #6 Skrevet 26. november 2010 hei nå bruke min data 100 år på å få opp bilde, men jeg tar sjansen. Har jobbet i skobutikk i 3 år. Har du orginal kvittering kan du jo gå å høre. Men som regel vil en produksjonsfeil vise seg i løpet av 6 måneder. Det er litt i overkant men hør med dem. De må jo oxo få refundert beløpet av fabrikken/produsenten, ikke alltid alt går igjennom.
Tinker8ell Skrevet 26. november 2010 #7 Skrevet 26. november 2010 Det er ikke en reklamasjon, men slitasje, ser det ut som for meg utifra bildet. Jeg hadde aldri tatt inn den skoen som reklamasjon når den har vert brukt så lenge heller. For å si det slik: det er ikke skoen sin feil om foten ikke passer oppi... MEN for all del, ta med deg en kontoutskrift eller kvittering og gå innom. Kanskje de kan hjelpe deg for det om? Ps! Jeg har ikke hatt noen reklamasjoner på Sorel, og jobber i stor skobutikk med gode salgstall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå